- 511 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
protest kültür
1
şeyma korkmaz dizi sektörünün vazgeçilmez bir yüzü.hazal kaya ve beren saat sinema için uygun oyunculardan.bunlar dizi oyuncusundan ziyade bir sinema yıldızı gibi.dizilerde ne gibi farklılık vardır sinema özelinde.yeşilçamın kurgusal yönüne karşın dizilerdeki hikayelerin gerçekçi olduğu biliniyor.halkla bir hesaplaşma yaşanmadığından popüler yönü ağır basıyor temasal film açısından.vurun kahpeye gibi filmlerde görülen modernite sorunları sosyal yaşam ağırlıklı hikayelere dönüşmüş durumda.amerikan yaşam tarzı eleştiriliyordu geçmişte.ancak şener şenin amerikalı filmindeki retoriği türk sanat hayatında bulmak mümkün.cem yılmazın komedi filmleri bir dram izlenimi verdiğinden kemal sunal filmlerini arıyor seyirci.nitekim filmdeki espiriyi öldürmüştür çekim hataları.güldürünün repliklere rağmen etkileyici olması beklenemez.filmin konusunu sinemaya aktarmak belkide jeneriği toplumun yargılarında görmekle mümkün oluyor.filmin senaryo aşaması yakalamaktır bir bakıma jeneriği.cüneyt arkınlı filmler yeşilçamın yüz akıdır oyunculuğun ne demek olduğunu anlatan.
2
türkiyede sinema ölmüştür bir çok yazara göre.zaten sanatsal değeri yoktur köy temalı filmlerin.film oyuncuları halkın ilgisini çekiyor hala.bu konuda sinemanın iyi şeyler üretmesine bağlı yeşilçamın kendini yenileme şansı.ayhan ışık yeşilçamın ilk jönlerinden birisiydi kendi dönemi içinde.sonraları yeşilçam krize girdiğinde ciddi bir emek harcanmış yeniden çıkış yakalamak için.şimdi dizilerdeki oyuncular için sinemaya taşınmalı hikayeler.ancak bu şekilde bir devamlılık sağlanmış olur.sanatçı için dünyaya karşı bir sorumluluğu gerekli görür zamanın modasına kapılmamak.
3
sanat için amaç toplumun sorunlarına ayna tutmakla etkisini gösterir.türk sinemasına sahip çıkmak yeşilçamın yeniden filmler yapması için sinemayı desteklemekle bir şans tanınmalı milli kültüre.bir rüya yaratmanın imkanları sorgulanmalıki toplumu birleştiren bağlar güçlensin.milli sinema herhangi bir söyleme itiraz değildir egemenliğin korunması için çalışmalara hız vermekle sınanıyorsa özgürlük.bir aydın kıyımı savunmasız bırakmış kültürü yakın tarihimize bakınca.yoksullukla mücadele bir rant kavgasına dönüşmüş ülkeyi bir pazar konumuna iten.halkçılık sanatın çıkış noktasıdır protest kültürün öncelik tanıdığı.emekle anlaşılmalı cumhuriyet halkın eşitliği için anayasal düzende yaşamanın koşullarını hazırlamakla.
4
türk sineması ne durumda farkındamıyız.yeni oyuncular sinemada borçlu hissetmiyor kendilerini.selin yenincinin oyunculuğu tartışılmaz.yeni kuşak bunlarla tanıyor sinemayı.oynadığı kurak günler filmi altın portakalda ödüle doymamıştı.özcan alperin yönettiği karanlık gece filmi en iyi film ödülünü alarak bir ilki başardı.türk sineması kendini tanıtma şansını buluyor bu tür festivallerde.ulusal film anlamında eksikliğimiz izlenme oranına bakıldığında.günümüz türk filmlerinde yabancılaşma kavramı dolayımında ele alınıyor sosyal sorunlar.ancak değinilen konular milli kültüre3 yabancı hiç olmadığı kadar.metin akpınarın sözlerine katılmak akla yeşilçamı getiriyor onca filmografinin haksız çıkarması cahil suçlamasını.yeşilçam tekniği halen kullanıyor halk kültürünü.bu kışkırtmaları haketmiyor türk sineması.dikkatle izlendiğinde anlaşılma sorunu var yeni sinemasal anlatımın.ekonomik sorunlar halen çözülmeyi beklediği gibi suç oranı yükseliyor metropollerde.buna mülteci sorunuda eklenmiş durumda.yüksek enflasyon gelir adaletsizliğinede yansıyor ülkenin her köşesinde.hükümet çareler düşüne dursun halkı ikna edemiyor politikalar.bu konuda yolsuzluklar göze çarpıyor daima.çıkar amaçlı örgütlerde mafyavari ilişkiler var.bunlar sinemanın yeni konuları olmalı.
5
adnan oktar yalnızca bir müellif değildi.bir fikir hareketi olduğu için operasyon çekildi.darvin karşıtlığıyla başlayan bu hareket için evrim demek masonluk demekti başlangıçta.derin dünya güçleri ingiliz derin devletinin emrindeydi tutuklanmadan önceki görüşünde.mason olması ve din konusunda ahlaki zaaf göstermesi bir sapkınlık olarak görüldü.bu nedenle yerli ve milli olma iddiasını öne sürdü son duruşmasında.karma islam felsefesinde teori için kurana başvurduğu görülür.aslında yahudilik ve masonluk kitabı işlediği konu itibariyle islam dışılığına değinir ideolojilerin.ancak eyleme geçmenin gerekliliğini savunmaz kitaplarında.bu da evrim için bir antitez olmayla sınırlı tutmuştur hareketi.yeni masonik düzene karşı islamı savunurken kültürle ilgisi sorgulanmaz toplumsal yaşamın.amaçsız bir insan için çok şey ifade eder üretme çabasındaki insan için.sosyalizmde grev ve sendika gibi hak arayışı olduğundan bir dayanışmanın gerekliliğini savunmak gibi sınıfsız toplum hayaline inandırır emeği.ekonomi bir rekabet işlevi görmez bölüşümün adil olması nedeniyle.adnan oktar bu konuda teoriyi açıklarken allah sevgisine dayandırır beklenen faydayı.sevginin bir karşılığı olmayınca bir amaç olmaktan çıkar mücadele.yalnızca fikre duyulan güvende gerçek kardeşlik vardır.türkiyede bu sorun çözülmemiştir hala.zaten böyle tartışmanın anlamıda kalmamıştır artık
6
ben bu konuda halkın türbelere akın etmesinde sakıncalı bir durum olduğu düşüncesindeki selefilere katılmıyorum.istanbul evliyalar şehri olarak bilinir bir çok türbesiyle.kimileri için bir sapkınlık olarak bilinsede bunların ilahi kudretine inanmıştır halk.belikide vahhabilerin bunun şirk olduğu yönendeki fetvası için bunların aracı görülmesi etkili olmuş ibni teyniyeden ilham alınan fikirlerle.günümüz alimleri bu durumu şirk olrak görsede türbe ziyaretleri çok şey ifade ediyor halk için.cahiliyet toplumunda ahiret inancı yoktu ki bir bereket hasıl olsun putlara ayrılmış sunaklardan.islam inancında bunların önemi fazla tarihteki.evliyalar keramet ehli olduğundan hayırlara vesile olması beklenir.bunların kabrinde şifa aramak aracı kılmaktır tanrı katında insanı.ölülerin bir fayda sağlamıyacağına dair kuranda ayet olduğundan tartışmalara neden olmuş insanların mezar ziyaretleri.bunun akla uygunluğu nasıl ispatlanacak peygamberin uygun görmediği bir davranışla bir ölünün yardımını beklemek.bir çok tarikatın bu yanlışlıkla himmet beklediği görülür evliyaların ruhaniyetinden.işte selefileri haklı çıkaran bir akılsızlığın yaşattığı manzaralara şahit oluruz nihayetinde.buda islamın hayat yönüne uymayanların itiraz getirmesinde bir haklılık aramaktır aslında.modernin eleştirilmesi için dünyanın gerçeklerini reddetmekle ne fayda hasıl olacağının gereğine inanmaktır türbe ziyaretinden farklı olarak.inancın istismar edildiği bir konu olmuştur tarihte ölüm ötesi hayatla irtibat.bunu rüyalarla açıklamak ister tasavvuf ehli.türbe ve yatırlar hürmete layık görülüyorsa onların hayat üzerindeki etkilere bakılmalı bu konuda sınırları aşmamak için.selefilerin getirdiği itirazıda anlamak için hikayelerin doğruluğundaki ibretleride düşünmek gerekiyor.tamamıyla duaya indirgenmiş bir ilişki için aynı durum sözkonusu değil yoksa.bunlar dinin konusu olduğu kadar bir sosyolojik gerçeğede tekabül ediyor.
7
pelin batu senaryo yokluğundan hayıflanıyor.bu konuda yeşilçam için ilgilenmeye değer bulunmayışı kitapların.sinema bir fark yaratmak için kullanır senaryoları.aksi takdirde tekrara düşürür izleyiciyi.bunları anlatmak istiyor sanatçı.yeşilçamın yeniden film üretmesi hayal gibi.bunlara neden olarak gösteriliyor senarist eksikliği.ancak sinemanın halkla ilgisi tartışılmıyor medyada.dizilerde işlenen konular hayatın bir parçası olmuş.2022 nasıl bir edebi tartışmanın içinde geçmiş hikayelerden anlaşılacağı üzre.ben en azından bu konuda başarı umuyorum yeşilçam için sinemanın mesajına inandığımdan.
8
sizin yayın anlayışınızda Yeşilçam vardı büyülü bir dünyaya açılan.örneğin 80li yılların film jeneriğine yabancı bir kuşak var.kimse ahu tuğba serpil çakmaklı tolga savacı hülya avşar gibi sanatçıları tanımaz.banu alkan daha çok şarkılarıyla bilinir sanat dünyasında.70li yılların hülyasıyla yaşamak sinema için yeterli bir kompozisyon değil.günümüzde dizi filmler bambaşka bir dünyanın izleğinde işliyor türk halkını aşkları ve yaşam tarzlarıyla.bu konularda araştırma yapılmamış henüz.
9
kendi mihverinden uzaklaşma olarak görüldü batıcılık.özüne yabancılaşmanın sonunda yozlaşma vardı mustafa armağana göre.atatürkün tarih tezinde evveliyat için çalışmak yoktu.buda kültürde kadim tarih felsefesinden vazgeçmek anlamındaydı.kadim tarihte varoluş için gerekli görülmüştü kelamı kadim.buda hakka teslimeyrt demekti reaya için.evrenin raslantısallığı felsefede tartışılan bir konu.bunlar ispat için kanıt aramaktan uzak görüşlerdir artık.
10
sayın veryansın tv yetkilisi.sizi takip etmekle görevli gördüm kendimi.cumhuriyet konusunda haklısınız ama insanlar inanç noktasında bir yalnışlık içinde.din kültürü islamı çağa göre yorumlamanın bir sonucu.cumhuriyetten demokrasiye istiklal için yaşamış ecdad.böyle bir düşünce yok gençlikte artık.neden uzay çağı tartışılırken korkuyoruz yarınlardan.alınan eğitim konusunda zaaflarımız var anlaşılan.size umut vadediyormu türkiye sevdası.belkide sınırların kalkmasıyla izah edilecek yeni çağın korkuları.taşra merkez ayrımında görülüyor gelişmişlik.bu nedenle dağınıklık halen çözülmeyi bekliyor siyasette.
11
ben kendi hayat geçmişimde kürt halkının acılar yaşadığına inandım.ancak onca desteğe rağmen federatif yapı dağıldı.türkiyede geri çekilmeler yaşandı silahlı örgütlenme içinde.tabiki gelişmenin bundaki payı büyük.artık iha ve sihalarla sıcak temas sağlanıyor.türkiyenin Avrupa birliğide bir hayale dönüştü.belkide kürtlere yarayacaktı Avrupa birliği faal olma açısından.ancak Avrupa ülkeleri başka açıdan bakıyor bu birlikteki üyeliğie.nasıl bir savaşın içinden geçiyor dünya.bunu anlamalı her şeyden önce.ancak bu şekilde halkçılığın kavranılması gerçekleşir.islamcı medya bütün köşe başlarını tutmuş olduğundan kültürüde iktidarına göre yorumluyor.aslında çoğunluk baskı altında hissediyor kendini.bir çıkış bulmanın gereğini sosyalist kültürde görmenin önemi fazla.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.