NEREYE GİDİYOR ANNEM BU VERGİLER?..
Gelir İdaresi Başkanlığının kayıtlarına göre 414 kalem vergi var..Sağa dön vergi, sola dön vergi..İleri git vergi, geri kal vergi..Eller vatandaşın cebinde..
Tüketime vergi, üretime vergi..Dolaylı vergi..Dolaysız verdi..Gayrimenkule vergi, menkulüne vergi..Ücrete vergi..Katılan değere vergi..
Bizden alırken alıyorsunuz da bizlere niye vermiyorsunuz?..Nereye gidiyor toplanan vergiler?.Kasa mı delik?..Geçersiz mi metelik?..
İçi boşaldı her şeyin..2023’e kör topal boşalmış frenle mi gideceksiniz?..Destek verdiniz mi de bize ,bizden destek bekliyorsunuz?..
Unutanlar unutur.Yol tek değil.Siyaset ipotek değil..Yollar yollar..Vatandaşın yolu açık..Gaf Dağının ardına atarız başarısızlıkları..Önüne çekeriz set.Tıkanan kanallara da reset.
Demokraside çareler tükenmez..Adalet mülkün temeli..Seçimi beklemeli..Sorunlara çözüm eklemeli..Vergiler akar..akar..akar..dar gelirli çaresizce bakar...
Eğitim tıkandı..Sağlık tıkandı..Hırsız -uğru serbest..Hakkını arayan derdest.Alından dökülür ter..Çalışan hakkını ister.Okullar mezun verir..Diploma kuzda erir..Her kesim iş -aş ister.Hakkını alan göster..
Bu kadar vergi alınıyor bizlerden hani nerede cennet?..Sabret diyorsunuz da hadi düzelir zannet.
Sahi nereye gidiyor bu toplanan vergiler Annem?
YORUMLAR
nereye gidiyor herkes biliyor ki açıkça söylendi. İTİBARDA TASARRUF OLMAZ. Saraylara, uçaklara, oy için harcanan rüşvetlere ve hiç işe yaramayan vekillere.... Yurtdışındakilere söylemek kolay gelir de asgari ücretle, emekli maaşıyla ev geçindirsin burada, aç kalan yok belki ama sürünen çok.
Nereye gidiyor vergiler
lafa bakin:-)
Okula cocugun gitmiyor mu?
Polis asker seni korumuyor mu?
4 tarifini düsman sarmis silah gerekmiyor mu?
Onbinlerce devlet calisani bedavaya mi calisiyor?
Yollar köprüler vs vs vs vs hatta heykeller ne ilen yapiliyor önariliyor
gökten mi yagiyor
Ya Bütün dünyada kiriz var bir sükr etseniz ...Avrupada ikinci dünya harbindan sonra en büyük fakirlik yasaniyor...amerika ha keza
Her kapida iki otomobil
Zevkten sefadan taviz yok
Her cocugun cebinde cep telefonu
Cöpler ekmekten gezilmiyor dünyanin hicbir yerinde olmadigi kadar, israf
Birzamanlar heykellere gidiyordu vergi, simdi hic olsun hastanelerde ölüler rehin kalmiyor
Isteyen tedavisini yaptirabiliyor
Hic kimsede ac degil
3-5 bin liraya isci bulmak imkansiz Iki konfeksyoncu arkadas var suriyeliller olmasa isci bulamiyacagim diyorlar
kahve haneler dolu
Bir arkadasimiz avrupa cennetinden(!) pembe hayaller cizmis
Siz avrupadaki vergileri bilsaniz Türkiyedekilere sükr edersiniz
Vergi sistemi Türkiye'de fakirden alıp zengine verilmek üzere kurulmuş. Varlıklı zaten vergisini vermiyor, vakıf kuruyor, onun üzerinden öbür cebine atıyor. Ya da uzun süre ödemiyor sonra affediliyor. Ya da serbest meslek erbabı gibi hiç fatura kesmiyor. Geliri görünmediği için vergisi de olmuyor.
Alınan vergiler de dolar üzerinden anlaşılan sayı taahhüt edileni köprü, yol, şehir hastanesine gidiyor.
Bütün siyasiler türübüne oynadığı için görünen yatırımlara koşa koşa gidiliyor. Alt yatırım zor.
Saygılarımla.
Hafta sonu yabancı bir konuğum vardı. Epey söyleştik... dünyada görmediği yer kalmamış.
Bir soru sordum kendisine " peki nerede yaşamak istersiniz?" diye. Prag cevabını verdi. Sosyo kültürel yapısını anlattı doğal dokusu ile birlikte, hayran hayran dinledim ve hayıflanarak şalvarımın cebinden çıkardığım mendille alın teri mi sildim...ama yoktu.
Çünkü onu bile çaldılar...
Lafa gelince iman, icraata gelince İBAN.
' Fidel castro nun üç güzel sözünü paylaşayım.
Birinci sürekli yaptıklarıyla övünenlere;
---- Devlet imkanları kullanılarak yapılan hizmetler, vatandaşlara lütufmuş gibi sunulamaz...
İkincisi, hala kalkıp bu aymaz gurubu savunanlara;
----Diğerleri lüks otomobillere binebilsin diye neden bazı insanlar çıplak ayaklarıyla yürümek zorundadır.
Üçüncüsü de, sizin gibi cesur insanlara;
--- 'Beni suçlayabilirsiniz, sorun değil. Tarih beni aklayacaktır. '
Tebrik, takdir ve saygılarımla sayın Hoca m. Şiir gibi anlatmış, duygularımıza tercüman olmuşsunuz. Sağlıcakla kalınız vesselam...