- 1227 Okunma
- 24 Yorum
- 10 Beğeni
SÖZ VERDİM KENDİME...
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
Kaygımla g/izini sürdüğüm hayatın kıyısında köşesinde unutulmaktan öteye gitmedi yaşamak.
Genelde payıma düşen sessizlik ve vakur duruşum ve ben asla yeltenmedim bir başkası olmaya.
Aşkın asası iken yerleşik olan kıblemde bir de tevazu yüklü benliğim sapır sapır da dökülen hüzün zerrelerinden düşen payıma…
Sonra da neden yüzünden düşen bin parçanın devamını getirirsin şiirlerinle, dediklerinde artık nabzını alamadığım bir gülüşün bir heyecanın bir mutluluğun da rotamdan ayrı düştüğünü fark edip kendimi de çektiğim en uzağa.
Bir rengim var ya da yok.
Sefasını süremediğim hayatın kareköküyüm ben hüzün yüklü bir lehçe ve deva aradığım o reçete elbet kanım çekilirken her acı çektiğimde ve rengim solarken durduk yere de itibar etmiyorum hani geceye ve yalnızlığa.
Sözcükler isteksiz bu aralar tıpkı payıma düşen arayış gibi ırkı olmayan bir acı silsilesi ile içli dışlıyım.
Gözbebeğim sevdiklerim nerede?
Ve de diğer deyişle:
Beni seven ve gözbebeği olduğum insanlar ne ara yitip gitti?
Ne yazık ki onların asla var olmadığını yeni yeni idrak ediyorum ve yenilemek adına doğamı ve ruhumu saf kan Arap atı gibi hızlıca koşuyorum ve peşimden gelenlere tahammülüm yok aslında görünmeyeceğim ve duyulmayacağım bir mekân ve zaman arayışındayım:
Ne içinde bulunduğum çağa itibar ediyorum ne de aralıksız çalan yalnızlığın cıngılını kolayca ezberliyorum ki…
Bir dalga isem ya da…
Zaman aşımına uğramış bir yasa gibi yasımın da muadilidir yaşım ve sözcüklerim.
Geceyi uğurlayıp da güne erdiğimde bir damla yaş düştü ilk olarak gözümden çünkü doğum günümü hatırlayan insan sayısı iki elimin parmağından da azdı bir de azan dalgalar adam boyu her biri ve ben sahile bir o kadar yakın ve şehrin bir ara sokağında beni de yalnız bırakmayan sefil martı sayesinde güne damgasını vurdu kısa süreli mutluluk.
Cama koyduğumuz bir kutu suyu içe içe de bitirdi hani sefil martı nihayetinde kap da düştü pencereden peşinden bodoslama pike yaptı martı ve dakikalarca yolun tam da ortasında boş su kabıyla kavga etti.
Bense doğum günü pastamı yerken içtiğim çaya eşlik etti martının çığlıkları ve akabinde kondu pencereye dakikalarca camı gagaladı peşinen hayvan su istiyordu bizden ve defalarca su koyduk camın içine defalarca yere düşürdü kutuyu ve doğum günümde beni yalnız bırakmayan ikinci canlıydı annemden sonra.
Artık içimden ne soru sormak geliyor ne de yazı yazmak aslında karaladığım abartısız binlerce sayfadan çoğunu uzay çöplüğüne atıyorum okuyucu ile buluşturmadan ve ben de yazılarıma yabancı bir okur gözüyle göz atıp kolayca imha ediyorum beğenmediğim onca sayfayı.
Zaten bir ömür hazır ol da geçmişken ve de bana kaçak muamelesi yapılmışken çok şey de istememişken hayattan anlıyorum ki ben yine sona geldim.
Sonlanan nice şey.
Sonlanan yolculuklarım ve nerede ise tüm hayallerimi gerçekleştirmiş olsam da devamını getirmediğim bu yüzden bu yalnızlık ve sonlandırma isteği yabancısı olduğum bir duygu değil hani nerede ise hayatın da sonuna geldiğine inanıp dileklerimi sunmuyorum evrene.
Mevsimlerden yaz malum olduğu üzere ve yaza yaza yazı getirdiğim ve yazın ilk günü doğmuş olsam bile sıcak havayla aram asla iyi olmadı üstüne üstük aşırı beyaz tenli ve huysuz mizacımla sevemedim işte ne sıcağı ne denizi ki çocukken nasıl da tutkunuydum denizin ama yaş aldıkça hatta en genç yaşımda bile ne yaz tatillerini sevdim ne de yazlığımıza gitmek istedim.
Varsa yoksa evim.
Varsa yoksa kış mevsimi ve yağmur ki beni neşelendiren de hüzünlendiren de hep hazan ya da kış mevsimi oldu.
Evcimen olduğum kadar üşümeyi de sevmişimdir gerçi yakıta yapılan bunca zammın üzerine eminim ki okuyucu olarak kızıyorsunuzdur bana ama mizacım işte mealim de hazan miracım da kıblem de evim de…
Hatta çocukken bir hayalim vardı. Malum İstanbul’da kara kış kolay kolay yaşanmaz ve çocuk aklımla bir ev dilemiştim Tanrıdan Erzurum’da ve kar yağdı mı özel uçağımla gidecektim Erzurum’daki evime artık bu hava şartlarında nasıl bir yolculuk yapacaksam çocuk aklı işte…
Dün de hayallerimle içli dışlı…
Hali hazır da dinmeyen coşkuma eklenen hayal kırıklıklarım.
Özel günleri asla sevemedim yine de doğum günüme mutlu uyanmışken günün devamında mutluluk düştü yakamdan ve canım hiç olmadığı kadar bir kere daha yandı.
Huyum kurusun mu?
Hayır, efendim sonuçta sevdiğim kadar sevildiğime inanmışken bir ömür ve hep de bunun böyle olmadığını geç de olsa anlamışken…
Bazen nutku tutulur ya insanın.
Bazen nüktedan o yüreğiniz öylesine bir set çeker ki hayata…
Yaşımın da yasımın da eksik olmadığı bir gündü dün adı doğum günü olan ve çiçeklerle bezeli odamda bir başıma buruk bir şekilde kutladım doğum günümü.
Hayatın bir rengi elbet yaşanan her renk ve insanlar aralıksız iletişim halinde olduğunuz ya da tam tersi: onlar sizi bir kere gözden çıkarmışken…
Tutumsuzum illa ki: hem yazarken hem severken ve bu gün bir kere ve de öylesine güçlü bir hisle anladım ki…
Kendim tarafından sevilmeyi inanılmaz hak ediyormuşum ben üstelik tüm dünyaya verdiğim sevginin binde birini bile kendime vermezken…
Sözüm var artık kendime ve sözümden dönmeyeceğim:
İyi ki doğdum ben her ne kadar binlerce acı ve sıkıntı ile hemhal olmuşsam da bir ömür biliyorum ki; herkesten farklıyım ve hala temiz ve masum kalmanın da bedelini ödüyorum payıma düşen yalnızlıkla…
Sevgilerimle…
YORUMLAR
Size karşı hissiyatım şu ki sevgili Gülüm Hocam: Yanılıyor olabilirim elbet. Siz duygulu olduğu kadar da neşeli bir insansınız. Yazılarınızda hüzün lakin günlük yaşantıda pozitif enerji saçan bir ışıldak gibisiniz... Diye hissediyorum... Daha ziyade hissettiriyorsunuz... Çünkü bu vasıflar insan olabilmenin en güzel örneğidir. Yalnızlık, hayır siz asla yalnız değilsiniz, bak burada kocaman aileyiz vesselam...
Nice güzel seneler dilerim yüreğinize sağlık... Selam ve dua ile...
Gülüm Çamlısoy
Var olun var olun.
Çook teşekkür ederim asil yüreğinize ve evet: ben asla yalnız değilim.
Yüreğiniz ve de yürekleriniz dert görmesin asla ve asla.
Ve evet, neşeli olduğum zamanlar oluyor çocukluğumda daha da neşeliydim bunu hala muhafaza etmek Rabbimin bahşettiği.
Sevmek ve inanç zaten mutluluğa eş değer.
Çok çok sağ olun çok kıymetli hocam.
Çok mutlu oldum
Allah razı olsun.
Selam ve dua ile
Sevgi ve muhabbetle yanaklarınızdan öperek, sağlıklı, huzurlu mutlu seneler dilerim.
Hayat hikayen, tüm ırmakların suyu kaleminle birleştirip verimli akan yol olsun....
Sevgilerimle
Gülüm Çamlısoy
Güzeller güzeli yüreğinize selam olsun.
Çok çok teşekkür ederim.
İyi ki varsınız.
Sevgimle yürek dolusu selam iyi dileklerimle canımm arkadaşım
Yüreğine sağlık değerli kardeşim kaleminiz daim olsun tebrik ederim sizi yalnız şahsınız adına üzülmedim desem yalan olur sizi yazılarınızdan, şiirlerinizden tanıdığım anlayabildiğim kadarıyla vakur duruşu olan kendine güvenen her şeyin üstesinden gelebilecek güçlü bir bayan olarak görüyorum kıymetli kardeşim yalnızlık Allah’a mahsus tur siz yalnız değilsiniz yalnız kalanın yardımcısı Allah’tır unutma Allah her zaman doğru dürüst insanların yardımcısıdır çektiğimiz sıkıntılar bizi yıldırmasın her zaman daha güçlü, daha güçlü olmak zorundayız bir abiniz kardeşiniz olarak sizi seviyorum Rabbim yar ve yardımcınız olsun Allah’a emanet olunuz esen kalınız.
Gülüm Çamlısoy
Ve evet: aslında yalnızlık çok da göreceli üstelik bizi bilen bizi koruyan yüce Rabbimiz sayesinde ayaktayız ve güçlüyüz de.
Sözcükler ve duygular eşleşen bu bağlamda sizlerin varlığına müteşekkirim.
Çok teşekkür ederim duyarlı yüreğinize.
İklimlerden yaz ve yaz yağmuru gibi ferahlatan duygular ve dost yürekler.
Zorlanmak olası ama yılmak ne kelime üstelik biz Rabbimizden istiyoruz.
Allah dostu güzel yüreklerinizde olmaksa aldığım en muhteşem doğum günü hediyesi Allah ın izniyle.
Sonsuz içten selam saygılarımla.
Allah razı olsun değerli hocam kıymetli ağabeyim.
Ömrünüz çok olsun
Yüreğine sağlık değerli kardeşim kaleminiz daim olsun tebrik ederim sizi yalnız şahsınız adına üzülmedim desem yalan olur sizi yazılarınızdan, şiirlerinizden tanıdığım anlayabildiğim kadarıyla vakur duruşu olan kendine güvenen her şeyin üstesinden gelebilecek güçlü bir bayan olarak görüyorum kıymetli kardeşim yalnızlık Allah’a mahsus tur siz yalnız değilsiniz yalnız kalanın yardımcısı Allah’tır unutma Allah her zaman doğru dürüst insanların yardımcısıdır çektiğimiz sıkıntılar bizi yıldırmasın her zaman daha güçlü, daha güçlü olmak zorundayız bir abiniz kardeşiniz olarak sizi seviyorum Rabbim yar ve yardımcınız olsun Allah’a emanet olunuz esen kalınız.
son sözlerine dayanarak yalnız olduğunu düşünmen üzer beni güzel gülüm...
temiz ve masum kalmanın bedeli yalnızlık değil, sonsuzluğa uzanan dostluklar olmalı...
ki seni seven bir arkadaşın var burada...
hem de kutluyor yeni yaşını ve gün başarını..
yoksa yoksa sen unuttun mu beni ha:))
bak şiir yazarım unutuldum unutuldum diye valla:)
çok çok öpücükler kocaman sevgiler yolladım, kucakla
:*)
Gülüm Çamlısoy
Canımm.
Var ol sevgili Ebru var ol güzel yüreklim.
Nasıl unuturum seni nasıl unuturum sizleri?
Teşekkür ederim o güzel kocaman yüreğinde olduğumu biliyorum ve kalp kalbe karşı illa ki...
Buruk bir doğum gününün ardından yeniden doğdum sizlerin sayesinde.
İyi ki aranızdayım.
İyi ki tanıdım seni sizleri.
Rabbim nasıl yetişiyor.
Hiç unutur muyum?
:))
Şükürler olsun ki yalnız değilim.
Güzeller güzeli yüreğin dert görmesin can tanem
Sevgimi sonsuz selamımı gönderiyorum gönül bahçene...
Tebrikler
Marslı Kadın tarafından 11.9.2022 11:06:54 zamanında düzenlenmiştir.
Gülüm Çamlısoy
Bu bağlamda çok teşekkür ederim.
Ki sevgim hep bağımsız oldu sevmeyi sevdim bir baktım ki kendimi nasıl da ihmal etmişim.
Yüreğinize selam olsun.
Değer kattınız.
Sevgiler, selamlar
ırkı olmayan bir acı silsilesi ile içli dışlıyım.
*
Müthiş
*
yalnızlığın cıngılını kolayca ezberliyorum ki…
*
beni de yalnız bırakmayan sefil martı sayesinde güne damgasını vurdu kısa süreli mutluluk
*
(Bu sefil martı kim bilir ne muhteşem bir canlıdır)
*
Girdabı derin anaforu hızlı bir yazı okudum ama keyifli okudum her cümlede zeka kıvraklığını müşahede ettim
*
Diğer taraftan yazarın yazıda esas vurgulamak istediği yalnız insanın hayalleri kırık duyguları insan ister istemez kendine şunu soruyor İnsan bunu hak ediyor mu
*
Sanki bir ses kulağıma şunu söylüyor bu tecelli insan hak ettiği için değildir insan pişmesi gerekendir o böyle olgunlaşacak
*
Sonra yazılan kendime bir ders çıkarıyorum:
Duygularımızın kırılmasını istemiyorsak önce etrafımızdaki sevdiklerimizi ve sevenlerimizi kırmamayı öğrenmem lazım diye düşünüyorum bence bu yazının beni bu noktaya getir işi muhteşem bir şey Onun için yazıhane teşekkür etmeyi önemli buluyorum
Yazıyı okudum dersimi de soruma cevabımı aldım
Geriye kalan tek şey yazarına teşekkür
ve saygılar sunmak
Dilinize sağlık gönlünüze sağlık en önemlisi de şahsınıza sağlık
ve mutluluk dileklerimizle Esen kalın
Muhteşem yazı için teşekkür ederiz
Mustafa Çoban tarafından 3.6.2022 19:05:44 zamanında düzenlenmiştir.
Gülüm Çamlısoy
Ne güzel analiz etmişsiniz bu bağlamda çok mutlu oldum akabinde çok teşekkür ediyorum.
Ki asıl teşekkür etmesi gereken benim...
Yüreğiniz dert görmesin muhterem hocam.
Hayat mucizelerle dolu bir o kadar dertler yakasından düşmez iken insanın ve sabırla aştığımız aşacağımız da pek çok şey elbet Rabbimizin izniyle...
Sağ olun var olun değerli hocm.
En içten selam ve saygılarımla...
Yürek dolusu teşekkürlerimi bir kere daha sunuyorum.
Mustafa Çoban
Değerli dostum doğum günün kutlu olsun
Güne gelen yazınızı kutluyorum.
Saygılarımla.
Gülüm Çamlısoy
Yürek dolusu teşekkürlerimle...
Var olun kadim dostum.
Selam ve sevgimle
Öncelikle mutlu sağlıklı yıllar dilerim size.
Kutluyorum günün yazısını..
Sevgilerle
Gülüm Çamlısoy
Çok çok teşekkür ederim.
Var olun.
Sevgimlesiniz...
iyi ki yüreklerimiz şişe şeklinde değil Gülüm; yoksa bu insafsız sistem, bu insafsız dünya tüm sevgileri şişeleyip satardı ..
nice sağlıklı mutlu günlere .. ( "yıllara" demeye bile korkar olduk ..)
Gülüm Çamlısoy
Kesinlikle de haklısınız.
Çook teşekkür ederim asil yüreğinize.
Yaşasın sevgi ve umut.
Dostluğun iz düşümü güzel yüreklerinize selamm olsun
Sonsuz içten saygı ve iyi dileklerimle.
Nice mutlu günlere yarınlara hep bir arada
Mutlu, sağlıklı yıllar diliyorum Gülüm Hanım.
Kutlarım yazınızı da...
Sevgilerimle
Gülüm Çamlısoy
Çok teşekkür ederim sevgili Eflatun.
Hep ince hep mutlu kılansınız.
İyi ki
Sevgimle tüm içtenliğimle yürek dolusu
Beğeniyle okudum sürükleyici bir dil ile yazılmış mükemmel bir çalışma kutluyorum
Gülüm Çamlısoy
Tüm güzellikler sizinle olsun.
En içten selam saygılarımla
Gülüm Çamlısoy
Canımsın.
Teşekkür ederim sevgil arkadaşım benim.
Senis eviyorum
Yüreğine kalemine sağlık . Kendimden de bir şeyler buldum yazınızda sevgilerimle
Gülüm Çamlısoy
Bu bağlamda çook teşekkür ederim
Selam ve sevgimle sevgili yazarım
Gülüm Çamlısoy
Teşekkür ederim yürek dolusu sevgili hocam.
Selam ve sevgimle
Güzel yüreklerinize çok teşekkür ederim.
Tam da bitti, derken bu bağlamda bana adeta doğum günü armağanı oldu yazımın güne gelmesi.
Değerli Edebiyat Defteri Seçki Kuruluna ve tüm hocalarıma kalem/gönül dostlarıma tek tek yürek dolusu teşekkür ve şükranlarımı sunuyorum.
Yürekleriniz dert görmesin asla ve asla.
Sonsuz içten selam sevgimle...
Gülüm Çamlısoy
Var olun var olun.
Selam ve sevgimle canım arkadaşım
Güne son derece yakışan muhteşem güzellikteki yazınızı tekrar kutlamaktan mutluluk duydum.
Daha nicelerine inşallah.
En içten selam ve saygılarımla.
Esenlikler dileğiyle.
Gülüm Çamlısoy
Varlığınıza varlıklarınıza müteşekkirim.
Çok teşekkür ediyorum engin yüreğinize.
Sonsuz içten selam ve saygılarımla kıymetli hocam
Tekrar merhaba Gülüm arkadaşım
Güne seçilen yazını yürekten kutluyorum arkadaşım. Sevgimle canım
Gülüm Çamlısoy
Çok teşekkür ederim güzel yüreğine.
Sevgimlesin canım benim
Bazen nutku tutulur ya insanın.
Bazen nüktedan o yüreğiniz öylesine bir set çeker ki hayata…
Yaşımın da yasımın da eksik olmadığı bir gündü dün adı doğum günü olan ve çiçeklerle bezeli odamda bir başıma buruk bir şekilde kutladım doğum günümü.
Hayatın bir rengi elbet yaşanan her renk ve insanlar aralıksız iletişim halinde olduğunuz ya da tam tersi: onlar sizi bir kere gözden çıkarmışken…
Tutumsuzum illa ki: hem yazarken hem severken ve bu gün bir kere ve de öylesine güçlü bir hisle anladım ki…
Kendim tarafından sevilmeyi inanılmaz hak ediyormuşum ben üstelik tüm dünyaya verdiğim sevginin binde birini bile kendime vermezken…
Sözüm var artık kendime ve sözümden dönmeyeceğim:
İyi ki doğdum ben her ne kadar binlerce acı ve sıkıntı ile hemhal olmuşsam da bir ömür biliyorum ki; herkesten farklıyım ve hala temiz ve masum kalmanın da bedelini ödüyorum payıma düşen yalnızlıkla…
Sevgilerimle…
Doğum gününüzü kutlar, aileniz ve sevdiklerinizle sağlık, mutluluk ve ve huzur içinde nice yıllar diliyorum.
💐🌹🌷
Muhteşem güzellikteki yürek sesinizi gönülden kutluyorum tebrikler efendim.
Hayat hayal kırıklıkları ile dolu olsa da nice şiirler ve yazılar yazıp nice nice pastalar kesip mumlarını üflemeniz dileğiyle 🍰🥧🎂🎊🎉
Her şey gönlünüzce olsun ve yolunda gitsin inşallah.
En içten selam ve saygılarımla.
Esenlikler dileğiyle.
Gülüm Çamlısoy
Çok çok fazla var o hayal kırıklıklarından varsın olsun hocam.
Yeter ki ben kimsenin kalbini kırmayayım.
Çok teşekkür ederim engin yüreğinize.
Hayat adeta bir arena oysaki bizler korunaklı dünyalarımızda yaşadığımıza inanıyoruz.
Sözcükler bitimsiz bazen efsunlu bu bağlamda müteşekkirim hocalarımın varlığına.
Çok çok teşekkür ederim bir kez daha.
Var olun hocam.
Varsa hatam sürçü lisan ettimse af ola.
Sonsuz içten selam ve saygılarımla çok kıymetli hocam
İyi ki doğmuşsun arkadaşım. Sağlıklı, mutlu nice yaşlara. Yazın da yine muhteşem. Kutlarım canım. Sevgilerimle Gülümmm.
Gülüm Çamlısoy
Var olsun güzel yüreğin
kocaman sevgimle
Nice ,mutlu, sağlıklı yaşlarınız olsun Gülüm hanımcım.Kişinin kendini tanıması ve kendine hak ettiği değeri vermesi kadar doğru bir tutum olamaz.Sevgimle 💜
Gülüm Çamlısoy
Çok mutlu oldum sizi görünce.
Sonsuz içten sevgimle sevgili Dilek Hanım