Sessiz ve Bebek Patlaması Kuşaklarının Nedenleri Nelerdir
Mutlak sınırlayıcı ve keskin geçişler olmamak kaydıyla nesiller ayrı kategorilere sokulmaya çalışılır. Gruplandırılır harflendirilirler. X Y Z diye adlandırılırlar. Henüz doğmakta olan ve ileride dogacak olanlar şimdiden alfa ve beta diye isimlendirilirler.
...
Nesillerin birbirinden farklı olduğu hususunda hiç tereddüt yoktur. Ayrı ayrı özelliklere haizdirler. Bir önceki kuşak sizden, sizse bir sonraki kuşaktan farklısınızdır. Anlayışlar tarzlar farklıdır. Ayrılıklar fazla benzerlikler azdır. Kuşak çatışması denilmesinin espirisi de budur. İki kuşak arasında uyumun olduğu ender görülür.
...
Bu sınıflandırmada ilkine sessiz bir diğer adıyla geleneksel(silent) kuşak denilmiştir. İlk ve ikinci dünya savaşı arasındaki nesildir ki sessizliğin nedeni savaştır. Bir nevi kıyımdır. Aslında buna suskun kuşak adı verilmelidir. Totalitarizm ve despitizmin tüm dünyada egemen olduğu bir dönemdir. Stalin’in, Hitler’in, Mussoli’nin hüküm sürdüğü yıllardır. Bu kuşak savaş ve gözyaşı kuşağıdır. Mensupları otoriteye mutlak itaatkardır. Daha az sorgulayıcıdır.
...
İkinci dünya savaşından sonraki kuşağa verilen isim bebek patlaması(baby boomer)dır ki nedeni savaşlar, kıtlıklar, yokluklardır. Baskı ve zulümlerdir. Tüm bunlar ülke insanının kırılmasına, azalmasına, yok olmasına sebep olmuş ve bir çırpıda insana olan ihtiyaç artmıştır. Her ailede sekiz on çocuk dünyaya gelmiştir. Ülke ve dünya nüfusu hızla artmıştır. Sanayinin çarkı dönmeye başlamıştır. İnsanlar biraz nefes almaya başlamış, sosyal devlet kavramı öne çıkmış, soğuk savaş dönemi başlamış, hayat kısmen yaşanır hale gelmistir. Bu dönem insanın öne çıkarıldığı, tüm dünyadaki kurumların buna göre tesis edildiği dönemdir. Bu nesil bir öncekine göre daha sorgulayıcı, çalışkan ve üretkendir.
...
Yazıyı burada noktalayalım. Bir sonraki yazının konusunu ise X Y ve Z kuşağı olarak belirleyelim. Henüz yeni dünyaya gelmekte olan alfa’yı ve çeyrek asır sonrasinın kuşağı olacak olan beta’yı da biraz konuşalım.
Kemal GÜL
30.04.2022
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.