- 644 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
KÜÇÜK YAŞTA NAMAZI, KUR'AN-I KERİMİ ÖĞRETMEK İÇİN ÇOCUKLARIMIZI ANAOKULU VE KUR'AN KURSLARINA GÖNDERELİM..
Geçen gün bir özel okul yetkilisi ile makamında sohbet ediyoruz.Konu cemaatlere ve Fetöye geldi.Fetönün aleyhinde yaptığımız konuşma sonunda bütün cemaat ve tarikatlerin yanlış yaptıkları ve bugün müslümanın bunlardan uzak durmasına kadar geldi.
Bir şeyler söyledimse de ikna edemedim.Maalesef Fetö Adnan Oktar örgütü ve dini kullanan siyasete soyunan bazı bugün iktidarda olan gruplar müslümanların saf zihinlerini bulandırdı.
Bugün tarikat deyince Cemaat deyince insanların aklına hemence Fetö Adnan Oktar,Ali Kalkancı,Müslüm Gündüz,Fadime Şahin gelmektedir.Peki müslümanlar bu travmadan nasıl kurtulacaklar yeniden tarikatlara cemaatlere güzel bakıp güzel görüp güzelce Allah cc. nün rızasını tahsil yönünde gayret edecekler.
Bundan yüzyıllar evvelinde tarikatler vardı.Cemaatler vardı.Tarikatlerde farklı farklı giyinen ibadet eden gönüllü Vakıf çalışanları olan dervişler birbirlerini görünce.-Sen hangi gülistanın gülüsün derlerdi.Birbirlerinin aleyhinde olmadıkları gibi birbirlerine her konuda yardımcı olurlardı.
Gecen gün Adamın Biri Sordu bana ;Sen de bir Cemaatten misin?-Evet oyle dedim.
Dedi ki ;-Ne gerek var cemaate girmeye tek basina namaz ve ibadet edilmiyor mu ki illa bir cemaate bağlanıyorsunuz"
Dedim ki ;-Peki sence dedim Sanli Urfa’ya mı yoksa Ordu’ya mı, ya da Belgrad ormanına mı yoksa Afrika’daki Sahra çölüne mi daha çok yağmur yağıyor?
Dedi -Tabi ki Ordu ve Belgrad ormanına.Dedim ki -Niye peki ?Dedi - Oralarda çok ağaç var da ondan...
Dedim -Bak işte ağaçlar bile bir araya gelip te cemaat yapınca allahın cc.rahmetini çekiyorlar, bereketi ilahi iniyor üzenlerine, yani cemaat olmak mahza bir rahmet vesilesidir..
Cemaat olmak böyle bir şeydir işte dedim.Cemaatle namaza ferdi olarak kılınan namazdan 27 kat fazla sevap veriliyorsa cemaatle yapılan tüm ibadetlere de böyle on kat, yirmi kat,yüz kat, bin kat, milyon kat toplu sevaplar verilmektedir.
Cemaate devam edenler ölmeden evvel bağlı olduğu Tarikatının Hak Mürşidi Kamilinin,Üstadlarının ksa.kerametiyle şeytana imanını kaptırmazlar,ölünce hemen musallada onun mukafatını gördüğü gibi, dahil olduğu devam ettiği cemaatının kendisinden sonra da yaptığı tüm güzel işlerden de payını sevap ve dua olarak alır dinimizde sadakayı cariye derler buna ve bu kıyamete kadar devam eder.
Hz. Allah kullarım bana itaat etseler cemaate devam etseler,vakıflar kurup insanlara yararlı işler yapsalar ben Allah cc. olarak onlara gecelerde yağmur yağdırırım buyuruyor.Bugün bilim adamlar da bu ispatlamışlardır ki gece yağan nisan yağmurları elbette kuruyan çoraklaşan topraklarımız için daha bereketli ve faydalıdır.
Nisanda yağan yağmurun üzerine o gün bir de güneşte doğarsa, o nebatlar o ekinler hemen yerden bitermiş.Yaratan Allah veren Allah.Gece bulutları sevkeden yağmur yağdıran melaikei kiramı yönlendiren de Hz.Allah cc.
“Râd (gök gürültüsü), buluta müvekkel, meleklerden bir melektir (yani mevcut fiziksel gök gürültüsünün işlemesini, bulutla olan ilişkisinin tanzimini üstlenmiş meleklerden -müvekkel- bir melektir. İsmini ondan alarak R’ad / gök gürültüsü olarak anılıyor).
Beraberinde / Elinde ateşten kırbaçlar vardır ki, onlarla bulutları -Allah’ın dilediği yere- yürütür. Duyduğumuz ses (gök gürültüsü) ise, adı geçen meleğin bulutları emredilen yerlere yürütürken onları sıkıştırmasından (süratle sevk etmesinden) ileri gelmektedir.”
(Müsned, 5/385-Şamile-; Tirmizî, Tefsiru Sureti’r-Rad -hadis hasen, gariptir-).
Kullarım rahatsız olmasınlar diye melekleri idare edip sevkeden Rad adlı meleğe emir verir gece yağmuru yağdırır.Dua ve ilticalarımızın bunda büyük yeri var.Yeryüzünde kim dua ediyor kim yalvarıyor Hz. Allah onun duasına icabet ederek yağmuru rahmetini gönderiyor.
Ey Rad bulutları falanca yere götür oraya damlayacak yağmurlar diyor.Oradaki kullarım bana itaat ediyorlarda onun için..
Namazı kasten terkeden bir adam 70 tane komşusunun gökten yağacak gelecek olan manevi rızkına mani olur yazıyor kitaplarımızda..70 kişi müslüman toplanacak diyecek ki o namazı kasten kılmayana sen niye namazını kılmıyorsun ya namazı kılacaksın ya da burdan gideceksin kardeşim senin yüzünden nur gelmiyor,feyiz gelmiyor işlerimiz rast gitmiyor diyecekler amma nerde!!
Bir evde namaz kılmayan bir tek insan bile varsa o evin manevi rızkını keser mi kesmez mi elbette buna göre keser kardeşlerim.Bir eve bu zamanda namaz kılmayan beynamaz bela olarak yeter yeter fazla bile gelir.
Burada yıllar evvel camiide bir hocamdan işittiğim beynamazın kemiği kıssasını sizlerle paylaşmak isterim:
Hikaye odur ki, şahsın biri İmam Sadık’ ın yanına geldi ve şöyle dedi : Ey Efendim ben bir bahçe satın aldım her yönüyle verimli ve güzel bir bahçe olmasına rağmen tüm işlerim tersine döndü ve evimin düzenini bozdu sebebi ne olabilir?
İmam Sadık şahsa; acaba bahçe seni meşgul etti de namazını hafife mi aldın?
Adam; Hayır efendim, aksine Allah a şükür etmek için daha çok özen gösteriyorum.
İmam; Peki ailenden namazı hafife alan var mı?
Şahıs; Efendim onlar benden daha çok bu konuya hassaslar dedi .
İmam; Bahçede çalışan işçilerin içinde namaz kılmayan veya namazı hafife alan var mı?
Şahıs; yok efendim bahçede çalışan işçiler de iman ehli kimseler dedi .
İmam elini başına koydu gözlerini kapatıp bir müddet sükût etti.
Başını aniden kaldırdı ve şöyle buyurdu : " Bahçenin sonunda kurumaya yüz tutmuş bir ağaç var o ağaçta bir karganın yuvası var o yuvada bir kemik var o kemiği al ve bahçen den uzaklaştır.
Adam yerinden kalktı ve İmâm ın buyurduğu yere doğru hızla hareket etti ve haber verdiği gibi ağaçtaki yuvaya çıktı ve kemiği buldu aldığı gibi hemen bahçeden çıkardı ve uzak bir yere attı.
İmam Sadık’ ın yanına döndü kemiğin ne olduğunu sordu. İmam gitmesini daha sonra gelmesini istedi.
Adam gitti hergün işleri daha da güzelleşiyordu. Bir müddet sonra tekrar imamın yanına geldi ve o kemiği sordu.
İmam şöyle buyurdu : " O namaz kılmayan bir insanın kemiği idi şiddetli yağmur mezarını tahrip etmiş kemikleri dışarı çıkmıştı.
Karga yuvasını yaparken onu bulup yuvasına getirmişti. O kemik senin bahçen de olduğu için işlerin ters gidiyordu. "
Sevgili kardeşlerim namaz kılmayan insanın kemiği tüm işleri alt üst ediyor insan hayatının düzenini bozabiliyor ise varın siz bir düşünün insanın evinde namaz kılmayan bir insan olursa o evin hali ne olur?
Rabbim bizleri namazı hakkıyla ve vaktinde kılanlardan eylesin..Şimdi her taraf namaz kılmayan beynamazlarla dolu iken avucumuzu açıyoruz Allahım yağmur ver Allahım ekmek ver diyoruz.Allah cc.verecek ama namaz kılmıyor senin evladın oğlun kızın.
Günümüzde şöyle bir moda, bir salgın var.Benim arkadaşlarım kötü ya ben iyiyim diyor arkadaş!!Arkadaşları içkici kumarcıymış bu iyiymiş nasıl oluyorsa.Yanlarında bu bizim kalbi temiz arkadaşta masum masum oturuyormuş.Ya sen iyi adamsan onların o kötülerin yanında ne işin var.Pisliğin yanında temiz adamın ne işi var.
Ucundan kenarından o pislikler sana da değmez mi zannediyorsun.Yani ben lağıma girerim ama benim üzerimde pislik geçirmeyen bir elbise var bana geçmez mi demek istiyorsun herhalde.Yok öyle bir şey mutlaka sana da o pisliklerden bir şey bulaşır!!
Çocuklarım namaz kılmıyor Hocam benim de gücüm yetmiyor buna diyemez bir kenara çekilemezsin.Külliküm rain küllüküm mesulin.Herkes çobandır herkes maiyyetindekilerden mesuldur.
O çocuk daha dört yaşında iken bir Anaokuluna verebilirdin ama verdin mi,Ortaokula giderken bir dini müesseseye verebilirdin,verdin mi?Bunu kim yapıyorsa Ali Veli ehli sünnet olsun yeter ki.Orada Kuranı Kerimi öğrenebilirdi.
Şimdi diyeceksiniz Hocam 15 Temmuz bu tarikatler cemaatler bizi dinden diyaneten soğuttular.Bu bahane olamaz..Bir banka battı diye paranı bankaya yatırmaktan vazgeçiyor musun?Balıkçıdan aldığın balık bozuk diye başka balıkçılardan balık alıp yemekten vazgeçiyor musun?
Bu da öyle pireye kızıp yorgan yakılmaz.Bir tane iki tane bozuk işse diğer sağlamlardan vazgeçmek olmaz. Rabbimizin bu konuda kesin emri var.
Biz de sanki soğumaya uzaklaşmaya hazırdık sanki bekliyorduk soğutsalar da camiyi cemaati bıraksaydık diye.Namazı kılmasak Kuranı okumayı terketsek,cemaati terketsek diye.Öyle de oldu nitekim.
Kafir kefere kafirliğini yapacak müslümana düşende küfürle her zaman olduğu gibi mücadeleye mücahedeye devam edecek.Peygamber Efendimiz sav.öyle yapmadılar mı?Ne kadar mücadele etti küfürle.Amcası karşı geldi ilk önce.
Yıldı mı yılmadı.Öldürmeye canına kastetmeye kadar vardırdılar işi.Bıraktı mı mücadeleyi asla Mekkeden Medineye hicret ettiler.Orda güç kuvvet kazandılar.Tek başına 23 yılda adeta sıfırdan koskoca bir Kutlu İslam Devletini Medine’de kurdular.
Herkes kafirken bir tek müslüman yokken etrafı müslüaman düşmanı azılı kafirlerle dolu,hristiyanla, yahudiyle doluyken bunu başardılar Allahın yardımıyla..Şimdi biz dünya üzerinde bunca milyon milyar müslümanız.İslamı güzelce yüzde yüz yaşayabiliyor muyuz acaba.Hangi ülkede İslam hakkıyla yaşanabiliyor?
Şimdi siz Suudi Arabistanda Şeriatle insanlar yönetiliyorlar mı sanıyorsunuz?Gidin Arabistanın bazı şehirlerine,Dubaiye yenilmedik halt olmadığını görürsünüz.
Oralarda içkide fuhuşta bir sınır olmadığı görülecektir.Yabancılar kefereler oralarda varsa bu işlerde elbette olmaktadır diye düşünüyorum.
İdare eden müslüman idare edilen müslüman ama İslamın zıddına ne varsa uygulanıyor.Ülkemizde bunlardan biri değil mi?Yılbaşı Anneler Günü,Sevgililer günü,Doğum günü partileri var mı İslamda?
Bunlar hristiyanlığın yahudiliğin uygulamaları değil mi?Dans var mı kolkola kadın erkek düğünde tepişmek var mı,yok..
Bunları niye yazdım kardeşlerim bunlar bizim hep namazdan İslamdan uzaklaştığımız için başımıza gelen şeylerdir de ondan..Biz evladımızdan başlayarak önce hanım sonra evladımıza din-i celil-i İslamı öğretmek ve uygulatmak zorundayız Kardeşlerim.
Eğer benim hanemde evimde Allah cc. nün emirleri uygulanamıyor,ben de o hanenin reisi çobanı isem ben bitmişim demektir zaten.Benim müslümanım diye konuşma şansım yoktur zaten.
Senin evinde İslam uygulanmıyor,namz kılınmıyor,oruç tutulmuyor Kur’an-ı Kerim okunmuyor demektir.
Beş vakit namaz kılınıyor mu bugün evimizde.Bir vakitte olsun Kur’an okunuyor mu?O gücümüzün yetmediği çocuklarımız her ihtiyacını daha söylemeden aldığımız düşündüğümüz çocuklarımız,evlatlarımız..
Rızkı ve giyinmesi evlatlarımızın erkek yani baba üzerine aittir.Şimdi bakıyorsunuz mahkemelerde babayı yetersiz görüyor hanıma veriyor bu hakkı.Çocuğu anneye veriyor,Hz. Allah ise çocuğun rızkını giyimini yemesini nafakasını babaya veriyor.
Baba sakıncalı işler yapıyor,sapık,içkici kumarcı ise kötü amel sahibi ise adil hakim babaya değil anneye de verebilir.Buna adil hakimlerin karar vermesi lazımdır.
Demek ki evin resii bir baba evlatlarına evinde beş vakit namazı kıldıracak.Gücüm yetmiyor diye işi bırakmayacak.Yardım alacak hocaya teslim edecek.
Kılmıyorsa yemeğinden kısacak,iki öğün yiyorsa bir öğün yedirecek,daha da kılmıyorsa oda hapsi yapacak,daha da kılmıyorsa yüzüne değil,kaba etlerine olmak şartıyla vuracak namazı kılmasını temin edecek.Ağaç yaşken eğilir demiş atalarımız.
Eğer sen benim evladımsan müslüman isen bu namaz kılınacak diyecek.Herşey namaza bağlı olacak.Paramı istiyorsun namaz kılarsan,evlenmek mi sitiyorsun namaz kılarsan,araba mı istiyorsun namazı kılarsan alırım diyecek.
Biz ne yapıyoruz gücümüz yetmiyor deyip onu namazdan uzak olmasına rıza gösteriyoruz.Ama ona bir sanat öğretirken,onu sanayiye çırak verirken ona işin canbazlığını öğretirken gücümüz yetiyor ve zamanımız da yetiyor maalesef.
Yarın Huzur-u Mahşerde o evladımızı Allah cc. hesaba çekecek,gel bakalım şu ömrünün hesabını ver bakalım diyecek.Niye namazını kılmadın niye orucunu tutmadın,niye zinayı yaptın deyince evlat ne diyecekmiş.Rabbimiz Yüce Kur’an-ı Kerimde beyan buyuruyor:
O gün yüzleri ateş içinde çevirilirken:
"Ah keşke Allah’a itaat etseydik, peygambere itaat etseydik!" derler.Yine derler ki: "Ey Rabbimiz! Biz beylerimize ve büyüklerimize (anne ve babalarımıza)itaat ettik de bizi doğru yönlendirmediler,yanlış yola götürdüler.
"Ey Rabbimiz! Onlara (anne ve babamıza) azabın iki katını ver ve kendilerini büyük bir lânet ile lânetle."Ahzap suresi.a.66-67-68
Biz onun için sapıttık diyecekler.Kuran-ı Kerim başımıza ahirette daha bir şey gelmeden bize daha dünyada iken haber veren çok faydalı yararlı bir kitaptır aziz kardeşlerim.Bize haber veriyor.Oğlun kızın söylüyor.
Rabbena Ey Allahım bana vereceğinnazabı ikiye katla anama babama ver. Senin huzurunda çok büyük lanetle lanetliyorum.Beni dövseydi beni hapsetseydi beni sana layık bir kul yapsaydı diyecekler.
Çocuğun söylüyor bunu.Gücüm yetmiyor diye bir şey yok.Bu Kuran Kurslarının banisi kurucusu Üstadımızın şöyle bir tavsiyesi var bu hususta.Oğlanlarınız ve kızlarınız size itaat etmiyorlarsa onları ölünce mal verasetinden terekenizden mahrum bırakacağınızı söyleyin onlara bakalım.
Oğlum kızım namazı kılıyor musun kılmıyor musun de,kılmıyorum derse oğlum ben sana mal bırakıp ta onu senin haram gayrımeşru yerlerde kullanmanı istemiyorum.
Şimdi gel gidelim Notere senin malımdan mahrum bırakak için yazılı sözleşme yapacağım dersin bak bakalım sana itaat ede,yor mu?Demişlerdir.Ben ölünce sen benim malıma varis olamazsın çünki sen namaz kılmıyorsun demelidir.
Haydi bakalım hiç var mı yapan.Bugüne kadar erkeklerde kadınlarda boşanmanın en büyük sebebi hep paradır.
Yine yaz geliyor.Tehlikeli bir döneme giriyoruz yine.Davullar çalınıyor,imanlar gidiyor.İçkiler su gibi içiliyor.Hocaya elli lirayı çok gören beynamaz gelin damat babaları dört davulla çalgı çaldırdım diye yine hava atacaklar.
Adam dindar geçiniyor.Çok muhafazakar geçiniyor görünüyor.Oğluna kızına bir düğün yapıyor salonda yemedik nane halt kalmıyor.Boy boy gazetelerde raklamını yaptırıyor bir de..
Ramazandan yeni çıktık belki de daha hiç birimizin günah hanesinde yazılmış günahı yok.Günah defterlerimizi amel defterlerimizi boş yere lekedar etmeyelim kardeşlerim.Lütfen yani.
Sen istersen şu gelen halkın hepsini doyur senin düğününde,Kırıkkale’nin bütün davulcularını çalgıcılarını çağırtıp çaldır hepsini oynat,Allah katında zerre kadar bir değeri yok.Kul katında da yok merak etme yani.
Bu insanlar seni bizim karnımızı doyurdu bu adam diye sevmezler.Seni takdir etmezler.Seni adam yerine koymazlar bir çırpıda hemen satarlar.Onun için bizim birinci vazifemiz,en önemli vazifemiz evlatlarımıza Hz. Kuranı Kerimi aşılamaya çalışmaktır!!
Buna mecburuz onları düğünle çalgıyla namaza alıştıramayız.Yarın o çocuğun senin yakandan yapışacak bana dünyada iken doğruyu göstermedin rızkımı kazanmak için çalıştırıp durdun.Halbuki rızık Allah cc. üzerinedir.
Yarattığı tüm mahlukların doğmadan evvel rızkını vereceğini Hz. Allah buyurmaktadır.Rızık Allaha aittir.Ben yarattığım varlıkların karnını doyurmaya mecburum diyor Mevlamız.Siz rızkımız noksanlaşır diye endişe etmeyin hiç bir kul yoktur ki rızkını yemeden bu dünyadan gitmesin.
Rızık artmaz da noksanlaşmaz da herkes kendi rızkını yer öyle değil mi kardeşlerim öyle ise nedir bu rızık endişesi tasası..
Senin bir bulutun yok, senin bir yağmurun,karın yok yerde çimeni bitiren benim.Yerde hayvanlare yesinler diye otu bitiren de benim.Ekinde veririm amma istersem onda başaklar yapmam, başağı bitirsem istersem içine bir tek taneyi koymam.Nedir bu sendeki isyanlar Ey kulum.
Şimdi yağmur yağmıyor diye duaya duran ellerin yarın içkili sıçkılı düğünlerde kızlı erkekli halaya durursa ben sana ne diyeyim kulum diyor Mevlamız!!
Sen çocuğunun rızkını düşünüyorsun da beni seni yedi kat arzı semayı yaratan Yüce Allah senin evladının yiyeceği rızkı düşünmez mi sanıyorsun?
Allah cc. hınzırın etini derisini kılını kullanmayı haram kıldı diyor kitaplarımız.Ama memleketimizde Devletten teşvikli hınzır çiftlikleri var.Bilginiz vardır sanıyorum.Ben bunları yazmak zorundayım.Ben gördüklerimi okuduklarımı size iletmek yazmak durumundayım.
Hocam kasapta D.eti var hemence yanı başında D.eti yazıyordu,ondan aldım yanlışlıkla.Sen Kürsüde söylemedin ben de kasaptan dana eti alacağıma şurdan ver diyerek domuz eti alıp yemişim ibadetlerim kabul olmamış,şimdi ben ne halt edeceğim diye gelip soracaksın şikayette bulunacaksın Huzur-u Mahşerde..
.Ama ben buradan yazıyorum işte bak alırken dikkat et .Dana eti mi diye sor iyi bir güvenilir kasaptan al kardeşim.
Yazana da güvenme.Bu memlekette sürüleriyle domuz beslenilen hınzır çiftlikleri var.O kıymanın kilosu etin kilosu 50 tl.den nasıl veriliyor bu milletin evladına düşünsenize.
Dana eti 140 tl.oluyorken bilmediğiniz bir et kıyması nasıl 50-60 tl.den satışa sunuluyor ve bu milletin evladı da bunu yemek zorunda bırakılıyor.
Ondan sonra Otistik çocuklar doğuyor birden bire.Sakat engelli sma lı çocuklar gündeme geliyor.!!
Devam edecek..
09.05.2022//KIRIKKALE
HİDAYET DOĞAN OSMANOĞLU
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.