Ayrık Otu Misali Olmadık Yerde Tam Başucunuzda Bitmek
Yine bitti ayrık otu gibi başımda denilir. Ayrık otunun ne yaman bir bitki olduğuna dem vurulur ve başında biteninse laf anlamaz, söz dinlemez, lüzumsuz ve gereksiz olduğuna vurgu yapılır. Ayrık otu ki olmadık yerde biter. Yedi belki yetmiş sene yaşar. Toprakta ilelebet kalır. Asla kaybolmaz. Kayboldu sanılır yıllar sonra tekrar nükseder. Besininize ortak olur. Tarlanızı istila eder. Ayıklanmaz. Köküne kibrit suyu dökülmez. Tohumuyla, olmadı köküyle rizomu veya stolonu ile tekrar çoğalır.
………………….
Ayrık otunun hikayesi uzundur. Meselesi çoktur. Niye bittin yine ayrık otu gibi tekerlemesi ise hiç eksik olmaz. Dilden dile dolaşır durur. Adına şiir okunur, türkü söylenir.
………………….
Bence ayrık otu olsun. Çoğalsın. Varlığını sürdürsün. Vazgeçilmezidir toprağın, asli unsurudur. Göğersin yeşersin, kol ve dal atsın. Bitsin tarlamızda, kovsun zararlıları işe yaramazları. Olacaksa kendisi olsun. Bir başkasına yer bırakmasın.
………………..
Ayrık otu köklüdür. Uzun ömürlüdür. Yayılıcıdır. Bir yerden bir yere sıçrayıcıdır. Nemden hoşlanıcıdır. Tavlı ve rutubetli toprakta iyi gelişir. Bolca kardeşlenir. Toprağın gücünü, ürünün verimini azaltır. Ancak ayrık otu tarlanızın öz evladıdır, yetiştirilmek istediğiniz ürün ise övey evladıdır. O halde kimin hakkıdır olmaz yerde bitmek. Dağdan gelip bağdakini kovmak olur mu hiç müsaade edilir mi? Siz hancı o yolcu. Yaşam önce hancıların hakkıdır.
Kemal GÜL
28.06.2022
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.