- 222 Okunma
- 0 Yorum
- 2 Beğeni
İman kıymetli...
İman kıymetli...
Evet iman davası iman için cihad candan da kıymetli maldan da...
İman kıymetli...
Îman; insanın dünya ve âhiret saâdetine vesile olan, yüzünü ak eden en değerli hazinesidir...
İman kıymetli...
Evet...Allah bilinmek istedi ve esması durur etti...İmandan nasibi çok olanler en kıymetli insan...malını canını ver iman cihadına...Ömrünü de...verilen her şeyi de...çünkü İman kıymetli...
İman kıymetli...
Dünya kadınından cennet kadını kıymetli cennet köşkleri de dünya evlerinden kıymetli onları ancak imanın kıymeti için cihad edene verilir...dünya kadınından dünya bedeninden dünya köşkünden İman uğruna cihad kıymetli...iman kıymetli...
İman kıymetli...
Ramazanlarda oruç tutuyoruz...Dünya kadınını kovmak bu...dünya rızıklarını da çünkü İman için cihad kıymetli...Namazda da dünyayı atıp huzura giriyoruz...çünkü İman uğruna cihad kıymetli...Cihad yani iman ruhudur bütün ibadetlerin...İmana kulluktur ibadetin ruhu...
Kur’an üç tanedir vahyedilen Kur’an onu yaşayan canlı Kur’analar ve kainatta okunan Kur’an...Kur’anın tek amacı İman için cihada yönlendirmektir...İman kıymetli...
İman kıymetli...
İman kıymetli...İman uğruna cihad et..Terk et nefsin isteklerini ömrün oruç olur ömrün namaz olur..İmana aşık ol...o aşktır en kıymetli aşk...her aşkı kıymetlendirir bileşimde imana aşk varsa...Dünya aşkı farzdır iman aşkıyla bileşimde..."aşk bize imam oldu namaz daim oldu "der Yunus Emre...Dünya aşkı rakiplik ise şerdir...der Kur’an...
İman kıymetli...
İki büyük nimet vardır: Allah’a iman edip O’nun yolunda olmak ve bu yüce dinin Peygamberine inanıp tâbi olmak...Uğruna her şeyin verileceği iki nimet bu...
İman kıymetli...
Evet...Îman cevheri, Allah’ın birliğini ve varlığını kalple tasdîk etmek, boyun eğmek ve kabûl etmektir. Îman, Allâh’ın "inan” dediklerine O’nun istediği ve emrettiği şekilde inanmak
Evet...Kur’an-ı kerimi tasdik etmek, bundan önceki bütün kitapları tasdik etmek demektir. Peygamber efendimizi tasdik etmek, Onun Peygamber olduğuna iman etmek, Ondan önce gelen peygamberin hepsine inanmak demektir...
Evet... Îman hayâta lezzet verir, îman sonsuzluğu kazanmaya vesîle olur
Evet...Peygamberimiz (sav) îmanlı kulun "Allâh’ın, kendisini inançsızlıktan kurtarmasından sonra inançsızlığa düşmeyi ateşe düşmek kadar tehlikeli ve korkunç saymış...
Evet...îmânımıza sâhip olmak ve inancımızı lekeleyecek söz ve davranışlardan sakınmak îmandan lezzet almamıza vesîle olacaktır.
“Siz, Kitâbın bir kısmına îmân edip bir kısmını inkâr mı ediyorsunuz? Sizden böyle davrananların cezâsı, dünyâda zillettir. Kıyâmet gününde ise en ağır cezâya çarpılacaklardır.” (Bakara/85)
Peygamber Efendimiz de:”Ahir zamanda imanı kurtarmak çok zordur. İmanı korumak, elde tutulan kor ateş gibidir! Tutsan elini yakar, bıraksan söner. Bir nesne ne kadar kıymetliyse onun düşmanı o kadar çok olur.” “Allah sizin ne dış görünüşünüze, ne de mallarınıza bakar. Ama, O sizin kalplerinize ve işlerinize bakar” Buyurmuş...Kalp önemli kalp akıl vicdan manevi gözündür...Kalp mühürlenirse kataraklı göz gibi görmez olur...Kur’anla Kavgan başlar...ayetlerin tefsirini bozarsın önce...ekmel tefsirle kaaaaaavga eder hale gelirsin günümde mezheblerle kavganın tek izahı bu. Kalpleri mühürlüler Kur’anı anlamaya çalışırken kader onları ekmel tefsirle ekmel ilimle kavga ettirir hakkettikleri bozuk anlamlara erişirler ancak...Ekmelden ekmel çıkar...kem aletle kemalat olmaz...
“Mü’minler ancak kardeştir” (Hucurât/10) mü’min değiliz...Ümmt olmamız mümkün değil...eksik ilimlinin mürşidi yoksa tevbesi de yoktur...ekmel ilimle arasında bir aracıdır mürşid...Mürşid Allahla arada vasıta sananlar var...Kullukla aramızda vasıta ...Peygamberle ekmel ilim arasında cebrail vasıta oldu...Allahla rada vasıta olmaz çünkü ZATı gizli ve bilinmez olanla arada vasıta mümkün değil...Yaratılan yoktan var oldu ancak yoklukla varıta kurabiliriz...hiçlikle vasıta kurabiliriz...Mümkün değil zatı bilinmeyenle vasıtalık...önce hiçlikle vasıta kuralım...hiçliğimizi anlayalım..."çekil aradan kalsın yaradan..." mü’minler varlık iddiasındalar kardeşlik ise hiçliğini bilenler arasında mümkün ancak...
Allahtan başka ilah yoktur demek Allahtan başka her şeyin başlangıcı yokluktur demektir...İşte hadis...Mü’minler yokluğunu tatmadan kardeş de olamaz mü’min de olamaz...şehadet de etmiş kalp ile de tasdik etmiş sayılamazlar...İlmi eksik olanlar her şehadet getireni mü’min sanar...Resûlullah (s.a.s) bir gün bineğiyle giderken arkasında oturan Muâz b. Cebel’e “Yâ Muâz!” diye seslendi. Muâz, “Buyur yâ Resûlallah! Emret!” diyerek cevap verdi. Peygamberimiz tekrar, “Yâ Muâz!” diye seslendi. Muâz yine “Buyur yâ Resûlallah! Emret!” dedi. Bu durum üç defa tekrarlandı. Daha sonra Allah Resûlü şöyle buyurdu: “Kim kalbiyle tasdik ederek Allah’tan başka ilah olmadığına ve Muhammed’in Allah’ın Resûlü olduğuna şehâdet ederse Allah ona cehennemi haram kılar.”( Buhâri, İlim, 49.)
İman güneştir her yeri aydınlatır...eylemleri halleri fikirleri duyguları aydınlanmamış kişi tevbesizdir nefsinden dönüş Allaha eksiktir...ekmel imanlı değildir onu kardeş kabul etme o şeytandır çünkü...işte aayet... İman ve salih amel bizi ahirette Rahmân’ın rahmetine ulaştıracak en kıymetli sermayemizdir. Nitekim Kur’an-ı Kerim’de şöyle buyrulmaktadır: “Rabbimiz Allah’tır deyip de istikamet üzere yaşayanlar, işte onların üzerine melekler şu müjdeyle inerler: Korkmayın, kederlenmeyin, size vaad olunan cennetle sevinin!”(Fussilet/30)
İmanımızın kıymetini bilelim. Öyle bir imana sahip olalım ki ruhumuzu yüceltsin, kulluğumuzu pekiştirsin, ahlakımızı güzelleştirsin, hevâ ve hevesimizin esiri olmaktan bizi korusun. Bu günümüzü olduğu kadar geleceğimizi de inşa etsin. Dünyamızı olduğu kadar ahiretimizi de mamur etsin.
Dünyamızı da ahiretimizi de imar etmeyen imana güneş deme...mum o...Tevbe ile ancak cennet mümkün imanı mum olana...Tevbeye sarılalım...
Sevgili Peygamberimizin şu niyazını unutma ...sünnet bu...sünnet peygamberin Kainat Kur’anını okumalarıdır...Kur’an tefsiridir ekmel tefsirin cüz’ü...: “Allah’ım! Bize imanı sevdir, kalplerimizi imanla süsle! Bize küfrü, itaatsizliği ve isyanı sevdirme, kerih göster! Bizi doğru yolda olanlardan eyle!”(İbn Hanbel, III, 424)
İman güneştir ahlakına etkin mi imanın...Evet...İmanını salih amel ve güzel ahlakla hayatına yansıtan her mümin Cenâb-ı Hakkın bu müjdesinin muhatabıdır. Yeter ki kul, canı gönülden Rabbine yönelsin ve her durumda “Allah bize yeter. O ne güzel vekildir!”( Al-i İmran/173)desin.
Allaha inanmayan yok ama rakipli Allah inancı şirk...
Kur’an kilise şirkini ve her şirki her rakipli imanı reddere... “De ki: O Allah’tır, bir tektir. Allah Samed’dir; her şey O’na muhtaçtır, O hiçbir şeye muhtaç değildir. Kimseyi doğurmamış ve kimseden doğmamıştır. Hiçbir şey O’na denk ve benzer değildir.” (İhlâs/1-4)
Muhtaç olmayan tektir de bağımsız tektir de kaynak tektir de yokluğu tatmayacak tektir de...İlahın esması var ekmel esmalı tektir de...ekmel tektir de...subhan tektir de hamd edilecek tektir de ekber tektir de... yaratan tektir de..kurtaran tektir de razzak tekdir de alim tektir de...“Göklerde ve yerde bulunanların hepsi O’na muhtaçtır. O her an yaratma halindedir.”(Rahmân/29)
Evet...Hz. İbrahim’in Kur’an-ı Kerim’de yer alan şu sözlerini unutma: “O, beni yaratan ve bana doğru yolu gösterendir. Beni yediren ve içirendir. Hastalandığım zaman bana şifa verendir. Canımı alacak olan, sonra beni yeniden diriltecek olandır. Hesap günü hatalarımı bağışlayacağını umduğum yine O’dur.”(Şuarâ/78-82)
İman kıymetli...
İman kıymetli...çünkü Allah tek imanımıza kıymet veriyor zenginliğin Allah katında kıymetsiz İmanla bileşim halinde değilse secde ile bileşim halinde değilse ...bedenin de kıymetsiz imanla bileşim halinde değilse...çünkü tek iman kıymetli Allah katında ahlakın da namazın da orucunda kıymetli değil imanla bileşim halinde olsun...Allah tek tek imana kıymet veriyor...İmanınla bileşime sok malını canını kıymetli olmasını istediklerini oğlunu kızını hz İbrahim hz İsmaili kurban edecekti...Kurban edemeyeceğin mal kıymetsiz şehit edemeyeceğin can kıymetsiz...namazın cihad değilse kıymetsiz...
Evet...Cibril hadisi olarak bilinen meşhur rivayette, Peygamber Efendimiz kendisine yöneltilen “İman nedir?” sorusuna; “İman: Allah’a, meleklerine, kitaplarına, peygamberlerine, ahiret gününe, hayrı ve şerriyle kadere inanmandır.” (Müslim, Îmân, 1) buyurarak imanın kıymetini belirtti...
Evet..Yüce Rabbimiz Kur’an-ı Kerim’de şöyle buyuruyor: “Erkek ya da kadın, kim mü’min olarak sâlih amel işlerse, elbette ona hoş bir hayat yaşatacağız ve onların mükâfatlarını yaptıklarına karşılık olarak en güzeliyle vereceğiz.”( Nahl, 16/97)ayet, iman etmenin ve imanın gereklerini yerine getirmenin kişiyi dünyada huzura, ahirette ise cennete götüreceğini müjdelemekte...
Evet ahlakın kıymetli değil dünya kıymetli değil...yaratılan sadece Allahla bileşim ile kıymetlenir...yani İman ile bileşim gerçekleşirse kıymetlenir...Aynayı kıymetlendiren içinde ki görüntü...yaşlı teyze gençken günde bin kere aynaya bakardı şimdi aynaları kırıyor...yaratılan aynadır...görüntüyle bileşim gerçekleşririse kıymetlenir veya daha da kıymetiszleşir çünkü artı ve eksi kıymetler var...Kin imanla birleşince güzeldir şeytanın kini ise çirkindir çünkü hz Ademe kinlişeytan iman düşmanı bir kin şeytanın kini...
İman kıymetli...tek İman kıymetli...
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.