- 348 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
bu ümmetin sapkınlığı
rejimi savunanlar anayasayı niye uygulamıyor.herkes için bir anlam ifade etmiyormu cumhuriyet ve demokrasi.islamcı bir parti iktidarda olsada hukukun üstünlüğü hak tanımına yaklaştırır kanunları.bir baskı rejiminden sözediliyor kanuni esasını ilga eden abdülhamit şahsında istibdada yakın durması nedeniyle hükümetin.literatürde faşist uygulama şeklinde anlaşılır baskı rejimleri.geçmişte yeşil kominist deniyordu islamcılara.bir ahlaki duruş sorunluysa rejim için insan haklarına zıt bir muamele şeklinde anlaşılır hukuksuzluk.fetö kumpasıyla başlayan süreçte ihtilal teşebbüsünü kemalizmin maskesiyle anlıyordu devrimcilik.yurtta sulh konseyi kemalist jargonu işaret ediyordu.artık kitaplar bir kültür kazandırmıyor insana.buda düşünce fukaralığı demek.tıpkı islam uygarlığının çöküşü gibi bir yozlaşmaya neden olmuş bu eylemsizlik.şehvetle sarıldığımız hayat bize küçük sevinçler vermiş.bundan anlıyoruz aldanışları.oysa bundan daha büyük bir cephe yoktur hakikatı tersyüz eden.bağdat şam ve kudüs.buralara mührünü vurmuştu islam.sonra değişim rüzgarıyla ruhunu yitirdi bu şehirler.islamın yerini sapkınlıklar aldı tarihe göre.değişen zamanmıydı bizi tarih dışı bırakan gelişmeler sonrası.yeniden çağlara hükmü geçmeliydi islamın.bunun için düşünüldü konular karanlığa alışkın kulaklar için.alıştığımız yabancılığa aykırı düşüyordu düşüncenin aslında bulunmayan savrulmalar.bir odaya kilitlenmiş gibi sokağa bakan çarşaflı kadın imajı.dünyeviliğe yabancı kalmıştı bedeni.hülyasını inkarla bakıyordu sokağa.gözlerinde buğulanıyordu zaman erken hayata başlamanın nezaketiyle.kanaat tükenmez bir hazinedir diyor hz.muhammet.islamın iktisada bakışı farklılık arzetmiş islam bilimi denilen çevrelerde.ancak ibadetin cennette karşılığı olduğu halen sürdürülen bir görüş.islamın çıkışıyla birlikte kölecilikle sınıfsallığı hedef aldığı görülür.insan hür olacak bir haklarla doğar islama göre.herkesin mesul tutulduğu bir davayla çevresini düzeltmekle hesaba çekilecektir ahirette.dünya ahiretin tarlası olduğundan salih amellerin karşılığını yalnızca allah verir.nimetleri sonsuz bir tanrının insana yüklediği görevler var.bunun için malla ve canla imtihana tutulmuş nefis.malların artması ve eksilmesi dünya hayatının gerçeğidir aynı zamanda.onun için adalet kendini nakzeden bir konum taşımaz.sınıf çelişkisi nasıl ele alınmış kurandaq bunun için kavimlerin helakına bakmak gerekiyor.bunlar kuranda kıssalar halinde anlatılmış zaten.tartıda hile yapanlar günümüz sosyolojisi için hayat çelişkileridir bir bakıma.bunun anlaşılması bilginin islamileştirilmesine bağlı ümmet için.çünkü ilim kalkmış olduğundan islamın anlaşılması mümkün görülmüyor.alim dediğimiz kimseler en derin cehaleti yaşıyor halk arasında.batı hayranlığı bu konunun anlaşılması için iyi bir örnek.bir çok aydın için bir sorun olmuş halka islamı açıklamak.çünkü sanatsal bir değeri yok bu tür fikirlerin.bu nedenle bir sömürge ülkesine dönüşmüş türkiye.toplumun bağımsız düşünceden anladığı eleştiri konusu olmuş ortadoğuda.savaş direniş demekse karşı koymanın felsefesi gelişmeli örgütlü mücadele için.her ümmet helake neden olacak sapkınlık içindedir kurana göre.lut kavmi ve semud kavmi gibi.bunlar haksızlık ve zulümle allaha karşı çıktıklarından resuller ve nebilerle doğru yola çağrılmış.hak ve hakikat bir ölçüdür sırat-ı müstakim için.onun için dikkate almak gerekiyor uyarıcıları.aksi halde sonuçları kötü olmuştur insanlık için.doğru yolu gösteren peygamberler uyarı görevini yaptığından mucizelerle çağrıları desteklenmiş kendi dönemlerinde.ademle başlayan hak ve batıl mücadelesi günümüze kadar taşınmış.fravunlar ve nemrutlar bir örnek teşkil etmiş günümüz dünyası için.islamın bir din olarak seçilmesinde bu tarihsel vakalar etkili olmuş.ahir zaman fitnesi deccaliyetle tanımlamış bu ümmetin yazgısını adeta.kuran ölçülerle gelmiş insanlığa açık ve gizli delillerle.yüz çevirenler küfre düşmüştür başka bir kurtuluş olmadığından.islamın dışındaki arayışlar ümmeti zillete düşürmüş.bu durum değişmedikçe dünyaya adalet gelmeyecektir kurana göre.kurana ideolojik bakış sorunludur oetadoğuda.siyonizmin yenilgisini bekleyenler rejimleri bir tehdit unsuru görmüş.buda ideolojilerin küfür olduğu kanaatine vardırmış islamcıları.bir aydın ihanetinden sözedenler cihadı islam nizamını getirmek şeklinde anlamış.tağuta savaş açmanın adıdır insanları tekfir etmek.işte bu çağın çelişkilerinde görülmeli ümmetin sapkınlığı.genel bir yozlaşmanın emperyalizme davetiye çıkarması.kalkınma hamleleri sonuçsuz kaldığından umutsuzluğa neden olmuş kültürsüzlük.sanatın moderne ayna tutması beklenir oysa.bu durumu değiştirmenin aracı görülmüş fikirler.islamın ilk dönemini örnek alanlarda kültürün paganlaşması söz konusu.gelenek bu noktada yeterli olmamış hürriyet ve müsavi gibi kavramlara baş vursada felsefe.ümmettiçilik yakın tarihimizin bir gerçeği.islam uygarlığı kendini yanilemeyişinde görmüş meseleleri.post modern çağda eskinin tekrarı usanç demek cemaatler için.demokrasiyi araç görmenin hilesiyle yapıldı siyaset.islam demokrasiyi gerçek bir yöntem görsede umutları yeşertmeye kabil olmamış ümmet adına.batı kültürü halen kamaştırıyor gözleri islamın kendi yorumunu bir eksiklik görmüş olsada batı felsefesi.batının islam kültürüne bakışı tarihseldir iki dini karşı karşıya getrmesiyle savaşların.türk milleti tarihte batı için avrupayi fethe çıkmış bir uygarlığın son kalesiydi.modern çağda bunları konuşmanın kolaylığıyla islam kültürü inceleniyor.buda felsefe için artı değer hükmünde görülmesi neticesine vardırmış felsefeyi.iki zıt kutbun brbirini etkilediği görülmüş tarihte.bihassa fen bilimleri islamdan aşırılmıştır tercüme faaliyetlerine bakılınca.düşmanlığın nedeni akaide bağlanmış zamanla.batının top yekün saldırısı vardı günümüz şartlarında.buna karşı koymanın zorluğunu biliyor artık müslümanlar.islam dünyasının çağdaşlığımı anlama noktasında zaafları var.bu durum kendini hissettiriyor güzel sanatlarda.bu konu taklitçilikle aynı anlama geliyor cemaatlerde.özgürlük nasıl anlaşılıyor tarikatlerde.kendi estetiğini yaratamayan toplumda bir din dilide gelişmez.tartışılan bu konulardır islamcı camiada.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.