- 314 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Paranın Ne Önemi Var Mühim Olan İnsanlıktır ama Eskidendi O(Özdemir Erdoğan)
Ozan her ne kadar parayı önemsiz, insanlığı önemli görse de gerçek hiç de düşündüğü gibi değildir. Para mı yoksa insanlık ve adamlık mı önemlidir diye sorulsa büyük bir oran para diye cevap verecektir. Günümüzde para güçtür. Tüm güçlerin üzerindedir. Gerek bedensel, gerek kişisel, gerekse diğer güçlerin önündedir.
……………………….
Boşuna mı diyor Napolyon para par para diye. Füsun Önal boşu boşuna mı söylüyor para para parrada parra diye. İnsanlar niçin çalışıyor üretiyor. Niçin tasarruf ediyor, birikim sağlıyor, yatırım yapıyor. Daha fazla varlık edinmek, daha fazla güçlü görünmek içindir.
……………………….
Parayla ihtiyaçlar karşılanıyor çünkü. İnsanlar satın alınıyor. Açılmaz denilen kapılar açılıyor aralanıyor. İnsanlık adamlık paranın muadili olamaz. Kulvarları farklıdır. Para varsa insanlık yoktur. İnsanlık varsa para yoktur çünkü.
……………………….
En iyi dediğiniz insan bile tercihini paradan yana kullanır. İnsanlıkmış, kardeşlik, dostlukmuş bir yere kadar. İş tercih noktasına geldiğinde bu değerlerin karın doyurmayacağını bilir.
………………………
Ozan sözünde şarkısında çok haklıdır ancak dünyanın gerçeği başkadır. İnsanlık bir yere kadardır, yaşam parayla sürer, o nedenle tercih paradan yanadır.
Kemal SEYFİ
11.02.2022
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.