- 956 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
EV, İŞYERİ, OTO HIRSIZLIĞI VE TELEFON DOLANDIRICILIĞINDA YENİ YÖNTEMLER....
HIRSIZLIKLA ALAKALI AYET-İ KERİMELER:
1.Mâide / 38. Ayet:Hırsızlık eden erkek ve kadının, yaptıklarına bir karşılık ve Allah tarafından caydırıcı bir ceza olmak üzere sağ ellerini bilekten kesin. Allah kudreti dâimâ üstün gelen, her işi ve hükmü, hikmetli ve sağlam olandır.
2.Yusuf / 73. Ayet:Yâkub’un oğulları: “Vallahi, siz de kesinlikle biliyorsunuz ki, biz buraya bozgunculuk çıkarmak için gelmedik. Biz hırsız da değiliz” dediler.
3.Yusuf / 74. Ayet:Kralın adamları: “Peki, yalan söylüyorsanız, bu yaptığınızın cezası nedir?” diye sordular.
4.Yusuf / 75. Ayet:Onlar da: “Bizim kanunlarımıza göre bunun cezası, çalınan su kabı kimin yükünde bulunursa, o kişinin köle olarak alıkonmasıdır. İşte hırsızlık yapan zâlimleri biz böyle cezalandırırız” diye cevap verdiler.
5.Yusuf / 76. Ayet:Bunun üzerine Yûsuf, öz kardeşinin yükünden önce diğerlerinin yüklerini aramaya başladı; sonunda su kabını kardeşinin yükünde bulup çıkardı. Öz kardeşini yanında alıkoyması için biz Yûsuf’a böyle bir çâre öğrettik.
Allah dilemeseydi, kralın kanunlarına göre kardeşini yanında alıkoyması mümkün değildi. Biz, kimi dilersek onun ilim ve irfan seviyesini böyle derece derece yükseltiriz. Ama her bilgi sahibinin üzerinde daha iyi bilen biri vardır.
6.Yusuf / 77. Ayet:Yâkub’un oğulları şöyle dediler: “Eğer o hırsızlık yaptıysa, mesele değil, zâten daha önce kardeşi Yûsuf da hırsızlık yapmıştı.” Yûsuf, bu iftiralarından dolayı duyduğu üzüntüyü içine attı. Bunu onlara belli etmemekle beraber içinden de: “Siz çok daha kötü ve acınacak durumdasınız. Doğrusu Allah, iddia ettiğiniz şeyin içyüzünü çok iyi biliyor” dedi.
7.Bakara / 188. Ayet:Birbirinizin malını haksız yollarla yemeyin. Başkalarına âit bazı malları, günah olduğunu bile bile haksız yolla yemek için mevki ve makam sahiplerine rüşvet vermeyin.
8.Nisâ / 28. Ayet:Allah sizin yükünüzü hafifletip dinî hayatı yaşanılır kılmak istiyor. Çünkü insan yaratılış itibariyle zayıf ve zaafları olan bir varlıktır.
9.Nisâ / 31. Ayet:Siz eğer yasaklanan büyük günahlardan sakınırsanız, biz sizin küçük günahlarınızı örteriz. Ve sizi, saygı ve ikram göreceğiniz şerefli bir mevkiye çıkarır ve neticede pek hoş, çok değerli ve ikramı bol bir yere yerleştiririz.
10.Mâide / 39. Ayet:Kim işlediği bu haksızlıktan sonra tevbe eder ve hâlini düzeltirse, şüphesiz Allah onun tevbesini kabul eder. Çünkü Allah çok bağışlayıcıdır, engin merhamet sahibidir.
HIRSIZLIKLA ALAKALI HADİS-İ ŞERİFLER.
1.Ebû Hüreyre’den nakledildiğine göre, Hz. Peygamber (s.a.v.) şöyle buyurmuştur:
“Zina eden kişi, hem mümin olup hem zina edemez. Hırsızlık eden kişi, hem mümin olup hem çalamaz. İçki içen kişi, hem mümin olup hem içki içemez. (Şayet mümin olduğu hâlde bunlardan birini yapacak olursa) tevbe kapısı açıktır.” (Müslim, Îmân, 104; Buhârî, Mezâlim, 30)
2.Enes (b. Mâlik) tarafından nakledildiğine göre, Resûlullah (s.a.v.) şöyle buyurmuştur:
“Kim (bir malı) yağmalarsa bizden değildir.” (Tirmizî, Siyer, 40)
3.Saîd b. Zeyd b. Amr b. Nüfeyl’den nakledildiğine göre, Hz. Peygamber (s.a.v.) şöyle buyurmuştur:
“...Kim bir karış (bile olsa) toprak çalarsa, kıyamet günü o yer, yedi kat hâlinde onun boynuna dolanır.” (Tirmizî, Diyât, 21)
4.Abdullah b. Amr’ın işittiğine göre, Resûlullah (s.a.v.) şöyle buyurmuştur:
“Kim malını savunurken öldürülürse, o şehittir.” (Nesâî, Muhârebe, 22; Müslim, Îmân, 226)
5.Mekke’nin fethi sırasında hırsızlık yapan bir kadının durumu Kureyş’i oldukça endişelendirmişti.
“–Bu kadın hakkında Resûlullah (s.a.v) ile kim konuşabilir?” diye soruşturdular. Sonunda:“–Buna Allah Resûlü’nün çok sevdiği Üsâme bin Zeyd’den başkası cesâret edemez” dediler.
Kadın Allah Resûlü’nün huzûruna getirildi, Üsâme onun hakkında Resûlullah (s.a.v) ile konuştu. Efendimiz’in yüzü renkten renge girdi ve:“–Allah’ın hadlerinden birini düşürmem için mi şefaat ediyorsun?” buyurdular.
Hz.Üsâme ra.yaptığına hemen pişman oldu ve:“–Ya Resûlallah, benim için istiğfar ediver!” dedi.
Akşam olunca Resûlullah (s.a.v) ayağa kalktılar, Allah Teâlâ’ya lâyıkı vechile hamd ü senâda bulunduktan sonra şu hitâbede bulundular:“–Sizden öncekiler, ileri gelenlerden biri hırsızlık yaptığı zaman onu cezâlandırmadıkları, zayıf biri hırsızlık yaptığı zaman ise ona hemen had tatbik ettikleri için helak oldular.
Bana gelince, nefsim elinde olan Allah’a yemin ederim ki, şayet Muhammed’in kızı Fâtıma hırsızlık yapsaydı muhakkak elini keserdim.”Sonra emrettiler ve hırsızlık yapan kadının eli kesildi.
Hz.Âişe (r.a) şöyle der:“Bundan sonra kadın çok samimi bir tevbe etti ve evlendi. Zaman zaman yanıma gelirdi, ben de onun ihtiyaçlarını Allah Resûlü’ne ulaştırırdım.” (Müslim, Hudûd, 8-9)
Kaynak: Dr. Murat Kaya, Mescid-i Haram’dan 111 Hatıra, Erkam Yayınları
6.(Yemenli) Kela’ kabilesinden bir grubun malı çalındı. Bunlar, bir kısım dokumacıları itham ettiler. Dokumacıları alarak Hz. Peygamber (sav)’ın ashabından olan Nu’man İbnu Beşir’e getirdiler. Nu’man onları bir kaç gün hapsetti, sonra salıverdi. (Şikayetçiler), Nu’man’a gelip: "Sen onları dayaksız, azarsız salıverdin, olur mu?" dediler. Nu’man onlara: "Ne istiyorsunuz? Onları dövmemi istiyorsamz döverim. Malınız çıkarsa alırsınız. Ama dövdüğüm halde malınız çıkmazsa, onlara vurduğum kadar da size vururum" dedi. "Yani hükmün bu mu?" dediler. Nu’man (ra): "(Hayır bu benim değil), Allah ve Resulü’nün (sav) hükmüdür’" cevabını verdi.
Ravi: Ezher İbnu Abdillah el’Harazi.Kaynak: Ebu Davud, Hudud 10, (4382); Nesai, Sarik 2, (8,66)
7.(Bir gün) Resulullah (sav) beni çağırarak: "İnsanlara (kitleler halinde) ölüm gelip, ev, yani kabir köle mukabilinde temin edilince halin ne olacak?" buyurdu. Ben: "Allah ve Resulü bilir- veya Allah ve Resulü benim için neyi (uygun bulup) seçerlerse olur-" diye cevap verdim. Resulullah (sav): "Sana sabır tavsiye ederim -veya sabret-" buyurdu." Hammad der ki: "Nebbaşın (yani mezarları açarak kefenleri çalanların) eli kesilmelidir" diye hükmedenler bu hadisle amel ettiler. Çünkü, nebbaş ölünün evine girmiş olmaktadır".
Ravi: Ebu Zerr.Kaynak: Ebu Davud, Hudud 19 (4409)
8.Resulullah (sav) "Hırsız , kendisine hadd tatbik edildi ise borçlandırılamaz" buyurdu.
Ravi: Abdurrahman İbnu Avf.Kaynak: Nesai, Sarik 17 (8, 93)
.Resulullah (sav) şöyle hükmetti: "Kişi çalınan malını, hırsızlık ittihamı yapılmayan kimsenin elinde görünce dilerse malını hırsıza ödemiş olduğu bedeli ona ödeyerek alır, dilerse, hırsızın peşine düşer". Hz. Ebu Bekir, Hz. Ömer ve Hz. Osman (ra) böyle hükmettiler.
Ravi: Üseyd İbnu Hudayr.Kaynak: Nesai, Büyu’ 96 (7,313)
10.Büsr İbnu Ertat (ra) demiştir ki: "Resulullah (sav)’ı dinledim: "Seferde eller kesilmez" diyordu." (Tirmizi’deki rivayette "gazvede..." denmiştir.)
Ravi: Cünade İbnu Ümeyye.Kaynak: Tirmizi, Hudud 20, (1450); Ebu Davud, Hudud 18, (4408); Nesai, Sarik 16, (8, 91)
11.İki kişi, üçüncü bir şahsın hırsızlık yaptığına dair şahitlikte bulundular. Bunun üzerine Hz. Ali (ra) adamın kolunu kesti. Bu iki kişi gidip bir müddet sonra diğer bir adamı getirip: "Biz hata etmişiz, hırsızlığı yapan o değilmiş (bu imiş)" dediler. Hz. Ali (ra) bunların şahidliğini iptal ederek (getirdikleri bu şahıs aleyhinde kabul etmedi. Ayrıca) onlara, önceki adamın diyetini yükledi ve: "Bilsem ki siz bu işi bilerek yaptınız, kollarınızı keserdim" dedi.
Ravi: Şa’bi.Kaynak: Buhari, Diyat 21 (Bab başlığında senetsiz olarak kaydedilmiştir)
***
HIRSIZLIK YAPIP ÇALANLAR KADAR MALINI ÇALDIRANLARDA SUÇLUDUR!!..
Hırsızlık bir anlık yapılan kaşla göz arasında yapılan bir fırsat suçudur,geliniz hırsızlara hiç fırsat vermeyelim.Tehlikeyi önceden tahmin etmek ve tedbirler almak riski azaltan en önemli etkenlerden biridir.
Polislerin hazırladığı okulda kızıma verilen el bröşüründen esinlenerek yazdığım kısa yazıyı sizlerle paylaşmak bilgilendirmek istiyorum.
***
EVDEN HIRSIZLIKLARA KARŞI ÖNLEMLER:.
1.Apartman giriş kapısından zile basıldığında,zili çalan kişiyi tanımıyorsanız asla kapı otomatiğine basmayın diyor yetkililer.
2.Evinizden ayrılırken mutlaka kısa süreliğine de olsa kapınızı bir kaç kez kilitleyin.Hırsızlar bir plastik kartla bir kaç saniyede kapınızı açıp içeriye girmektedirler.Bendeniz artık arkada anahtar olan çelik kapıları 10 saniyeye bile varmadan açıp, komşularıma yardımda bulunabilmekteyim.
3.Onlarca yüzlerce kez kapıyı bu şekilde açmayı başardım.Varın bu işte çok mahir olan hırsızları bir düşünün bakalım..
4.Kapınızı göbeğinin kırılmasını veya levyeyle açılmasını engelleyen tertibatları çok ucuza bir anahtarcıya taktırabilirsiniz.Hırsızlar dışardan kilitlenmiş çelik kapı anahtarlarının göbeğini kolayca sağa sola bir pense türü özel araçla kırarak açmakta ve oradan da kilidi açmaktadırlar.Bunu önlemek için çelik kapılarda dışardan anahtar göbeğini penseyle tutulmayacak biçime getiren aparatlar mevcuttur bunları taktırmalısınız.
5.Kapı ve pencere kilitlerinizin sağlam olmasına dikkat ediniz.Hırsızlar için açılmayacak araç ev kilidi yoktur derim.Ama kamera, direksiyon kilidi, plastik pencerelere demir saç pancur hırsızın işini zorlaştıracaktır.
6.Evinizde kıymetli altın,elmas,gümüş vb. mücevharat varsa çok büyük miktarda para, döviz varsa bunları mutlaka ya kasaya koyunuz ama en güzeli sağlam bir bankada bulundurunuz derim.Yüzlerce ev kasası ya alınarak ya da yerinde açılarak soyulmuştur bu güne kadar.Bunlardan biri de siz olmayınız.
Hırsızlar oldukça planlı çalışmaktadırlar bazı mahallelerdeki müstakil evler,yazlık be bahçelerdeki evler,o günlerde düğün yapılan evler,salon düğünlerinde ses ve kargaşadan yararlanarak yapılan soygunlar en yaygın hırsızlık şekilleridir.
İŞYERLERİNDE HIRSIZLAR İÇİN TEDBİRLER ALMADINIZ MI?
1.Hırsızlar güvenlik önlemleri alınmamış veya az tedbir alınmış yerleri soyarlar.Bu nedenle iş yerinize sensörlü aydınlatma ile entegre edilmiş güvenlik kamerasını mutlaka taktırın.
2.İşyeri kapısı ve camlarının,kepenk veya demir parmaklık ile korunmasını sağlayın.
3.Vitrin camlarının darbelere dayanıklı uygun standartta olmasına özen gösterin.
4.Çok miktarda para, döviz ve değerli madeni mücevheratı işyerinizde eğer kuyumcu iseniz şifreli demir kasalarda asla saklamayın.Bankada bulundurun veya kasa kiralayın derim.
Kırıkkale’de geçen yıl bir pasa içerisinde bir manifaturacıya ait bodrum kattaki dükkanda bulunan çelik kasa hafta tatili esnasında patlatılarak yaklaşık 3 trilyon değerinde altın ve parayı çaldıklarını duydum.Mutlaka içerden kasayı bilen birilerinin bir eski tezgahtarın eli vardır bu işte diye düşünüyorum.
5.İşyeri çalışanlarının işten ayrılmaları halinde mutlaka işyerinizin kasalarınızın anahtarını ve şifrelerini değiştirin.Ev alıp kiralarken de hakeza göbekleri mutlaka değiştirin.Bu işin şakası yoktur. Kötü niyetli insanlar iyi niyetli insanlardan kat kat fazladır bugünde.Bu insanlar bir yakınınız ya da komşunuz olabilir.
6.İşyerinizin çatı ve balkon kapılarını da mutlaka kilitli vaziyette bulundurun derim.İstanbul’daki tarihi hanlarda hafta sonlarında bu türden pasajlarda ve çok katlı hanlarda hırsızlıklar olmaktadır.
7.İşyerinizde para bozdurmaya gelen veya benzeri bahanelerle sizi oyalamaya çalışarak hırsıza perde olan kişilere karşı uyanık olun.
8.Kuyumcular, tuhafiyeciler kolye isimlik vb.etek, pantol vb. malları sayısı belli olarak koyarlarsa akşam eksilen miktar belli olacak kolayca kameradan hırsıza ulaşabilinecektir.
Ben ve babam 40 sene konfeksiyon işiyle iştigal ettik.Rahmetli babam sürekli dışardaki etekleri kontrol ederdi ama hergün bir iki adet çalınırdı.
Namaz için gittiğinde veya giyinmek için üst üste giyildiğinde olurdu bu hırsızlıklar.Karşımızdaki gümüş satıcısı da isimlik ve kolyeyi sayılı çıkardığı için daha müşterisi içerde iken hırsızlığı farkederdi.
KOMŞULUK VE MAHALLE ÇOK ÖNEMLİ..
Küçük tedbirler büyük belaları önler.Maalesef dediğim gibi iyi insanlar toplumda ne kadar çoksa da kötülerde bir o kadar çoktur.Kırıkkale’mizde kenar mahalle dediğimiz Sanayi, Başpınar,Osmangazi özellikle de Yuva ve Selim Özer mahallelerinde müstakil evler vardır.
Bu mahallelerde ve köylerde girilmedik ev yazlık bahçe kalmamıştır.Hurdacılık hırsızların kamuflajı olmaktadır.Kırıkkale’de Hasandede, Bahşılı ve Ahılı çayı yanındaki yazlık bahçelere kışları dadanan hırsızlar başta çöp varilleri olmak üzere bakır demir ne varsa alıp götürmekte, insanları mağdur etmektedirler.
Kolayca bir merdiven yardımıyla girilen evlerde ne varsa alınmakta, sonuçta emekli zar zor geçinen vatandaşlarımızın üç kuruş parasına hatta kefen parasına göz koyulmaktadır.
Polisin jandarmanın yapabileceği bir şey de yoktur.Bunu yapanlar en yakın komşularıdır belki de.Anlarsınız işte hırsızlığı meslek edinen Ankara’dan Altındağ Çinçin’den vb.yerlerden zorunlu iskana tutulmuş vatandaşlarımızdır.
Bir arkadaşım Selim Özer mahallesinde oturur.Defalarca evleri soyulmuştur.Buradaki 5 yaşında çocuklar bile size tırnakçılığı bir çırpıda öğretirler.Uyuşturucu vb. alışkanlıklar sokak satıcıları son beş on yıldır birden patlamıştır.
Bunun nedeni işte o kötü, ahlaken sıfır diyebileceğimiz,hırsızlığı, çalıp çırpmayı ve dilenciliği meslek edinmiş vatandaşlarımızdır maalesef.Allah cc. ıslah etsin.Ne diyelim başka..
OTO HIRSIZLIĞI:
Maalesef bugün en çok otolarda hırsızlık yapılmaktadır.Vicdansız, ahlaktan yoksun bazı gençler ve çocuklar bizlere bu nereden geldiği belli olmayan haram fiili işleyerek geçimlerini temin etmektedirler.
Cezaevine basit oto hırsızı olarak giren yeni yetme gençler orada sanki ders almışlar gibi çıkınca azılı birer oto hırsızı olabilmektedirler.2001 yılında olsa gerek 1985 model reno binek aracımıza giren beş azılı hırsız ne var ne yoksa çalmışlardı.
Aynı gece aynı sokak ve caddelerde beş araca birden girip teyp akülerini çalan şahıslardan davacı olmamaya karar vermiştik.Çünkü ortak kanaatımız bunların bir kaç aya kalmadan dışarı çıkacakları ve biz işte iken gece uyurken aracımıza evimize daha büyük zararlar verebileceği korkusuydu.
OTO HBIRSIZLARINA KARŞI BAZI TEDBİRLER:
1.Otonuzdan kısa sürel, dahi olsa ayrılırken i,çerisinde cep telefonu,bilgisayar,cüzdan,çanta poşeti asla görünür bir yerde koltukta bırakmayın.Bu hırsızı o malı eşyayı çalmak için teşvik edecektir.Bir çok kardeşimiz mezarlık ziyareti yaparken ya da gelinle damat kırda bayırda düğün fotoğrafı çektirirken bu metotla soyulmuşlardır.
2.Hırsızın beş saniyede aracınızın camını kırarak veya maymuncukla açarak aracınızı düz kontak yapıp çalıştıracağını da unutmayınız.
3.Aracınızı park ettikten sonra mutlaka camlarını ve kapısını kontrol ederk oradan ayrılınız.Hırsızlarda ammer cihazı bulunduğundan siz anahtara bassanız bile kapılarınız kilitlenmeyebilir.
4.Mutlaka geceleri ses ve sinyalizasyon ile öten alarm sistemi taktırınız.
5.Aracınızı kuytu yere değil de güvenli ve aydınlık olan kamera olan yere mümkünse yabancı illerde otoparka bırakınız.İstanbulda bir gecede çalınan araç sayısı oldukça fazladır.Bir daha aracınızı bulamayabilirsiniz.Tuzak adlı macera filmini defalarca izleyiniz derim.
6.Aracınızda görünen değerli değersiz hiç bir şey bırakmayınız.Anahtarınızı ev olsun işyeri olsun araba olsun asla güvenmediğiniz kişilere teslim etmeyiniz.Alıp kaçabilirler veya anahtarınızı çoğaltıp bu şekilde gece aracınızı çalabilirler.Çalmaz ama çaldırabilirler bunu da unutmayalım.
7.Araç içerisinde asla elektronik eşya bırakmayınız yanınıza almayacağınız eşyaları mutlaka aracın bagajında muhafaza ediniz.
8.Büyük şehirlerde araçlarınızı mutlaka otopark görevlisine ya da otel valelerine teslim ettiğinize dair emin olmak için belge alınız.Sıradan gelişi güzel birisine kontağı vermeyiniz.
EVDE, OTONUZDA ,İŞYERİNDE HIRSIZLIK İÇİN TEDBİRLER ALMAK.
1.Ev işyeri ve aracınıza binanıza mümkünse kamera sistemi taktırınız.
2.Evinize yeni taşındı iseniz mutlaka kapı kilitlerini değiştiriniz.2010 yılında yeni binamıza taşındık.Anahtarları müteahhitin çalıştırdığı bekçiden almıştık.Alt katta iki tane kiracımız vardı.Bu alt kat kiracılarımızın evleri aynı sabah erken vakitlerde soyuldu.
Kapıda pencerede balkon kapılarında pencerelerinde asla bir iz yara bere yoktu.İçeriye kolayca kapıdan girdikleri anlaşılıyordu.Akla ilk gelen değiştirilmeden kulalnılan dış kapı kilitleri olmuştu.Ama herhangi bir parmak izi de olmadığı için sonuca ulaşılamamıştı.
3.Dış güvenliği sağlamak için yeterli oranda çevre aydınlatması sağlayınız ve yetkililerden bu konuda talepte bulununuz.
4.Bahçe ve balkon kapılarını sürekli evde olmadığınız zamanlarda mutlaka kilitleyiniz.Alt katta iseniz kapılara pencerelere mutlaka demir paravan taktırınız.
5.Kapı anahtarınızı paspas altına,ayakkabı içerisine,elektirk veya su saati yanına koymayınız.Hırsızlar en çok buralardan anahtarları alarak evlere girmektedirler.Unutmayalım ki:Siz davet etmediğiniz sürece hırsız sizin eve uğramaz!!
EVDE İŞYERİNDE HIRSIZLIK OLUNCA NE YAPMALI??..
1.Lütfen hemen panik yapmayınız.
2.Hırsızın hala içerde olabileceğini düşünün içeri girmeyin.
3.Hemen alo 155 POLİS hattını arayarak ihbarda bulununuz.
4.Polis ekibi gelene kadar hiç bir şeye KESİNLİKLE DOKUNMAYINIZ!!
***
OTONUZDA HIRSIZLIK OLMUŞ İSE:
1.Bulunduğu yerden aracınızı hareket ettirmeyiniz.
2.İçerisinden herhangi bir şey almayınız.
3.Silmeyiniz yıkamayınız.
4.İçerisine girip oturmayınız.
5.İçerdeki hiç bir şeyin yerini değiştirmeyiniz.
6.Hemen ücretsiz olan ALO 155 POLİS ihbar hattını arayınız.
7.Polis ekibi gelene kadar hiç bir şeye KESİNLİKLE DOKUNMAYINIZ.!!
***
TELEFON DOLANDIRICILIĞI:
Bir başka hırsızlık gasp şeklide telefonda dolandırıcılık bu konuda daha evvel iki üç yazı yazmıştım.Umarım birilerine faydası olmuştur.Gün geçmiyor ki haberlerde bu türden bir telefon dolandırıcılığı olayı görmeyelim işitmeyelim.
Şanlıurfa’mızın bir ilçesine bağlı bir köydeki insanlar maalesef bundan geçim sağlıyorlarmış.Olacak iş mi demeyin.Adana Kozan’a bağlı bir köydeki insanlarda dilenerek geçimlerini sağlıyorlarmış.
Bir belgeselde izlemiştim.Dilenmeye çıkıyorlar üç ay kadar kışları büyük şehirlere ve kazandıkları haram para ile de ev araba traktör alıyorlar.Utanmadan sıkılmadan bunu gülerek kameralara anlatıyorlar bir de..
***
TELEFONDA DOLANDIRICILIK..
Dolandırıcılık suçu çeşitlilik arzetmesine karşılık Ülkemiz genelinde en çok karşılaşılan tür olarak kontör ve telefon dolandırıcılığı son yıllarda medyada yer almaktadır.Her iki tür dolandırıcılıkta insanları hergün kullandıkları asrın en güzel iletişim kaynağı olan vazgeçilmez telefon ile gerçekleştirilmektedir.
Kendilerini polis,Savcı,Asker olarak tanıtan dolandırıcılar mağdurlarına aşağıdaki yollarla yaklaşıp dolandırmaktadırlar.
1.Terör örgütü PKK veya Fetö tarafından banka hesaplarındaki para ve ziynetlerin boşaltılacağı.
2.Terör örgütü PKK veya Fetö tarafından telefon hattının kullanıldığı.
3.Herhangi bir olay söylenerek bu olayda suçlu olarak adının geçtiği veya bir yakınının adının geçtiği..
4.Hesaplarındaki para ve mücevharatın alınarak kendileri tarafından güvence altına alınacağı..
5.Şüphelilerin tesbiti ve yakalanması amacıyla soruşturma açıldığı,gizli operasyon başlatıldığı,deşifre edilmesi durumunda gözaltına alınacağı söylenerek şahıs ikna edilmektedir.
6.Evinde bulunan altın ve ziynet eşyalarının hırsızlık olayında ele geçirilen eşyalar arasında olduğu söylenerek poşet veya çantaya konularak belirtilen park veya çöp konteynerine konulması gerektiği söylenerek..
7.Banka hesabının terör örgütü PKK veya Fetö vb.tarafından kullanıldığı öğrenildiğinden banka hesabındaki paranın güvence altına alınması için,verilecek hesap numarasına paranın yatırılması istenmektedir.
Dolandırıcı şahıslar kullandıkları çok gelişmiş bilgisayar proğramları sayesinde vatandaşlarımızın telefon ekranında 155 POLİS İHBAR hattı tarafından arandıkları gibi görünerek arama yaptıklarından onların ilk anda güvenlerini kazanmaktadırlar.
Hatta bu şahıslar polis ekiplerini sahte ihbarlarl gibi SMS lera aradıkları vatandaşlarımızın ikaet adreslerine yönlendirip senaryolarının inandırıcılığını sağlamaktadırlar.
Daha sonraki aşamalarda ise verdikleri hesap numarasına paranızı havale etmenizi,para ve altınlarınızı çöp kutuları park veya sokaklara bırakmalarını istemektedirler.
Bu yöntemler dışında vatandaşlarımızın telefon numaralarına HEDİYE KAZANDINIZ..ya da ÇEKİLİŞ KAZANDINIZ gibi SMS ler atarak vergi veya kargo ücreti altında para talep etmektedirler.
Ayrıca dolandırıcılar telefonla sizi arayarak sağlık veya Hayat sigortanızın yenilenmesi için para yatırmanızı istemektedirler.
Sigorta poliçenizi yenilemek için güvendiğiniz sigorta acentası dışında ya da banaka ile görüşerek yapmaya çalışınız.Sigorta için arayanlara asla itibar etmeyiniz.
***
TELEFON YOLUYLA DOLANDIRILMAMAK İÇİN:
1.Polis,andarma,Cumhuriyet Savcısı,Asker,herhangi bir kamu görevlisi hiç bir şekilde vatandaşlarımızdan elden ziynet eşyası,para teslimi,havale-EFT yapılmasını katiyyen talep etmez.
2.Sizi telefonla arayarak kendisini Polis,Savcı,Asker olarak tanıtıp bankaya para yatırmanızı veya bir yere para,altın bırakmanızı isteyenlere asla inanmayın.
3.Telefon görüşmeleri esnasında arka plandan gelen telsiz seslerine,korku ve panik yaratma amaçlı senaryolara asla itibar etmeyin.
4.Telefonunuza gelen SMS metinlerinde aramanızı isteyen numaralara asla geri dönüş yapmayın.
5.Kimlik ve kredi kartı bilgilerinizi sakın kimse ile paylaşmayın.Böyle bir durumla karşılaştığınızda ise hemen 155 Polis İmdat hattını ve banka yetkilileri ile iletişime geçerek kredi maaş kartınızı kullanıma kapatınız.
6.Kendinize ait şifrelerinizi kimseye asla bildirmeyin.Şifreli işlemlerde çok dikkatli davranın.
7.Tanımadığınız kişilerden banka atm.lerinde yardım istemeyin.
8.444 veya 0850 ile başlayan numaralardan arandığınız zaman şifre ya da sesli onay istediklerinde kesinlikle inanmayın, iletişimde özen gösterin sizi mağdur etmelerine izin vermeyin..
Rabbim hırsızlara dolandırıcılara merhamet versin.Nasıl Allahtan korkmadan haketmedikleri başkasına ait olan malı eşyayı çalıp yerler anlamakta güçlük çekiyorum.
Bu açıkça bir kul hakkıdır ve o kişiyle dünyada ölmeden helaleşmek gerekir.Haydi adam öldüyse onlarca mirascısı kaldıysa hangi birini bulup ta helallik alacaksın.
Ya da ahiret aleminde mutlaka sevaplarından vererek ya da onun günahlarını yüklenerek cehennemin dibini boylayacaksın.
Onun için bu hırsız ve dolandırıcılarda hiç akıl fikir yok diyorum.Allah cc. ıslah etsin ıslahları mümkün değilse cezalarını hem bu dünyada hem de ahirette kat kat versin.
09.05.2022//KIRIKKALE
HİDAYET DOĞAN OSMANOĞLU
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.