İki İyilikten Birisini Dilemek Ya Sağlıkla Yaşamak Ya Ahirete İrtihal Etmek
İki iyilikten birisini dilemek bir çok hususça istenebilen bir şey olmakla birlikte bu yazıda konu edilmek istenen iyiliğin biri sağlıkla yaşam diğeri ise ebediyete irtihaldir. Yaşlı ve hasta olunduğunda, yaşamdan umut kesildiğinde Allahım iki iyilikten birini ver bana der insan. Ya ölümü ya da sağlığımı. Ya kendine al veya dünyaya sal diye dua eder.
...
Yaşlılıkta güçten kuvvetten düşülür. Ne kadar hastalık etmeni varsa vücuda üşüşür. Marazdan bed beniz sararır. Organlar dokular çekilir. Sistemler iflas noktasına gelir. Nihai noktada yatağa düşülür.
...
İşte bu haldeyken insan dilekte bulunur ve Allahım iki iyilikten birini ver bana der. Çünķü yaşam zorlaşmıştır. Acı artmıştır. Gelecekten umut kesilmiştir. Kendi işini göremez olunmuştur. Başkalarına muhtaç hale gelinmiştir.
...
İnsan için ölüm kurtuluş olur mu olur. Hani insanı ancak toprak paklar denilir ya öyle bir şey işte. Hiç sığınılacak yeriniz olmaz ise kara toprak istenir. Allahım canımı alda kurtulayım debilir. Hangi hallerde bu istenir denildiğinde işte ya yaşlılıkta yatağa düşüldüğünde veya kaza neticesinde vücut ağır hasar aldığında, kimi hastalığa yakalanıp tedavi edilemez hale gelindiğinde istenir.
...
Allah herkese sağlıklı uzun ömür versin.
Kemal GÜL
03.05.2022
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.