- 1183 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
HER İNSAN BİR ÇİÇEK ASLINDA
HER İNSAN BİR ÇİÇEK ASLINDA
Her insan bir çiçek aslında her birinin kokusu, dokusu ve verdiği mutluluk farklı. Ya da hüzün. Kimi ulaşılmaz, kiminin dikenleri var. Her çiçeğin kendine has özellikleri ve gereksinimleri vardır. Kimi güneşi sever, bir diğerinin ise en son istediği şey direkt güneştir. Biri her gün sulanma ihtiyacı duyar, diğerine haftanın belirli zamanlarında su vermemiz yeterlidir. Kısacası bir orkide ve kaktüs aynı şartlarda yetişemez… Her bitkinin, türüne, ailesine, mevsime göre değişlik gösteren bakım ihtiyaçları vardır. Bazı saksı çiçekleri sadece açık havada doğal şartlarda yaşayabilirler. Ev içeresinde bile olsa yeteri kadar güneşe gün ışığı almazlarsa ilk günkü güzelliklerinden ve verimliliklerinden eser kalmaz. Ev-ofis gibi kapalı ortamlarda varlığını devam ettiremezler.
Kuvvetli gün ışığına ihtiyaç duyanlar, dolaylı aydınlatma isteyenler, gölgeye ihtiyaç duyanlar diye değişik faktörlerde yetişen çiçekler vardır. İhtiyaçlarından farklı koşullara maruz kalan bitki ve çiçekler; sararır, yaprakları dökülür veya çürüyüp bozulur.
Kimine her yerde her kırda bahçede parkta rastlamak mümkün kimi ise nadide; eşsiz, benzersiz. Tıpkı senin gibi. Ulaşılması, dokunulmadı, koklanması mümkün olmayan.
İSMAİL MALATYA 04/05/2022-ÇARŞAMBA-İST.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.