Merhabanız Var Ancak Muhabbetiniz Yoksa Ne Yaparsınız İlişkileri Nasıl Sürdürürsünüz
Bir arkadaşımla iş çıkışı caddeyi karşıdan karşıya geçiyoruz. Araçların durmasını, bize yeşilin yanmasını bekliyoruz. Arkadan merhabamız olan ancak muhabbetimiz olmayan birisi yetişiyor. Arkadaşlar sizi takip ediyorum, izinizden ilerliyorum, sağlam adamlarsınız diyor. Sağlamlığın ne anlamda söylendiğini anlıyoruz ama yine de soruyoruz, kendisinden dinlemek istiyoruz. Sağlamlıktan kastınız nedir diyoruz ve ön alıyoruz, bize göre tanımını yapıyoruz, izahatta bulunuyoruz.
...
Sağlam adam demek güvenilir, itimat edilir, yol yürünür, arkasından gidilir insan demektir, herhalde kastınız budur diyoruz. Ancak arkadaşın niyeti bu değil, bunu demek istemiyor, bunu biliyor anlıyoruz ama hakkımızdaki kanaatini daha da derinleştirmek istiyoruz. Hayır kastım o değil diyor. Yolu güvenli geçme adına söylenmiş bir söz benimki. Her şeyi dikkate almışsınızdır düşüncesine yöneliktir.
...
Pekiyi siz söyleyin anlatın bize, nedir sağlam adamlık diyoruz. Garantici olmak, risk almamak, taşın altına elini sokmamak diyor. Önden ilerleyen arkadaşım ben risk alırım, tanıyamamışsın beni dese de; ben hiç görmedim ki sizin risk aldığınızı bugüne kadar diyor.
...
Sırf cadde geçilirken yaşanan diyalog. Hepsi ya yarım ya bir dakikalık bir sürede gelişen şey. Bize yönelik niyetini baştan biliyoruz ama yine de konuşturmak istiyoruz. Bu kısa diyalogda hakkımızdaki düşüncesini net olarak anlıyoruz. Bize iyi gözle bakmadığını teyit ediyoruz. İnsanlar arası ilişki böyle bir şeydir işte. Hakkında çok iyi düşünmediğiniz kişi de sizin hakkınızda aynı kanaatleri taşıyor çoğunlukla. Yani siz ona nasıl bakıyorsanız o da size öyle bakıyor.
...
Arkadaşım yorumluyor meseleyi. Ne insanlar var yahu bu dünyada, selam verip borçlu çıkmak böyle bir şey diyor. Bir iki dakikalık sürede bile moralinizi bozabiliyor bu tip insanlar diye ekliyor. Bende yatıştırıyorum arkadaşımı. Sorun değil diyorum, yaşamda her şey tecrübedir. Her model insan vardır dünyada. Katlanacağız bu tiplere. Hayattan her gün yeni bir tecrübe edineceğiz, deneye deneye gideceğiz, küçük adımlarla ilerleyeceğiz diyorum. Böyle düşünüyorum ama sinek bir şey değildir fakat mide bulandırır bunu da biliyorum.
Kemal GÜL
15.05.2022
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.