- 2917 Okunma
- 40 Yorum
- 39 Beğeni
PATİKA
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
Aylardan Şubat, Yönetim Kurulu Başkanımızın eşi Gunn Ablam yanıma gelerek hâlimi hatırımı sorduktan sonra,
-Ümmühan Karadeniz’i çok merak ediyorum. Yaza seninle birlikte birkaç günlüğüne yaylalarınızı dolaşmak, annenle babanı tanımak istiyorum.
-Seve seve eşlik ederim ablam. Annemle babam seni tanımaktan mutluluk duyarlar. Otel ayarlamamıza gerek yok, evimiz müsaittir. Ayarlasanız da annem otele gelip sizi alır.
-Ümmühan, hangi ayda gidelim bu konuda bilgine de ihtiyacım var.
-Nisan ve mayıs ayında Karadeniz’in sahillerinde çiçek açma dönemidir. Direk yaylaya gideceksek yabanların da yaşam sürdürdüğü, coğrafyasını daha iyi tanıyacağınız dönem haziran ayıdır.
- Tamam, ben bütün ayarlamalarımı yapıp sana bilgi vereceğim. Elim boş gitmeyeyim, annen neyi sever, bu bilgiye de ihtiyacım var.
-Sizi tanımak onun için en büyük hediyedir.
Samimiyetle birlikte gülüştük. Odamdan çıkarken dönerek,
-Ümmühan sadece sırt çantanı yanına al, bavul falan alma.
- Tamamdır ablam.
Haziranın son haftası sabahın erken saatlerinde Gunn Ablamla birlikte Sabiha Gökçen Havalimanına doğru yola koyulduk. Gunn ablam Norveçli olmasına rağmen Karadeniz’le ilgili araştırmalar yapması, yöreye uygun tarzda kıyafetiyle görmem de beni hiç şaşırtmadı.
Karadeniz, Türkiye’nin doğusu ile batısı arasında yerel saat farkı fazla olan tek bölgedir. Bir ucu Bulgaristan’a diğer ucu Gürcistan sınırına doğru uzanır. Bu uzun genişlikte en yüksek dağı Kaçkar Dağlarıdır. Yaylamız iki derenin ortasında doğu ve batı yönü yemyeşil yamaçlara bakar. Kuzeyi Kaçkar Dağları olup dağları birbirinden ayıran iki derenin yamacının bir tarafı İspir’in Hodeçur ve Salaçur yaylalarına, diğer tarafı yine Erzurum İspir diğer yaylalarına ve Yedigöller’e bakar. Batı kısmı Karadeniz’in, sahiline doğru bakar.
Dağların kıyıya paralel uzanması nedeniyle kıyıları fazla girintili- çıkıntılı değildir. En doğusunda Rize ve Artvin illeri bulunmaktadır. Her iki ilde düz tarım alanları neredeyse yok denecek kadar azdır. Bu yüzden insan gücüne en ihtiyaç duyulan bölgedir. Dik yamaçlarda düz yolda yürür gibi yürüyen esnek yapılı, çalışkan, tez canlı, pratik zekalı, korkusuz insanlardır.
***Bölgede, dağların denize bakan yamaçları bol yağış aldığından gür ormanlarla kaplıdır. İç kısımlara gidildikçe soğuğa dayanıklı ağaç türleri ile bozkırlar bitki örtüsünü oluşturur. Kıyıdan yamaç boyunca yükseldikçe sıcaklığın düşmesine bağlı olarak bitki örtüsünün değiştiği görülür. Kıyıdan 800 metre yüksekliğe kadar olan alanda yayvan yapraklı ağaçlar, 800 - 1500 metre arasında karışık yapraklı ,1500-2000 metreye kadar olan alanda iğne yapraklı ağaçlar, 2000 metreden sonra ise dağ çayırları görülmektedir.
Bölgenin yağış dağılışında hâkim rüzgâr gönü ile yamaçların konumu ve yükseltisi en önemli etkenlerdir. Batı Karadeniz ile Doğu Karadeniz’in yıllık ortalama yağış miktarının Orta Karadeniz’den fazla olmasında; Batı ve Doğu Karadeniz’de kıyının hâkim rüzgâr yönüne dik uzanması ve yükseltinin artması rol oynar. Kıyılardaki yağış miktarının fazla ve düzenli oluşuna bağlı olarak; Akarsuların debileri yüksektir. Tarımda sulama fazla gerekmez ve nadas tarımı çok az görülür. Orman alanları geniştir. Orman yangınları görülmez.***
Trabzon havalimanına indiğimizde ablam, çalıştığım iş yerimin bünyesindeki helikopterin bizi piste beklediğini Rize’ye geçmeden önce Sümela Manastırı’nı helikopterle gezeceğimizi söylediği an kendimi bu dünyanın en şanslı insanı hissettim. İlk ve orta okulda öğretmenlerimizin düzenlediği geziyle Sümela Manastıra gelmiştim. Abur cubur yediğim için karın ağrısından doğru düzgün gezememiştim. Şimdi gökyüzünden Sümela Manastırı’na doğru bakarak hem gezi hem de hayat tecrübelerime bir yenisini daha ekleyecektim. Kaç kişiye nasip olurdu böyle havalı bir gezi diye düşünmeden de yapamadım.
Helikopterimiz gezi turları için özel yapılmıştı. Ayağımı koyduğum yer camdı ve ben koltuğa oturduğumda göğe doğru çıkarken yeryüzünü kendi ruhunun derinliklerinde görecektim. Öyle de oldu. Havaalanından tepelere doğru yükselirken gördüklerim anlatılanın dışında bambaşka gizemdi. Salıncağa binmiş gibi bir an gözlerimi kapayarak bulutların üstünden kanatlanarak göğün deryasında uçuyordum...
Mardin’de, Mardin Köy Hizmetlerinde mühendis olan abimin görevi bitip memlekete gece yarısı döndüğü gün aklıma geldi. Abimin eşyalarını getiren Mardinli genç şoförlerin gece dinlenmeden memleketlerine dönmek istediklerinde, annem müsaade etmemiş,
-Bu gece misafirimizsiniz, yıkanır-paklanır, sabah kahvaltınızı yapar öyle yola çıkarsınız evlatlarım diyerek odalarını göstermişti.
Gün yeni yeni doğarken hiç alışkın olmadığım seslere uyandım. Tanımadığım iki adam 200 metre karelik terasımızda bir o köşeye bir bu köşeye koşuşturuyordu. Annem de yanlarındaydı.
-Ana burası cennet, ana burası cennet diye sözlerini tekrarlıyorlardı.
Yıllar geçti yüzlerinde o şaşkın ifadeyi ve seslerindeki heyecanlı hayreti hiç unutamadım. Şimdi ben aynı o Mardinli abiler gibiydim. Hangi köşesine bakacaktım, şaşkalozdum.
Trabzon’un Maçka ilçesine ait Altındere köyünde, dağın yamacına bulunan Sümela manastırı, tüm ihtişamıyla gözlerimin içine bakıyordu... ’’Şimdi beni ve benle aşkı hayal et’’ der gibi. Sahi aşk iki beden miydi? Değildi, aşk farklı farklı duygularda ortaya çıkan an’a yani kendiliğinden oluşan zamansız mekana dahildi.
Bir zamanlar, bütün rahibeler, rahiplerin toplandığı mekâna saçlarını sarıvererek sınırsız yeşille öpüştüğünü görüyordum. Ve ben bütün çiftlerin ortasında onların mutluluğunda etraflarında dönüyor dönüyor dönüyordum.
-Ablam bir tane daha tur atalım, ablam bir tane daha, tam yedi kez verdim her turda bir Kulhuvallah duası.
Helikopterin kanatları eteklerimdi ve ben yüzlerce göz olup yaşadıklarımı ezelden ebede sığdıran mutlulukla, bambaşka ruhla hayatıma taşıyordum hatta evrene...
Dağlarının içinde gizlenen manastırı sobeledim. Zafer benimdi.
Arkası yarın...
YORUMLAR
Sümela güzeldir bir de yağmur eşliğinde yürümek o patika yolu 🤭
Batum daha da güzeldir binbir renkli meyveler gelir aklıma Ali nino ah ! Bir de dönme dolaptan manzara bir başka güzel orası altın sarısı heykeli koymuşlar meydanın ortasına aman Allahım herkes onunla fotoğraf çektirmek için yarışıyor 🤭 neyse çok uzatmayayim yazınızı keyifle okudum ve beğendim kalemiz daim olsun efendim 👏🏻👏🏻👏🏻
Ümmühan Yıldız
Çok teşekkür.
Saygılarımla iyi bayramlar diliyorum.
SinanGürbüz
Ümmühan Yıldız
Dileğinizi gerçekleştirmeniz dileğiyle.
Saygılarımla sevgilerimle selamlarımı.
Ağaçların efendisi
Çok şey yazmıştım.
Yazdıklarımı okumanız yerine, yazacaklarınızı okumamız daha isabetli olur düşüncesiyle hepsini silmeyi tercih ettim.
Bu arada bir çok övgü de silinmiş tabi. 😃
Lakin, kalitesi tescilli bir kalemin ilave övgüye ihtiyacı da olmaz, beklentisi de.
Yazılarınızı süsleyen yorumlar da ayrı bir güzellikte.
Standardı bozulmayan bir başarı.
Mazinize yolculukla anılarınıza ortak olmak...
Mükemmel doğa manzarasını temaşa ile temiz havayı yudumlamak...
Çok güzeldi. (Her üç bölüm de)
Yazdıklarınızı okurken bu arada yazmadıklarınızı da öğrendik. ☺
Tebrik ederim Ümmühan Hanım Kardeşim.
Selam ve saygılar...
Mecit Aktürk tarafından 26.5.2022 10:10:11 zamanında düzenlenmiştir.
Ümmühan Yıldız
Yolun Karadeniz’e düşerse orada biz kardeşlerin olmasa da kardeşlerinin diğer kardeşleri var. Bilgin olsun
Abim değerlisin
Sağ ol
Ümmühan Yıldız
Varlığınız benim için güçtür.
Çok teşekkür ederim.
Saygılarımla selamlar...(prensesimize de sevgilerimi gönderiyorum)
dağların kızı Ümmühan YILDIZ,;))
RÜZGAR GİBİ ESMİŞ
sanki oraların havasını manzarasını yaşatırken sizler
kendime çay söyledim
kara denizden esintiye rengiyle sıcaklığıyla eşlik etsin istedim
tebrikler
nice saygılarımla
Ümmühan Yıldız
"çay umudu sessiz sedasız demler "derler bizim oralarda. Umudunuz hiç bitmesin dileğiyle,
saygılarımla selamlar.
Gözümün önüne Manastırı gizemli yapısını canlandırdınız.
Arkadaşlarla birlikte gitmek için program yapmak istediğimizde restorasyon sebebiyle kapalıdır öğrendiğimizde biz de gitmekten vaz geçtik. En kısa zamanda Karadeniz’e doğru yolculuk yapma arzumu yeniledin. Ablam anlatımın senin gibi sıcacık sohbet havasında daha bir keyif alarak okudum. Yüreğine sağlık
Ümmühan Yıldız
teşekkür ederim
Sevgilerimle selamlar.
Bi çırpıda okudum Ümmühan’cığım. Şahane anlatımlarından bir yenisini okumak keyif verdi. Nasıl canım çekti bilemezsin oraları görmeyi, yeşilin her tonunda huzur bulmayı…
İkinci bölümü sabırsızlıkla bekliyorum.
Yürekten tebrikler bu arada👏👏👏
Sevgilerimle 💕
Ümmühan Yıldız
Sevgilerimle selamlar.
Ümmühan Yıldız
Saygılarımla selamlar.
Ümmühan Yıldız
Saygılarımla selamlar.
Maşallah bacıma.
Kaç kez okudum bilmiyorum ama her okuyuşumda daha farklı yerine takılıp oraya yöneldim, seninle heyecanlandım, tebessüm ettim ve sanki hiç görmemiş de rehberim senmişsin gibi pür dikkatle takip ettim. Hatta annem ve babam içinde var ya daha bir sevdim...
Yazının bir çok dokusu bir arada bütünleşmiş, tek bir zemin üstüne güzel oturmuş, doğal bir sunumla işlenmiş yoğun duygusuyla sıkmayan, akıcı üslubu ile finale, arkası yarına taşınması harikaydı.
Nicelerinde buluşmak üzere başarılar diliyor, kocaman kucaklıyorum Ümmü'm. ❤️
Ümmühan Yıldız
Doğduğum günden bugüne kadar elimi avuçlarının içine alarak hayatıma okyanus oldun.
Her bıkkınlığımda, yorgunluklarımda ‘‘silkelen’’ dedin ‘ ‘‘silkelen’’
Şimdi şu an yanağına öpücükler kondurarak ‘‘SENİ ÇOK SEVİYORUM ANNEM KOKULUM’ ’diye diye boynuna sımsıkı sarılıyorum
Bir ırmak yatağından enginlere sessizce nasıl akabilir?
Tıpkı insanlar gibi o da gece olduğunda öyle tatlı yumuşar ki sesi, sabaha kadar ninniler eşliğinde uyursun…
Çocukluğum iki derenin arasında kocaman taşlara vura vura akarken çıkardığı seslerden oluşan ninnilerle uyuyarak geçti…
Gurbet elde aynı sevgiyi ve ninnileri hissetmek istedim. Kayarak düşmüş bir yıldız gökyüzüne dönebilir miydi? Şehirde korna seslerinden başka arandığım ne yıldızlar ne de ırmağın sesi vardı.
Şimdi yöreme ait şivemi şehrin inceltilmiş kelimelerine kaptırmadan içimde biriktirdiğim seslerden dinliyorum…
Edebiyat defterinin seçki kurulu olmak üzere, defterin güzel insanları;
yazıma yorum ve beğenilerinizle katkıda bulunup desteklediğiniz için çok teşekkür ederim.
Vefa ağacının gölgesindeyim hâlâ.
Bartın, Rize, Amasya, ve Kastamonu'nun tamamını
Trabzon'un da bir kısmını gezebildim sadece.
Kendime vakit ayırdıkça
Karadeniz bölgesinin tamamını gezmeyi planlıyorum
Hayranlık uyandıran eşsiz bir yer gerçekten.
Yazınızı okurken;
O kadar çok detay vermişsiniz ki bölgeye dair
Yarım kalan Trabzon gezim dahil her yerini ruhuma işlemek istiyorum.
Kısmet diyelim artık.
Bu güzel yazınız için teşekkür ederim size Ümmühan hanım
Ayrıca güne seçildiği içinde ayrıca tebrik ederim sizi.
Daima huzurla, sağlıkla kalın efendim
Ümmühan Yıldız
Seyahatimizde tesadüfen yolda giderken tabeladan adını görüp kardeşime oraya da gidelim dediğim Bayburt’ta 3 bin yıllık geçmişiyle yörenin önemli tarihi yapılarından olan Aydıntepe Yeraltı Şehri’ni gezdim. Gezerken Kapadokya’daki yeraltı şehrine ne çok benziyor diye düşündüm. Aydıntepe yeraltı şehrini maalesef çok az kişi biliyor.
Ülkemizin her köşesinden tarih, her köşesinden doğa güzelliği fışkırıyor.
Çok teşekkür ederim
Saygılarımla selamlar.
Adnan Bilgiç
Tamamı olmasa da bir çoğu;
Yaşadığı şehirde doğuyor büyüyor ve yine orada son nefesini veriyor maalesef ki.
Gezmiyor, farklı kültürleri keşfetmek, yeni insanlarla tanışmak istemiyor.
Ben neredeyse ülkemin tamamını gezdim, inanılmaz derecede güzel
Herkese de tavsiye ediyorum, hayatına dair unutulmaz bir tecrübe
Sana kattıkları ise paha biçilemez doğrusu.
Tekrardan teşekkür ederim
Bu naif geri dönüşünüz için Ümmühan hanım.
Saygılarımla
Ümmühan Yıldız
Cansınnnnn sevgilerimle.
Hiç görme imkanı bulamadığım Karadeniz'i eşsiz anlatımınla tanıma fırsatı buldum. Ayrıca huzur verici mistik bir tadı var yazının.
Gönlüne sağlık
Tebrikler canım
Ümmühan Yıldız
Çamlıhemşin vahşi güzelliğini ve Artvin’in romantik güzelliğini birlikte dolaşırdık.
Kocaman sevgilerimle.
üçrenk (Italia)
Anlatıyorsun bizlere ne güzel, gitmis görmüş, suyunuzu içmiş kadar oluyoruz güzel yürekli arkadaşım.
Sevgiler benden de..
Biz de okudukça o atmosferi Bi nebzede olsa yaşadık
Okurken hayal gücü de devreye girdi :)
Devamı nı bekliyorum
Sevgiler
Çok çok tebrik ederim 🤍🌼🌸💐🌺🐞
Ümmühan Yıldız
Kocaman sevgilerimle🦋🌸🤗🥰🤍🥰🍀☕️
Yıldız Hocam !
Bu yazı Waaaay Canına diye şaşkınlık yaratacak kalite ve güzellikte bir Anı!
Bir kere değil 2 kere Antalya Portakal ödülüne layık. Hatta Hollywood Oscar
ödülü almalı...
Niye öyle düşündüm?
Anı bir turizm rehberi bilgeliği yanında, Orman ve ziraat mühendisi kültürüyle
yoğrulmuş.
Hem Karadeniz'in bitki örtüsü tanıtılmış, hem de Ekolojisi, tarihi kalıntıları dile
gelmiş.
Onun için vay canına dedim.
Bütün içtenliğimle tebrik ederim. Seçki kurulunun hassasiyetini alkışlıyorum.
Saygılarımla.
Ümmühan Yıldız
Çok teşekkür ederim,
Ailem, ota bile merhametle dokunmayı, penceremizde ıslık çalan rüzgâra eşlik etmeyi, hayvanları incitmeden sevmeyi öğrettiler.
Vatanımızın her köşesini seviyorum...
Saygılarımla selamlar.
İyi ki varsınız iyi ki...
Muhteşem yürek iklimizini yeniden okumak adına mutluyum tüm yüreğimle tebrik ediyorum.
Kocaman sevgimle, sevgili Ümmühan Hanım
Ümmühan Yıldız
Değeriniz bende apayrı güzellikte,
sevgilerimle selamlar 🤗🌸
Ümmühan Yıldız
yürekten âmin,
saygılarımla selamlar.
Emeğinize ve ailecek gönlünüzün enginliğine saygıyla
Arkası yarın gibi oldu. Bekleyelim
Selamlar
Ümmühan Yıldız
Yakında inşallah.
Saygılarımla selamlar.
Devamını bekliyoruz...
Bu arada ben Trabzon'na bir iş seyahatine gittiğimde, uçak alana ilerken korkudan ölecektim neredeyse. Yan taraf deniz, ön taraf dağ. Uçak alçalmaya başladığında, ya denize düşeceğiz, yada o dağa bodoslama gireceğiz hissi yaratmıştı bende...
:(
Ümmühan Yıldız
Arkadaşımı yaylamıza götürürken dik kayalar üzerime düşecek korkusuyla aracın orta koltuğuna oturup gözlerini kapattı. Gülümsettiniz.
Sevgilerimle 🌸
Billur T. Phelps
Alışık olmak başka tabi...
Ayrıca Karadeniz sahilleri gibisi yok. Oradaki yeşile bakmak bile
huzurun ta kendisi.
Evet Karadeniz doğası bir cennet doğasıdır. Bunun farkında mıyız ? Bence farkındayız. Kıymetini biliyor muyuz? İşte o tartışılır ! Sakarya sınırından Artvin'in bitişine kadar olan o eşsiz mucizevi doğaya kendi elimizle nasıl zarar veriyoruz farkında değiliz. Kimimiz üç beş dönüm arazi için kimimiz bir ev yeri için doğanın ortasını öyle oyuyoruz ki gelecek nesillere çok kötü miras bırakıyoruz.
Bundan on iki yıl kadar önce İç Anadolu'da bir ilimizde bulunmuştum. Yöre halkı yaşadıkları ilçeyi anlatıyorlardı." Burda böyle ağaçlar varmış, şurda böyle mera varmış, burası ormanlıkmış....vs. Ama dedelerimiz bir kilo pirince bulgura buranın ağaçlarını satmışlar. Evliya Çelebinin Seyahatnamesindeki " Yeşil alanları tarif edip iç geçirip dedelerimizden ninelerimizden bize şimdi bu bozkır alanlar miras kaldı" şeklinde hayıflanmalarda bulunuyorlardı. Ve atalarına kırgınlıklarını yüzlerce cümlelerle anlatıyorlardı.
Karadeniz insanının gelecek nesilleri de aynı hikayeleri umarım anlatmazlar. Zira doğayı çok hor kullandığımız ortada. Yaylalara gidiyorsunuz kasaba gibi evlerle dolu, doğanın ortasında yollar arabalar biri gidiyor biri geliyor. Dumandan rahat edemiyoruz. Bir de dereler var. Ülkemizin her yerinde olduğu gibi çöplerle dolu. Ne diye çöp yığınağı haline getiriyoruz bilemiyorum. Yazık! Umarım bu sorunları hep birlikte aşarız.
Tüm bu anlattıklarım dışında siz her şeyi çok güzel anlatmışsınız. Anlatmakla kalmadınız tüm okurlara yaşattınız. Zira siz iyi bir Karadenizlisiniz ve her halinizden belli ediyorsunuz.
Yazının devamını da bekliyor olacağız. Bakalım yayla yollarında , o bozulmadığının düşündüğümüz o dünyada ne hikayeler çıkacak.
Yüreğinize sağlık.
Saygı ve selamlarımla....
Ümmühan Yıldız
Bütün çocuklara ilk bu öğretilir.
Duyarlı mesajınız için çok teşekkür ederim.
Saygılarımla selamlar.
Ömrümüz gurbetlerde geçtiği için memleketimizle ilgili bir çalışma bir şiir bir övgü okuduğumda yüreğimde bir hasret buğulanması yaşıyorum çok güzel bir çalışma bir daha okudum bir daha kutluyorum
Ümmühan Yıldız
saygılarımla selamlar.
Karadeniz bölgesinin büyük bölümünü görmedim ama hepimizce malum o güzellikleri. Ne zaman oralara gitmeye dair plan yapsam hep bir aksilik çıktı. En son niyetlendiğimde de corona oldum:)
Beklediğim bir sınav sonucu var. Gönlümce olursa, kendimi bir Karadeniz turu ile ödüllendireceğim:) olmazsa da burnumu evden çıkarmayacağım:)
Kutluyorum gün başarını!
Sevgilerimle...
Ümmühan Yıldız
Emekli olduğumda planın haziran ayının tamamını yaylada geçirmek. İşte o zaman sizi mutlulukla beklerim. Her sabah saat altıda kalkıp elimizde çay bardağımiz güneşin tepelerden vadiye inişin seyrederiz.
Kalbi teşekkürlerimle,
Sevgilerimle selamlar.
Sümela Manastırını görmek nasip olmadı ve hep aklımdaydı.Ben de sizinle beraber ilk defa helikopterle orayı görmüş oldum.O kadar samimi ve canlı idi ki anlatımınız.
Tebrikler çok güzeldi.
Ümmühan Yıldız
Tepeye doğru uzun zikzaklı yürüyüş ve araç yolu vardır.
Giriş en üst kattadır ayinlerin de yapıldığı bölümdür. Tavanlarında inanılmaz güzellikte fresk resimleri bulunmaktadır.
Okul gezimle aklımda kalanlar.
Çok teşekkür ederim.
Saygılarımla.
Yüreğine sağlık kardeşim güne düşen eserinizi beğeniyle okudum tebrik eder hayırlı çalışmalar dilerim Allah’a emanet olunuz esen kalınız
Ümmühan Yıldız
Allah'a emanet olun.
Saygı ve selamlarımla
Beş altı yıl önce bizim doğa kulübüyle beraber doğu Karadeniz turuna çıkmıştık
Bu anlattığınız ziyafetin bir çoğunda bende bulundum ve aynen size katılıyorum doğası havası şahane bir bölge
Sümela ya biz patikan yürüyerek çıktık onun keyfi bir başkaydı araçla da çıkılabiliyordu hatta bizim guruptan yaşca yürümeye müsait olmayanlar da araçla çıktı
Eeee biz dağcıyız ya olurmu araç tabanlara kuvvet yürü Allah yürü o rampa bitmek bilmedi
Veee ve birde o yorgunluğa karşın bakım varmış manastırın bahçesine dahi giremedik
Ama olsun çok güzeldi doğa o ambiyans ve arkadaşlarla coşkuyla birlik içinde hareket edişimiz kıymetli bir anı olarak kaldı hafızalarımızda
Birde hafızam da yer eden en beğendiğim yer
Sultan murat yaylası oldu orada bir gece konakladık sabah altıda uyandık ve ekiple birlikte o eşsiz doğada yürüyüş yaptık
Adeta sizin anlatımınızla o geziyi tekrar yaşadım
Kaleminiz susmasın
Gönülden sevgimle selamlıyorum
Ümmühan Yıldız
Bu sabah şiirini okuyarak güne başlamak guzel diiiii.
Sevgilerimle🌸
Kendinize has güzel harika olan yazıyi
beğenerek okudum .
Güne düşen bu yazı için sizi kutluyorum .
Ümmühan hocam
Sevgiler selamlar
Ümmühan Yıldız
Kalbi teşekkürlerimle sevgilerimle selamlar.🌷
Direkt mesaj at okuyayım
Bu aralar nasipsizim
Selamlar toprağım
Bu Arada ben de bir iki ayın yapmışım Sümela da
Ümmühan Yıldız
Kendini üzme toprağım…
Ayınla senin ne işin var kıbleye doğru bak… ☹
Rabbime emanetsin, ruhuna güzellikleri o verir...
Selamlar.
Kadir YILDIZ
Yetmeye çalışıyorum herşeye.
.Selam ve dua ile
Özgün ritmi güzel kaleminin, canım arkadaşım ve sular seller gibi akan anlatan dili yürek sesinin ve bizler de bir bir dolaştık cenneti ayaklarımızı yerden kesen sunumunla.
Sevgimlesin her daim
Ümmühan Yıldız
İnsanlar kolay kolay unutamadığı, hatıralarında saklı kalan anları genelde seyahatleridir…
Defterde kalsın istedim.
Değerlisiniz ve sevgimdesiniz
Özledim memleketimi yazıyı okuyunca bir an sılaya doğru gitti gözlerim olsun bir vesile oldu bu çalışmanız ;;;
Bu gün mavi yeşil al giyer yarın
Başında gül beyaz şapkası karın
Soyunuyor giyiniyor baharın
Yaylaları bizim Karadeniz in--İbrahim Kurt--- Bir dörtlüğüm olsun yürekten kutluyorum çalışmanızı
Ümmühan Yıldız
Öyle çok yaşadıkları coğrafya ile özdeşleşmişler ki gittikleri her yere kendilerinden önce yeşili taşımışlar.
Toprağım, yazılarıma ve şiirlerime gelişiniz benim için büyük mutluluktur.
Saygılarımla.
Ümmühan Hocam ne kadar güzeldi anlatım ve o güzel görüntüler ben de birlikte gezdim sanki sizlerle... Yüreğine kalemine sağlık.
Sevgilerimle.
Ümmühan Yıldız
Canlı canlı doğasını seyreder beni hatırlarsın. Belki ben de orada olurum, nasip.
Sevgilerimle.
Hiç unutulmayacak güzel bir gün ve son nefese kadar kalacak mutlu bir anı... Güzel günleriniz daim olsun... Emeğinize yüreğinize kaleminize sağlık üstadem güzel ve manidar bir yazı... Saygılarımla
Ümmühan Yıldız
Değer kattınız.
Saygılarımla selamlar.
Ahh o helikopterde olmak isterdim..Farklı tarihlerde iki kez gittim Karadeniz'e ikisinde de Sümela tadilattaydı...
Karagöl' bakıp "Ben sende ülkemi sevdim" şarkısını mırıldanmak, Uzungöl'de "Ahh , ne yaptınız bu güzelim yeri" diye hayıflanmak, Hüsrev'de etraftaki fotoğraflara bakarken zamanın nasıl geçtiğini anlayamayıp yenilen yemekten (bol tereyağlı kurufasulye) o sıcakta çarpıntı yaşayıp ölüyorum sanmak ve Batum'da gümrük geçişi sırasında yerdeki inşaat demirine takılıp kanatlanıp uçup yere çakılmak suretiyle "Dizim nasıl kırılmadı hayret" deyip şelale yürüyüşüne katılamamak aklımda kalanlar...Doğaya ve yeşilliğe hayran kalmıştım.
Macahel TEMA projesini geçmişten bilmenin ve orada olmanın farklı bir duygusunu da yaşadım...ah, o yamaçları görünce Çamlıhemşin'de "Burada düz arazi yok, nasıl yaşıyorlar" soruma (dönüşte) "Annem de İstanbul'da yeşil yok nasıl yaşıyorlar" demişti diyen Çamlıhemşinli sanal arkadaşımı yad etmesem olmaz bu yorumda...
Nasıl güzel bir anlatım ki beni nerelere sürükledi gezi yazınız...Yüreğinize sağlık.
Ümmühan Yıldız
Fakat Kaçkarların doruklarında dağların içlerinde gizlenmiş zil siyah göller var. Onu görünce Uzun gölü daha geriye düşüyor.
Seyahat eden arkadaşlarıma turların daha çok ulaşımı kolay olan bölgelere götürdüğünü özellikle Ayder’e çıkmayın daha yukarılara çıkın. Gökyüzünün yeryüzüyle buluştuğu el değmemiş yerlere gidin diyorum.
Amerika’dan, Avustralya’dan gelen turistler İspir’den yedi gölleri aşarak Tatos vadisinde kamp yapıyorlar. Bizde dağ turizmi alışkanlığı yok denecek kadar az. O da araçla gidip uzaktan bakıp dönmek
Sevgilerimle
Sanki ben de sizinle o yola, Sumela'ya, Karadeniz gezisine çıkmış gibiyim Ümmühan Hanım.
İnanıyorum ki sizinle gezen, pozitif enerjinizle beraber gezdiği her yeri de güzelleştirir.
Dile getirmesem de çok zaman hislerim yanıltmaz kolay kolay beni.
Yazmak size yakıştığı gibi, gezmek de yakışıyor.
Siz yazın, biz de okuyalım.
Gönül dolusu tebriklerimle sevgiler.
Ümmühan Yıldız
-güneşin doğuşunu çocukluğunuzdaki gibi seyredin yatmaya değil dağları yeniden keşfetmeye geldik.
O seneden sonra yaz tatili olmadan özellikle kız kardeşlerim tatile ne zaman çıkacağımı soruyor. Dolu dolu yaşamak her anı yeni görüyormuş gibi gözlerimizle bakabilmek harikulade bir duygudur.
İnşallah dedim
Sevgilerimle güzel GülRa___
Ümmühan Yıldız
Mutluluklar sevdiklerimizle birlikte güzeldir. Siz de saygıyla değer verdiğim sevdiklerimin içindesiniz.
Selamlarımla.
Kaçarın göçerin yok. Yıldız ablanla birlikte tulum müziği eşliğinde her sabah kahvaltısında heyecanla anlattığın benim dağlarım dediğin, Kaçkar dağlarını birlikte gezeceğiz. Ne diyordun Yolundibi kafede kahvaltı yapıp Pokut’a doğru bulutların taaa (senin mizacın) üstüne çıkacağız. Sonra Meydan’da koca bir tava Muhlamayı yetikten sonra tulumla horun oynayacağız. Helikopterim olmasa da benim gibi yaşlı arabam yarı yolda bırakmaz bizi...
Kardeşim zekanın yanında güzel duygularını ön plana çıkartarak satır aralarında yaşadığın heyecanı hissetmemek mümkün değil.
Abin.
Ümmühan Yıldız
Emekliliğimizde senin elinde Yıldız ablam ve bastonun, ben hala asi çocuk birlikte seyahat ederiz. O koca tava Muhlama’yı ellerimle sizlere yaparım.
Seni seviyorum abimmmm
Muhteşem!Patikaya ayağımız değdi ya gam yemem artık..Devamınca yürü ha yürü..Başarılı bir seri olacağa benzer..Zira girizgah gayet başarılı..Yazın siz hep yazın..Kalem ele yaraşıyor..Takipteyiz..Sağlıcakla ..Saygıyla..( Kara Deniz kara deniz...Medeniyete ara deniz.Tertemiz doğasıyla...Ciğer selama durur karıncalanmaz geniz.)
Ümmühan Yıldız
Yazdığın yorumları okuyunca inan bana gülümseyerek mutlu oluyorum. Her defasında dostluk gibi pozitif enerji yayıyorsun.
Çok ama çok teşekkür ederim.🌷🍀🌿☕️
Sevgilerimle.