- 367 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Bilgi Ve Araştırmanın Özet Tanımı:
Araştırma üzerine bilgi edinerek edindiğimiz bilgileri farklı potansiyellerde kullanabiliriz.
Her insan kendine amaç ve gayeler edinmeli, hayalî gücünü de kullanmalı ki, hedefine gideceği yolda yanıltıcı gelişmeler yaşanmasın.
Bilgi insanın enerjisi ve güç kaynağıdır. Daha çok bilgi kazancına erişmek için, her daim araştırma içerisinde incelemeler yapmak ve neyi neden nasıl oluştuğu yönünde, kendini diğer aşamalar için hazırlamak gerekir.
Hayatımızın her alanında ihtiyaç duyulan tek şey inanmak değil, araştırma yaparak asıl bilginin doğruluğunu muhafaza etmektir.
Her birey kendini alâkadar eder ve herkesin aklı kendini korumaya yetecek hazmı verir. Önemli olan sizin kendinizi yeterince tanıyor olup olmamanıza bağlıdır.
Şayet herkesin dini inancı olduğu müteessir bir Tanrısı vardır. Fakat inanmakta olduğunuz din ve kuralları hakkında yeterince ayrıntıya sahip değilsiniz. Sadece çevrenizdeki insanların inanmış olduğu emin sözlerine hitaben yarım yamalak işine geldiği gibi yolunuza yön vermektesiniz. Halbuki inanmış olduğunuz din sizi eğitmek ve kurallarını harfiyen eksiksiz yerine getirmenizi emreder.
Bizim Tanrım şüphesiz Allah’tır. Ama Allahu Teâla’ya samimiyetle kul olmak için, onun kural ve emirlerine rivayet etmek gerekir. Bunun içinde Allah’ın buyrukları nelerdir, bir müslüman nasıl yaşar ve nasıl yaşatılır bilmemiz için araştırma yapmamız icap eder. Ancak gerçeklerden korkuları olan bir insan bilgiden uzaklaşır.
"Bu sadece bir örnektir."
Bilgiyi klavuz etmek hayatımızın her alanında bir ihtiyaç meselesidir.
"Kitap ucu bucağı olmayan yol gibidir ve neyi öğrenmek isterseniz onu öğretir. İçerisinde eğriyi doğruyu, haklıyı yanlışı ve özellikle de kendinizi bulmanıza yardımcı olacaktır.
Araştırma: veriyi bilgiye, bilgiyi içgörüye dönüştüren, strateji oluşturmaya olanak sağlayan, aksiyon noktalarını belirleyen ve alınan aksiyonların etkisini ölçümlemeyi de içeren önemli bir döngüdür.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.