- 224 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Kim Niçin Neye Para Harcar Nereye Harcamaz
Para harcama konusunda emek ve alın teriyle kazananlar dikkatlidir haricindekiler için ise bir sınır yoktur. Eğer rahat bir kazanç varsa, değirmenin suyu hiç kesilmiyor hep akıyorsa, para muslukları havuzunuzu dolduruyorsa, bedavadan geliyor kaynak sınırsızsa, babadan atadan ranttan cebiniz doluyorsa, hazineden geçiniliyorsa, taş atıp kolunuz yorulmadan cebiniz doluyorsa burada sınır olmaz, harcamaya engel konulmaz.
...
Eğer kazancınız yatırım yapmaya imkan vermiyorsa, kendi ölçeğinizde hedeflediğiniz şeylere ulaşılamıyorsa, ev araba kat yat alınamıyor, tatil yapılamıyorsa, işinizi büyütemiyorsanız küçük harcamalara kayarsınız. Araba alamıyorsanız telefona, ev alamıyorsanız eşyaya, tatil yapamıyorsanız yeme içmeye harcarsınız.
...
Piyasa hareketli deniliyor, para olmasa harcama yapılamaz, çarşı pazara çıkılamaz, evinizden sokağa adım atılamaz deniliyor. Doğrudur çarşı pazar hareketli, yeme içme yerleri tıklım tıklım doludur. Bunun nedeni ise emeksiz zahmetsiz kazananlar ve başkaca bir yere para ayıramayacak olanlardır. Birisinde kaynak sınırsızdır. Bir diğerinde ise para ancak bu gibi günlük harcamalara yetmektedir.
...
Varlıklıları ve mutlak yoksulları bunun dışında tutmak gerekir. Mutlak varlıklılıkta lükstten gösterişten şatafattan uzak bir yaşam, mutlak yoksullulukta rıza ve şükür vardır. En mutlu kesim bi iki gruptur. Birisi ulaşılabilirlikte bir engel görmemekle diğeri ise düşündüğünün hayalini bile kuramamaktadır. Rahat ve huzur bu nedenledir.
Kemal SEYFİ
05.06.2022
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.