- 300 Okunma
- 1 Yorum
- 3 Beğeni
YAŞAM VE MASUMİYET
Yaşam nedir?
Binlerce soru sorulabilir, yaşam hakkında ve binlerce cevap verile bilir. Fakat benim açımdan yaşamın tek bir yönü kalır geriye. Ölenin hayata kalana bıraktığı esaretin adıdır, yaşam. Neden? Niye? Nasıl? Bu soruları çoğaltmak ve artırmak bizim cevabımı bilmeye çalışmadan bırakmakta bizim elimizde peki siz hangisisiniz benim gibi ne olursa olsun bilmek isteyen mi? Bırakıp olurunu bırakmak mi? Ne seçtiniz bilmiyorum ama ne hissettiğini biliyorum ne seçerseniz seçin daha önceden yaşadığınız hisler için derin bir nefes alıyorsunuz değil mi ne garip aslında hayatımızda kaosun olmadığı bir an dahi yok sadece kaos yokmuş gibi davrandığımız anlar var, Bazen bir filme katıla katıla gülerken bazen seni seven birinin sarılması bazense sevdiğinin insanın gülümsemesi aslında yaşamımızda kaos, karmaşa ve üzüntü her zaman var olacak bundan insan kurtulamayacak ama unuttuğumuz çok şeyde var geriye kalanlar la neler yapa bileceğimiz.
Masumiyet, Bu kelime günümüzde farklı anlamlar yüklense de aslında masum olan masum kalmaya çalışan kişiyi temsil eder bunu söyleyince kim masum kaldı? Diye söylenenleri duyar gibiyim hayata kimse masum değildir, bunda hem fikrim ama insan tamamen de siyah değildir. İyi ve kötü iç içe değil mi? Karmaşa kaos ne olursa olsun insanın bir yanı iyi kalmak için cabalar bazen bunu göre bilecek insanlara ihtiyaç yok mu kötüyü görmek kolaydır. İyiliği bulup ayırt etmekte oldukça zordur.
Yaşam ve masumiyet bir birinden ne kadar farklı kelimeler olsa da aslında bir pazılı bir araya getiren paçalar gibidir biri eksik olunca yerine oturmaz ya yaşam oldukça zor ve ağır nefes almak yaşama aitken zor geliyor yaşam bunu aktarıyor aslında, Bu ağırlığı ve yükü bir kenara bırakmak kaldırmaya çalışmak yeterince ehemmiyetliyken bir de biz zorlaştırmayalım bazen iyiliğine ne yaptı diye soralım çünkü kötü olmanın kolay olduğu bir dünyada kirlenmeyen bir mendil yoktur. Fakat tamamı kirlenmeyen her mendil kullanılır ve kirli olsa bile altında beyazlık olduğunu bildiğiniz bir mendili kurtarmaktan korkmayın güçlü görünmek kolaydır ama zayıf görünüp bir insanı yüceltmeye çalışmak zordur. Ee insanoğlu da zora alışıktır kolaya kaçmadan çabalamak gerekir. Şunu da ekliyim öyle insanlar birikinti etrafınızda takıldığınızda tutsun ve asık suratlım olsanız bile sizi sevip güldürsün.
Hocamın bir sözü vardı güzeli herkes sever zor olan çirkini sevebilmektir.