Yoksulluk Arttıkça Fedakarlık da Artar
Şöyle bir çevrenize bakın, yıllar öncesine gidin ve düşünün, yaşadıklarınızı gözden geçirin, kendinizden pay biçin, başkalarını inceleyin sözün haklılığına onay vereceksiniz. Yoksulluk arttıkça fedakarlık artar düsturunun geçerli olduğuna kanaat getireceksiniz.
...
Yaşamda insan merhaleli hayat geçirir. Bir iner bir çıkar. Bir kaybeder bir kazanır. Çevresi değişir dönüşür. Genişler daralır. Bazen yoksullarla bazen varlıklılarla oturup kalkar ve bu gerçeği anlar.
...
Bunu kendi yakınınızdan ailenizden bile görebilirsiniz. Ailenin varlıklısı hemen soyutlanır. Daha az arar sorar hale gelir. İmkanını sizden uzak tutar. İhtiyacınız olduğunda görünmez hale gelir. Ya buharlaşır ya toz olur gider. Ya garibanınız, zar zor geçineniniz, ekmeği zor bulanınız ne yapar. İşte işi aşı bulamayan, tenceresi kaynamayan hiç düşünmeksizin, yarın ne yaparım demeksizin, sizinle ekmeğini paylaşır yarısını böler verir.
...
Yalnız ailede bile ilgi durumu daha iyi olanadır. Selamı sabahı kesmek isteyenedir. O daha el üzerinde tutulmaya çalışılır. İstekleri daha kolay giderilir. Hep yanında ve arkasında olunur. O teptikçe yanaşılır. Tekneledikçe yakınlaşılır. Dünya böyle maalesef. Ne denileblir. Nasıl değiştirilebilir. Yapacak bir şey yok kabullenmekten öte.
Kemal GÜL
28.04.2022
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.