- 225 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Peygamberler arasında ayrım yap...
Peygamberler arasında ayrım yap...
Adl sıfatı farklılık üretir...peygamberler de şeit değiller her huusda...
Bazı konularda özellikle şu konularda itaat etti hepsi...ve dönüş sanadır"dedi hepsi..."İşittik, itaat ettik. Ey Rabbimiz, affına sığındık! Dönüş sanadır» dediler"ayrım yasaklandı bu konularda ayetle işte o ayet:"Peygamber, Rabbi tarafından kendisine indirilene iman etti, müminler de (iman ettiler). Her biri Allah’a, meleklerine, kitaplarına, peygamberlerine iman ettiler. «Allah’ın peygamberlerinden hiçbiri arasında ayırım yapmayız. İşittik, itaat ettik. Ey Rabbimiz, affına sığındık! Dönüş sanadır» dediler."(Bakara/285)
Peygamberler arasında ayrım yap...
"Yalnız Kur’an" diyenler, Kur’an’da, “Peygamberler arasında ayrım yapılmaz” dendiği hâlde, Hazret-i Muhammed’i diğer peygamberlerden üstün tutmak Kur’ana aykırıdır diyorlar. Peygamber efendimiz, diğer peygamberlerden üstün değil mi? diye sorulur oldu günümde..
Evet...Peygamber efendimiz, bütün peygamberlerden üstündür. Tefsirlerde, Bekara sûresinin, "Allah’ın resulleri arasında ayrım yapmayız mealindeki âyet-i kerimesinin, "Yahudi ve Hristiyanlar gibi, peygamberlerden bazısını kabul edip, bazısını inkâr ederek ayrım yapmayız, hepsi de peygamberdir" demek olduğu bildiriliyor...ve Kasıtlı olarak peygamberlerin bazılarının diğerlerinden üstün olduğunu bildiren âyetleri gizliyorlar. Gizledikleri iki âyet-i kerime...
"Resullerden kimini kimine üstün kıldık." (Bekara/253)"Nebilerden bazısını bazısından üstün kıldık" (İsra 55)...
Peygamberler arasında ayrım yap...
Farksızlık Allaha ait bir özelliktir...yaratılan farklıdır adl sıfatının sudurunun etkinliğine mahkumdur çünkü...etkilerden etkilenmeyen tek Allahtır...esmasıdır...Beşerinde esmadan payı var ama eksiktir sınırlıdır ve değişkendir ...değişken olmayan etkilerden şartlardan bağımsız olan tek Allahtır...hz Musa firavunu yendi ama hz İbrahime bu nimet nasib olmadı...sebeb-sonuç ortada...Hz Peygamberimiz de ebucehile galib geldi...esmadan nasibi çoktu efendimizin...varlığın İmamıdır efendimiz...
Bu konuda hadisler de var...cennetin kapısı ilk ona açılacak ilk yaratılan peygamberimizin nuruydu...Allahın NUR sıfatından yaratıldı yaratılan...ve Nur sıfatı dan önce yokluk yokluktan da ilk efendimizin nuru yaratıldı...
Evet...Her peygamber kendi milletine geldi, fakat Muhammed aleyhisselam bütün âlemlere geldi...işte ayeti kerimeler...
"Âlemlere (cin ve insanlara, ilâhî azapla) korkutucu (uyarıcı) olsun diye Furkan’ı (Kur’an’ı) kuluna (Muhammed aleyhisselama) indiren (Allah’ın şanı)ne yücedir." (Furkan /1)
"De ki: “Ey insanlar! Ben, Allah’ın hepiniz için gönderdiği Resulüyüm.”(Araf /158) Her elçi bir millete gelmişken, Muhammed aleyhisselam bütün insanlara gelmiştir.
"Biz seni bütün insanlara müjdeleyici ve uyarıcı olarak gönderdik." (Sebe /28)
"Biz seni âlemlere rahmet olarak gönderdik." (Enbiya 107) (Başka hangi peygamber âlemlere rahmet olarak gönderildi? Bu rahmet, yalnız insanlar için değil, bütün mahlûklar içindir. Hatta kâfirler bile faydalanır. Nitekim "Sen içlerinde bulunduğun sürece, Allah onlara (kâfirlere)azap etmez" buyuruluyor. (Enfal /33) Başka hangi peygamber için böyle buyuruldu
Ve Bir hadis-i şerif... "Beni insanların en iyisi bilmeyen kâfir olur"buyuruldu. (Hatîb)
Peygamberler arasında ayrım yap...
Peygamberimiz alemlerden üstün...alemlere rahmet...
Evet...Allahü teâlâ, bütün peygamberlere Yâ Âdem, Yâ Musa, Yâ İsa" diyerek ismiyle hitap ederken, Peygamber efendimize, "Yâ eyyühennebiyyu, yâ eyyüherresul" yani (Ey Peygamberim, ey Resulüm) diye hitap ediyor. Bu hitap şekli de, Onun diğer peygamberlerden üstün olduğunu göstermektedir. Fâtiha sûresinde bildirdiği gibi, Allahü teâlâ Âlemlerin Rabbi’dir. Resulullah da âlemlerden üstün olduğu için, Rabbüke, Rabbike yani Senin Rabbin buyuruluyor. (Bekara/ 30, Saffat/ 180)
evet...Peygamberler arasında ayrım yap...
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.