Marmaris’im Yandı
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
“Kıyâmet kopuyor olsa ve birinizin elinde bir fide bulunsa, kıyâmet kopmadan onu dikebilirse bunu hemen yapsın!” (Ahmed, III, 191, 183)
Ağaç dikmek sünnet…
Ağaç oksijen üretir, bize nefes verir!
Yayla havasında ümmet
Soludukça kar gibi erir!
Bir ağaç kaç yılda büyür,
Bir çocuk gibi…
Kim büyümüş çocuğunu yakar, kül olduğunu seyreder ki? Aksine onu evlendirir, mürüvvetini görür, torunlarını sever. Tıpkı yemyeşil orman olunca diktiği fidan çocuk gibi büyür ya… Onun gölgesinde piknik yapar, nefes alır… Cennet hayali kurar!
Kim piknik yaptığı, cennet sandığı ormanı yakar ki? Yakılmasına izin verir ki? Neymiş aile içindeki bir konu yüzünden kızmış ormanı yakmış… Bu nasıl inandırıcı olur ve insanlar buna inanır ki? Yaktığın Marmaris, yaktığın ülkemin en güzel köşelerinden biri… Aklıma olmadık şeyler geliyor, hani gözümle görmeyince kulağımla duymayınca bunu yazmakta istemiyorum. Hiç bir sebep bu yangını haklı çıkaramaz. Her ağaç bir insan olsa, kaç milyon insan öldü. Hangi savaşta bu kadar insan ölmüş ki? Rusya Ukrayna’ya savaş açıyor, dünya yer yerinden oynuyor. Kaç kişi bu savaşta öldü ki? Kıyas bile yapılamaz.
Bir insan milyonlarca insan öldürsün, bu dünyada yaşasın, olur mu? Ben ettim siz etmeyin dese, affedilebilir mi? Yangın kontrol altına alınmış, yanmış bölgeyi televizyonda seyrediyorum… Simsiyah, etten ayrılmış iskelet gibi… İçimi yaktı, gözümden yaş aktı… Dilimden ne kadar küfür varsa ettim içten içe. Küfüre karşı olduğum bile aklıma gelmedi. Bir nimet nasıl bu hale gelir ki, nasıl…
Vatan şehitlerin kanıyla sulanmış, Allah rızası ön plana çekilmiş güzellikler ile bize emanet edilmişken… Emanete hıyanet eden birilerini nasıl yetiştirdik ki? İnsan olmayı değil, İnsanlığa hizmet etmeyi değil de, kötülüğe, şeytana teslim olmuş insanlıktan çıkmışlar üredi ki? Türk’ün her ne kadar düşünsede, sınırlarını açsa da başka vatanı mı var… Hangi ülke kendine köle olmamış, kendi emellerine boyun bükmemiş ve ikinci sınıf vatandaşlığı kabul etmemiş birisini kendi vatanında besler ki? Bizim vatanımızdan başka vatan var diyenler, ne geçmişini biliyor, ne de geleceği var… İnsanlıktan çıkmış, ormanda yakar, insana da kıyar… Ne kötülük yapmaz ki?
Vatanımın kurumuş bir çalısı bile tohumunu saklar ve korurken… Hala ölürken bile nesli yaşasın diye gayret ederken!
İnsan vatanına düşman olursa vatanını satar hain olur, bölücü olur… Türk’ün bölünmesidir yok oluşu, düşman bunu bilir. İçten yıkılmadıkça kim bölebilir vatanımı yahut yıkabilir ki? Biz birlik olacağız, siyaseti bir kenara iteceğiz, vatanını seven nesiller yetiştireceğiz, yeniden insan olacağız. İşte o zaman, ne sigara için ne de ormanı yakmak için kibrit ateşlenmez. Vatanım da, insanım da huzurla yaşar, cennet ülkemde… Ülküm ile!
Saffet Kuramaz, haziran 2022
YORUMLAR
Arke Adası adlı bir romanım var. Orada bu yangınlar ve canlıların yaşadıkları anlatılır. Herkes elini taşın altına koymalı ama koyan yok. Kısacası insan kendi türüne acımıyor ki ağaca, kurda kuşa acısın. Yazınız için, duyarlılığını için teşekkür ederim.
https://www.edebiyatdefteri.com/siir/1130066/cemil-bey-ve-kedileri-38.html
saf şiir
Gelecek nesiller bu nesili inşallah af eder güncel bir çalışma kutluyorum
saf şiir
Geçen yaz döneminin ülke sathındaki korkunç orman yangınlarının bir ilk nüvesi mi? Dilerim böyle olmaz
Bir yerde meydana gelen yangın söndürülmeyen piknik ateşine bağlı olabilir, cam kırıklarından kaynaklanabilir, ancak aynı anda, günlerde muhtelif yurt köşelerinde çıkanların, çıkarıldığı sabitlik kazanmaz mı? Doğrudan doğruya vatana ihanet, terör hüviyeti kazanmaz mı? Cezalar elbette ağır olmalı da, bu ağır ne mesela, ağırlaştırılmış hapis mi? İdamlık konulardan biri bence de.
Fatih Sultan Mehmet'in "Ormanlarımdan bir yaş dal kesenin, Başını keserim." demesi de dikkat çekmekte.
Burada ise giden ekolojik denge, nice canlının yaşamını yitirmesi, milli servet kaybı ortada, ne kadar piçler deseniz az bunlara, yüreği soğutmuyor, ormanı soğutsanız ne?
Nihayet Hocam
Yüreğinize, emeğinize, kaleminize, kelamınıza bereket
Özlü bir anlatımla edebi lezzeti katlayan bir yazı kaleme aldığınızı gördüm
Gün başarınızı tebrik ederim
Selam ve saygılarımla.
saf şiir
Duyarlı yüreğinizi kutluyorum..Sağlıcakla..Saygıyla..
Ormanı yakan cani..Orman yangınlarını söndürmede başarısız olanlar?...Yanan orman alanlarında betonu yükseltenler ve rant sağlamak uğruna her türlü şaklabanlığı yapanlar?..Orman köylüsünün sesini duymayanlar?..Allah belanızı verecek..Emin olun.
saf şiir
Çok güzel Saffet hocam Allah Türkiye mizi düşmanlardan korusun duyarlı yüreğiniz var olsun
Güne düşen bu anlamlı makalemizi içtenlikle kutluyorum Edebiyat defteri yöneticilerine teşekkür ediyorum selamlarımla
saf şiir
yazıktır günahtır
içimiz de yandı cayır cayır
caydırıcı ceza demeye bile dilim varmıyor nasıl bir ruh halidir bu cinayetten de beter
en ağır cezayı almalı onlar
bir ağaç bir orman kaç dekar nasıl bir düşmanlık da ve de inançtan nasibini almayan beynamazlar.
haklısınız
selam ve dua ile ağabeyim
saf şiir
Cezası çok ağır olmalı...paraya çevrilememeli...bu sadece ağaçların yanması değil binlerce bitkinin ve hayvanın yok olması demek.Ekolojinin alt üst olması demek.
Duyarlı yazınız için tebrik ederim.