- 412 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Ölümden Sonra Bile Kendisinden Ayrılmayan Dost
— Ölümden Sonra Bile Kendisinden Ayrılmayan Dost;’
Allah Resulü Peygamber Efendimiz {Sav} Bir Hadisi Şerifinde Buyurdular ki; Kul Vefat Edince Onu Üç Şey Takip Eder, İkisi Geri Döner Birisi Yanında Kalır. Onu Kabrine Kadar Malı, Ailesi ve Ameli Takip Eder. Kabrine Konulduktan Sonra Malı ve Ailesi Geri Döner Kendisiyle Yalnız Ameli Kalır. (Buhari, Müslim)
— Enes Bin Malik (Ra) dan Rivayet Edilen Peygamber Efendimiz {Sav} Baş Bir Hadisi Şerifinde ise Şöyle Buyyrdular; Her İnsanın Üç Dostu Vardır.
-Birincisi; Harcadığın Senindir, Harcamayıp Tuttuğun Senin Değildir. Bu İnsanın Malıdır.
-İkincisi; Ben Seninle Beraberim Sultanın Kapısına Geldiği Zaman (Yani Kabirde) Seni Bırakır Dönerim. Buda Ailesi Akrabaları ve Sevenleridir.
-Üçüncüsü; Sen Kabire Girdiğinde ve Kabirden Çıktığında da Seni Yanlız Bırakmam, der Buda Salih Amelleridir. (Buhari-Müslim)
— Beş Tehlikeli Geçit Beş Vakit Namazla Geçilir.
İsmail Hakkı Bursevi (Rahmetullahi Teala Aleyh) Hazretleri Ruhul Beyan Tefsirinde Belirtiyor. Beş Tehlikeli Geçit Beş Vakit Namazla Geçilir. Bununla İlgili Allah Resulü Peygamber Efendimiz {Sav} Bir Hadisi Şerifinde; Şüphesiz İnsanların Önünde Beş Tehlikeli Geçit Vardır ki (Amelleri ve İtikatı Bakımdan) Zayıf ve Çelimsiz Olanlar Bu Geçitleri Aşamazlar. Buyurdular. Hazreti Ebu Bekir (Ra); Beş Tehlikeli Geçit Nedir, Ya Resulallah? Diye Sordu.
Allah Resulü Peygamber Efendimiz {Sav} Şöyle Buyurdular.
- Ölüm ve Ölümün Izdırabı
- Kabir ve Onun Korkutan Yanlızlığı ve Darlığı.
- Münker ve Nekir’in Suali ve Onların Heybetleri.
- Mizan ve Amellerinin Mizanda Hafif Gelme Korkusu.
- Sırat ve Onun İnceliğidir.
Hazreti Ebu Bekir (Ra) Bu Sözleri Duyunca Şiddetli Bir Şekilde Ağlamaya Başladı. Bunun Üzerine Cebrail (As) Derhal İnerek Şöyle Buyurdu.*Ya Muhammed {Sav}! Ebu Bekir’e Söyle Ağlamasın! Arapların Ölüm Hariç Her Derdin Devası Vardır’* Sözünü Duymadımı, Sonra Cebrail (As) Şöyle Buyurdu.
- Kim Sabah Namazını Kılarsa; Ölüm ve Ölümün Izdırabı Ona Kolay Gelir.
- Kim Öğle Namazını Kılarsa; Kabir ve Kabirin Darlığı Onun Üzerine Kolay Gelir.
- Kim İkindi Namazını Kılarsa; Münker ve Nekir’in Suali ve Onların Heybeti O Kişi Üzerine Kolay Gelir.
- Kim Akşam Namazını Kılarsa; Mizan ve Amellerinin Hafif Gelme Korkusu Onun Üzerine Kolay Gelir.
- Kim Yatsı Namazını Kılarsa; Sırat ve Sıratın İnceliği Ona Kolay Gelir. (Dua ve İbadetler-Ruhu’l-Beyan Tefsiri)
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.