- 529 Okunma
- 4 Yorum
- 4 Beğeni
OKUMAYAN ADAM
Biz şairler bu seçkin platform da buluşurken sevinç, hüzün, gam, keder, vatan, bayrak, toprak, ölüm, yaşamak, çocuk, anne, baba, dost, arkadaş, iyilik vb. Daha pek çok konuda dertleşiyor ve içimizi döküyoruz. Bu dertleşmenin sonunda yeni arkadaşlar ve dostlar ediniyor yapılan yorumlarla avunuyor, seviniyor, gülümsüyor ve cevap yorumlar yazarak hemhal oluyoruz. Kah acıyı paylaşıyor kah üzüntüye ortak olmaya çalışıyoruz.
Bu bağlamda geçtiğimiz günlerde okuduğum bir şiir yüreğimi dağladı. Bir anne evladını kaybetmiş ve duygularını kaleme almış. Siteye üye olmuş ve ilk şiirini edebiyat defterinde paylaşmış. Sanırım şiiri ilk okuyanlardandım. Bir baba olarak yüreğim cız etti. Döndüm baktım şiiri bir kez daha okudum. Analiz etmeye çalıştım. Yüreğim burkuldukça burkuldu.
Böyle bir duruma yorum yazmak kolay değil. Özetle edebiyat defterine hoş geldiğini, acıyı paylaştığımı, evlat acısının zor bir acı olduğunu ve hayatın devam ettiğini ifade ettim.
Bir gün sonra baktım yorumlara Acıyı paylaşan Üstatlarım da olmuş.
Ancak bir yorum dikkatimi çekti. Yorumda diyor ki; Şiiriniz her zaman ki tadında ve kıvamında. Güzel şiir tebrik ederim. Diyor.
Böyle bir yorumdan şöyle bir anlam çıkar. Ben şiiri okumadım. Okumadan da kopyala yapıştır yaparak diğer şiirlere yaptığım gibi size klişe bir yorum gönderdim. Ben her zaman böyle yaparım. Çünkü hemen her gün Klavyenin başına geçer bildiğim bilmediğim okuyup okumadığım her kim varsa aynı yorumu sallar geçerim. Çünkü başka zamanım yok. Öyle uzun uzadıya okuyup ayrı ve ayrıntılı değer veren önemseyen, değer katan, benimseyen yorumlar yazamam. Öyle tek tek okuyup yazarsam üst sıralarda olamam. Ben böyle biriyim demekten başka bir şey değildir.
Yazıklar olsun dedim içimden. Hanımefendinin ilk şiirine her zaman ki gibi diyorsun, içinde evlat acısı var her zaman ki tadında diyorsun. Evlat acısının tadı mı olur. Yazıklar olsun. Okumadan anlamadan, analiz etmeden düşünmeden yorum yapan şiirin durumuna, konumuna, içeriğine bakmadan anlamsız, mesnetsiz böyle yorum yapılınca Allah ıslah etsin demekten kendimi alamıyorum.
Bu platformda böyle lüzumsuz yorumlara fırsat verilmemesini, insan aklıyla alay edercesine ne yaptığını bilmeden okumadan, anlamadan sırf bana dönüş olsun diye lafın nereye nasıl gittiğini bilmeden yorum yapılmasını protesto edelim demekten başka elimden bir şey gelmiyor.
Zaten şiirin sahibesi hanımefendi de böyle içi boş, insanın acısından prim çıkarmaya çalışan yoruma cevap vermemiş diğerlerine cevap verip teşekkür ederek bir anlamda protesto etmiş.
Böyle bir durumda insan kendini acıyı dile getirip şiir şiir paylaşan hanımefendinin yerinde düşünüyor. Acaba bana böyle yapılsaydı nasıl bir tepki verirdim. Benim gibi sabırsız bir adam her halde daha farklı bir tepki gösterirdi. Oysa ki adı üzerinde hanımefendi sanırım en doğrusunu yapmış. Suskun kalmış ve bu okumadan yazan adama cevap dahi vermemiş.
Saygılarımla
YORUMLAR
22. hafta şiirinden bahsediyorsunuz sanırsam. O şiiri okudum lakin yorum yapacak, kelimelere dökecek yüreği kendimde bulamadım. Hangi yorumdan bahsettiğinizi de hatırlıyorum. Ne yazık ki trajedi ve bir o kadar komik olmuş... Böyle yapmaktansa sadece beğenmek daha evladır kanaatimce... Eğer beğendim butonuna basıp yorum yapmıyorsam, o şiiri mutlaka okumuş, duygusunda saygı duyduğum bir yer mutlaka olduğundandır veya vaktimin darlığından yorum yapmamışımdır acizane. Zira şiir az sözle çok söz söylemenin kısaltılmış adıdır...
Selam ve saygılarımla...
Dilinize, yüreğinize, kaleminize sağlık Üstadım. Çok çok önemli bir konuya işaret etmişsiniz, gerçekten de, çok teşekkür ediyorum Allah razı olsun.
Bahsettiğiniz hanımefendinin o mahzûn ve ilk şiirini ben de okudum.. Şiiri 2017'de yazmış ama, bu siteye eklediği ilk şiirdi. "Her zamanki tadında" diye o LÜZUMSUZ yorumu da okudum. Her şeyi aynı lüzumsuzluk içinde geçiştirenlerden uzak durmak lâzım aslında!
Saygılar sunuyorum.