- 360 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Sıfırla çarpılacak namazlar var...
Sıfırla çarpılacak namazlar var...
"Peygamber efendimiz "Namaz dinin direğidir demiş...yani namazımızı dinimizin direği yapmamız istenmiş...dinin de zekat var cihad varsa...namazına da etkileri olsun...namazın müşrik nefisle cihad olsun...Müşrik nefse zekatı sevdirsin...
Cihada zekata hazırlamayan,Cihadı zekatı kapsamayan namaz nasıl dinin direğidir...ve hangi dinin direğidir...Kur’andaki her emre secdedir namazdaki secde...
Namaz kılmayanların da namaz kılanların da namaz kılmaya ihtiyaçları var..Ekmel namaza ihtiyacımız var.eksiktir zekatsızın namazı
Sıfırla çarpılacak namazlar var...
Sıfırla çarpılacak namazlar var... işte ayet:“(Ey Muhammed!) Kitaptan sana vahyolunanı oku, namazı da dosdoğru kıl. Çünkü namaz, insanı hayâsızlıktan ve kötülükten alıkoyar. Allah’ı anmak (olan namaz) elbette en büyük ibadettir. Allah, yaptıklarınızı biliyor.” (Ankebut, 29/45)
Sıfırla çarpılacak oruçlar var...
Açlık ve susuzluk çekmek değil oruç...Allahım senin rızan için helallerden de geçmeye razıyım de...işte hadis...“Nice oruç tutanlar var ki, aç kalmaktan başka bir kazançları yoktur. Ve yine nice namaz kılanlar var ki, yorgunluktan başka namazından elde ettiği bir şey yoktur.” (İbn Mace, Sıyam,21)
Evet...Bu hadiste vurgulanan husus ne mi ...yapılan ibadetlerin hem şeriatin zahirî kurallarına, hem de batınî takva prensiplerine uygun olması... Mesela, bir insan Ramazan ayında gündüz yemek yediği zaman, şeriatin zahiri hükümlerine uymadığı için orucu bozulmuş olur, bunu kaza etmesi gerektiği gibi ayrıca iki ay kefaret de tutması gerekir. (Şafilere göre sadece kaza etmesi gerekir). Bunun yanında oruçlu bir kimsenin yalan söylemesi, gıybet etmesi, orucun zahirî kurallara göre bozulmuyorsa da, gerçekte bazı sevapları kaybolacaktır.
Yine namaz kılan kimsenin şeriatin zahirî kurallarına uymazsa; namazı bozulur, onu yeniden kılması gerekir. Buna mukabil, zahiri şartlara riayet etmekle beraber, namazı tamamen huzur ve huşudan halî, gaflet içerisinde kılsa, zahire göre onu iade etmesi gerekmez. Ancak, bu namaz sevabının en az bir kısmı zayi olacaktır.
Evet...emirleri şekle indirgedik...ama bu yanlıştır işte hadis...“Kim yalan söylemeyi, cahilliği ve cahillikle amel etmeyi (günah işlemeyi) terk etmezse, Allah’ın onun yemesini, içmesini terk etmeye ihtiyacı yoktur.” (İbn Mace, Sıyam,21)
Sıfırla çarpılacak cihadlar da var...günümde...
Adl sıfatı hakkedene veriri yönetmeyi...Müşrik olanları müşrik olanlar yönetir Dünyayı kim idare ediyor "Küresel güç"peygamberimiz beyan ediyor hakkettikleriniz sizi yönetir.İşte iki müslüman ülke bir olamıyor...
Hakkeden köle olur...adl sıfatının gereğidir bu...Tembellikle şeytanilikle savaş...Mü’min de olsan hakkedersen köle olursun.
Cihad sadece savaş değil...savaş da cihaddan bir cüz...müşrik nefisle cihad büyük cihad...tevbe de cihaddır...Allaha esmaya tevbe et...
Tembellikle cihad ed...değilse faize mahkum eder Allah seni faiz bir cezadır...Tembellikle kavga et diye gelir...Evet...Faiz de gerekli...Şeytan da peygamber de Allah için memur Allaha memur Faiz de faydalı...Tembelliği sıfırlıyor,ama köleleştirerek...İnsan ol mustahak olma faize...Allahın rızası çalışmada,neden tembelsin köleleş...
Vehhabi kafasının şerrinden İslam dünyasını korumalıyız...Vehhabi kafası eksik düşünen kafadır...Allah arşda...sanar... eksiklik vermiştir Allaha...yani eksik akıllı ...ancak ekmelden ekmel çıkar çünkü...
Elektirik faydalı ama çarpıyor...İslam dini de bazılarını ileriye taşımaya yetmedi...geri kaldılar...Fıtratı bozuk olan suç bende desin...İslam suçlu değil...desin ...Müşrikler işte küresel güç ve baskılıyorlar müslümanları ileri gitmelerini binbir hile ile engelliyor...Osmanlının bile gücü az kaldı onların gücü karşısında onların baskıları onların zararları onların baskılarını yenecek bir ümmet oluşturamadık...ırkçılığa kaçtık baskılar karşısında...ama çözüm mü hayır...Sabretmedik baskılarına...
Günümde tek çıkar yol şu...Yanlış seçimler cihad adı vermeyelim...baskılara sabırlı olmalı ümmet...evet..."Kazan kazan" diyelim kürt arab fars kardeşlerimize .bölgemizin huzuru uğruna rusyadan da tavizler koparacak güce erişelim...
Masada yani mecliste her kesimden birileri olmalıdır adl sıfatı ölçüsünde çünkü İslam istişare ile yönetimi önerir...Peygamberimiz hayberi fethe mecbur kaldı ama ilk seçimi birlikte yaşamaktı...çünkü dışarda büyük güç var yem olmamanın yolu birlikte yaşam...Evet İstişare varsa meclis vardır...Osmanlıda da meclis vardı...meclis-i mebusanda ermeni mebuslar bile vardı.Seçilme şartları gereği
Sıfırla çarpılacak cihadlar da var...günümde...
Günümde zararlı cihad anlayışları türedi...Müşrik küresel gücün yönlendirme ve baskılarıyla...İslamî terminolojide zengin bir anlam yelpazesine sahip olan “cihad” kavramının, Müslümanların “öteki” gördüğü çevrelere karşı her türlü tepkilerini kuşatacak şekilde bir anlam kaymasına maruz kaldığı, bunun da Yüce Dinimizi ve Kitabımızı hiç de haklı olmayan bir tartışma zeminine taşıdığı görülmekte...
Dünya darul İslam değil...ve müslüman ülkeler dünyayla içli-dışlı...yani dünya tek ülke gibi...tek ev gibi...veya tek şehir gibi ...mekke dönemindeyiz say...İslam ülkelerinde ihtilaller ...sindirmeler var...baskılara maruz...İslam ülkeleri ...dünkü Mekke devleti sahabeye nasıl baskılar uyguladıysa günümde de dünya devleti öyle bir baskı uyguluyor...evet...cihad daha çok tebliğden ibaret olmalı...
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.