- 206 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Allaha din öğretenler kim mi...
Allaha din öğretenler kim mi...
Allaha din öğretenler kim mi...Örf ve adetlerini dinleştirenler...Allah ekmeldir dini de ekmeldir...şeytan hz Ademe secde et denildiğinde etmedi...çünkü hz Ademe kinliydi...Kin ve Kahır kötü olsaydı Allahın Kahhar sıfatı olmazdı ama şeytanın kini Esmaya hadimlik değildi yani kötü kindi...ve dini de kötü din oldu...Kötüden kötü din çıkar eksikten fıtratı bozuktan bozuk din çıkar...
Örf ve adetler tecrubeye dayandıklarından hikmetlidir...Allah da HAKİM sıfatlıdır ve örf ve adetleri sever ama bazı örfler zamanla zararlı hale dönüşür...Ekmel ilme dayanan her örf ekmel olan Allahın hoşuna gider rızası için yapılınca niyetinin ödülünü alırsın...
Evet...tarih boyunca kendisini Allahın düşmanı olarak tanımlayan hiçbir insan ve toplum olmamıştır. Aksine Yahudi, Hiristiyan ve müśrikler de dahil tüm topluluklar kendisini Allah dostu (Allah’a giden yolun gerçek yolcusu olarak tanımlamıştır...
İşte ayet..."Yahudiler ve hıristiyanlar, “Biz Allah’ın oğulları ve sevgili kullarıyız” dediler. De ki: “Öyleyse Allah günahlarınızdan dolayı sizi niçin cezalandırıyor? Doğrusu siz de O’nun yarattığı sıradan insanlarsınız. O, dilediğini bağışlar, dilediğini de cezalandırır. Göklerin, yerin ve ikisi arasındakilerin mülkiyeti Allah’a aittir. Dönüş de yalnız O’nadır.”(Maide/18)
Allah adl sıfatlıdır..."günahından dolayı cezalanırsın"mü’min isen tevbe et yani ahiret cezasından bari kurtul...ayet evliya ve ya habib denilmesine karşı değil ama günah işlersen cezalanmazsın sanma der...
Evet...Allahta yok olanı mürşid edin...ama bağımsızlık ilan edeni mürşid edinme der Kur’an...işte ayet..: "Bilinmeli ki halis dindarlık yalnız Allah için olanıdır. Allah’tan başka şeyleri kendilerine koruyucu kabul edenler, -ki “sadece bizi Allah’a yaklaştırsınlar diye onlara tapıyoruz” diyorlar- ayrılığa düştükleri konularda Allah onların arasında hükmünü verecektir. Yalancı ve inkâra saplanmış kimseyi Allah kesinlikle doğru yola yöneltmez.(Zümer/3)
Fıtratını bozan sapıklığa talip olur...işte şeytan secde et hz Ademe denildiğinde kötü kinin bozuk fıtratının gereğinden kurtulamadı...der Kur’an işte ayet...Sen sağıra duyurmak veya köre yahut apaçık sapkınlık içinde bulunan kimseye yol göstermek mi istiyorsun /Ya seni alıp götüreceğiz, onlara da hak ettikleri cezayı vereceğiz yahut kendilerine yapacağımızı söylediğimiz şeyi sana göstereceğiz; onlara dilediğimizi yapabiliriz!/Artık sana vahyolunan kitaba sımsıkı sarıl; şüphesiz sen doğru yoldasın /O kitap sana ve kavmine bir hatırlatmadır; yakında sorgulanacaksınız.(Zuhruf/40-44) mezhepçi mezhebinden kopmaz...sadece örf ve adetler değil mezhebçilik de tehlikelidir Kur’anı yanlış anlama sebebidir...
Mürşidlere aracısınız diye çatmayın...Ayeti kopyala yapıştır yapmayın asrına ayetin ruhunu taşı...ayet dünün yahudilerini eleştiriyor...Allahta yok olmuş mürşidlerle ayetin derdi yok... mantığın hükmü kalmaz...aracıların hepsi zararlı demiş olursun...bu zıtları eşitlemek olur ve mantıksız bir iddiadır...
Evet...Her aracı şirke sebeb deme.ADL sıfatıyla kavga bu.eksi ile artı aynı mı.güzel ile çirkin aynı mı.Şeyh de aracı put da biri faydalı
Evet...Her aracı şirke sebeb deme.gdo’lu yiyecekleri çok mu yediniz..Fıtrattınız mı bozuldu.kalbiniz mi mühürlendi.aracının faydalısı var
Evet adam dünyayı sevme diyor...dünya bağımsız değil ki Allah bile dünyayı seviyor...kötü dünya var iyi dünya var...yani Allahın rızasına aracı olan dünya var...Tembel ve korkak mü’min cihaddan bahsetmesin...eksiğim desin...ve dünyayı sevme dersen müşrik dünya seni yutar...ezer...Şeytandaki kin çirkindi ama hz Ömerin kini güzeldi...hz Hüseyinin kini güzeldi...yaratılan iyiliğe ve kötülüğe araçtır...iradesi çünkü...sen iradeni güzelleştirmezsen namaz da çirkinliğe aracı olur...İradesizleri suçlama iradesizleri müşrike kaptırırsan ezilirsin dünya cehennem olur...günümde dünya cehennem...
Adam putla mürşidi denk tutuyor...bunlarda mantık kalkmış kinden...nefretten.Kur’an farklı tutar putla insanı...işte ayet:"İbrahim: peki, dedi, yalvardığınızda da onlar sizi işitiyorlar mı"¨ (Şuara/72) İnsan en kamil ayna...
Adamlar uydurulmuş din deyip geçiyorlar...Mantık hatası yapıyorlar...işte ayet:"Mûsâ onlara apaçık mûcizelerimizle gelince, “Bu, olsa olsa düzmece bir sihirdir. Geçmişte atalarımız zamanında böyle bir şeyin olduğunu da duymadık” dediler./Mûsâ dedi ki: “Kendi katından kimin hidayet getirdiğini ve bu ülkede sonunda kimin kalacağını en iyi bilen rabbimdir. Muhakkak ki zalimler kurtulamaz.”Kasas/36-37)
Şirk tevhid kavgası hz Ademden beri var ama günümde Allahta yok olanları mürşidleri put ilan etiler...putlaşan mürşid var gerçek mürşid var...ama ayıran kim...hz Hud da eleştirilmiş mürşid eleştirilmiş çok mu...işte ayet...: "Dediler ki: "Sen bize, tek Allah’a kulluk etmemiz ve atalarımızın tapmakta olduklarını bırakmamız için mi geldin? Eğer doğrulardan isen, bizi tehdit ettiğin azabı bize getir."(Araf/70)
Allaha din öğretenler kim mi...Müşrik nefsi müşrik şeytanı müşrik ataları referans etme der Kur’an evet Allahta yok olanlar bir mi onlarla...Esmanın suduru her yerde etkin..dinde de etkin olmalı yani referabns alınmalı esmanın etkinliği...Mevlit şiirini okuyana müşrik denilir oldu...Kandilleri kutlamak bit’at denilir oldu...ekmel tefsirdir referans ekmel ilimdir esmadır...esmaya secdeli mantıktır akıldır gönüldür vicdandır referans...bize...
Bir sokağın başını sonunu tesbit için küçülen numara yönü başa büyüyen numara yönü sona işarettir.Esmanın suduru her yerde etkin...çünkü...
Esmanın suduru her yerde etkin...öyleyse ,Esma ile uyumlu eylemleri halleri fikirleri duyguları üstün tutalım referans edinelim...ekmel tefsir için ...Kur’an ekmel tefsire eriştirilmezse yahudilikten farkımız olmaz...işte ayet... "Allah, kendi içinde uyumlu, gerçekleri tekrar tekrar dile getiren bir kitap olarak sözlerin en güzelini indirdi. Rablerinden korkanların onun etkisiyle tüyleri ürperir, sonra yine Allah’ı anmaya yönelerek bedenleri ve kalpleri huzura kavuşur. İşte bu kitap, Allah’ın bir rehberi olup dilediği kimseyi onunla doğruya yönlendirir; ama Allah kimi şaşırtırsa artık ona doğru yolu gösterecek yoktur."(Zümer/23)
Evet...Dini konularda neredeyse her kafadan bir ses çıkıyor ve Allah’tan öğrenilmesi gereken din, Allah’a öğretilmeye kalkılıyor...Ekmeldir Allah dini de ekmel ama ekmel olmayan onu da eksik anlar veya eksiltir...şeytan eksik fıtratlıdır...esmaya ekmel ayna değil yetenekleri eksik...kötü kin musallattır şeytana...ve günümde bazı ilahiyatçılara da...müşrik nefis müşrik şeytan müşrik güç Kur’anın doğru ve ekmel anlaşılmasının önünde engel...Bu engelleri aşanlar gerçek kılavuz olurlar...diğerleri Allaha din öğretmektedirler...
Esmanın suduru her yerde etkin...öyleyse ,Esma ile uyumlu eylemleri halleri fikirleri duyguları üstün tutalım referans edinelim...ekmel tefsir için ...
Allaha din öğretenler kim mi...belli ve çok açık belli...yani ekmel tefsire erişemeyenler...
Allah’a Din Öğreten Müşrikler!!! "De ki: “Siz Allah’a dininizi mi öğretiyorsunuz? Oysa Allah, göklerdeki ve yerdeki her şeyi bilir."
İslam inanç sisteminde dinin kurucusu Allah Teâlâ’dır. Allah’ın dinini insanlara tebliğ ve tebyin eden, uygulamaya ilişkin kural ve kaideleri sünnetiyle onlara
öğreten peygamberdir. İslam itikadında ilahlık sadece Allah’a mahsustur. Allahâlem ilişkisinde insanlara ve diğer bütün varlıklara hükmeden tek varlık Allah’tır
Din adamlarını RAB edinmeyin der Kur’an...Evet...Din adamlarının toplumların eğitiminde önemli bir yeri olduğu muhakkaktır.
Toplumlar dine ait kural ve kaideleri, hüküm ve prensipleri dini konuda bilgi sahibi olan kişilerden öğrenirler. Ancak diğer meslek sahiplerinde olduğu gibi dini
konularda uzman olan kişilerin de toplumda imtiyaz sahibi olma gibi bir ayrıcalıkları söz konusu değildir.
İşte güzel bir örnek...Hz. Ebubekir halife tayin edildiğinde “Ey mü’minler ben sizin en hayırlınız
olmadığım halde halife seçildim. Eğer Allah’ın kitabı Kur’an’a ve Resulünün
sünnetine uygun davranırsam bana uyunuz. Eğer bunlara uygun hareket etmezsem beni kılıçlarınızla düzeltiniz” dedi,ama günümüzde farklı platformlarda birçok
insan liderine kayıtsız şartsız teslim olmakta, ona gönüllü kölelik yapabilmektedir...
Müşrik nefis şeytanı hz Ademe düşman etti...nefsini temizle şirkten ekmel tefsire engeldir müşrik nefis de...Heva ve hevesini, istek ve arzusunu her şeyin önüne geçirenler, onu kendisi
için en büyük değer kabul edenler Kur’an’da kınanmıştır. Allah Teâlâ konuya
dikkat çekerek Peygamberini uyarmıştır. “Kendi nefsinin hevasını/arzusunu kendisine ilâh edineni gördün mü? Ona sen mi vekil olacaksın?” (Furkan/43)
Evet...Kur’an, nefsini ilahlaştıranları, nefsanî isteklerini her şeyin önüne koyanları şiddetle yermektedir...
Allaha din öğretenler kim mi...Kur’an belirtmiş...din adamlarını RAB edinme demiş Kur’an...hevanı da...dedelerinizi de...yani örf ve adetlerinizi şirkten arındırın der Kur’an...evet...nefsimizi aklımızı gönlümüzü Allaha teslim edelim esmaya uyumlu eylemler haller fikirler duygular esmanın Allahın dinidir...Allaha din öğretenme...
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.