- 264 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
KADİR GECEMİZ KADERİMİZ OLSUN!(YAKARIŞ)-15
Varlık kitabında silinmiş anılar gibi yerimi bulamıyorum. Bir ömür bahşedildi bana, nerede nasıl savurduğumu ancak ateş yüreğime dokunduğunda anlayabildim. Bir cehennem ateşinde yanmışçasına varlık defterinde kendimi bulamayınca, açtım ellerimi yoktan var eden yaratana, yeniden beni yaratması için, kılcal damarlarımdaki akıştan tüm hücrelerime kadar hepsi kıyama durup dualarla haykırıştalar, gecelerimi gündüz eylemesi için, beni yoktan var edene!
Geceleri gündüze çeviren Allah’ım, tüm karanlıklarımızı aydınlık nurunla aydınlat! Uzakları bize yaklaştır, yakın bildiğimiz düşmanları bizden uzaklaştır. Gönül derinliğimizden akıp gelmeyen içli olmayan haykırışlarımızı kıs, ancak sana yürekten akıp gelen özlü, içli hüzünlü dualarla açılan kalplerimizi sana yakın eyle… Yakın eylediklerini katında mahcup eyleme… Allah’ım bugünlerin hüzünleri gibi gönlümüze her daim hüzün bulutlarını gönder, rahmet yağmuru olarak bizi sırıl sıklam ıslatsınlar…
Ey Zamanın sahibi, emrinde olan bu zamanı bizim için anlamlı kıl, boşa geçen anlarımızı hayra yönelt, tüm isteklerimizi katındaki tükenmez nimetlerinle donat ve daim eyle…
Mutlak güç ve kuvvet sahibi Allah’ım, kendini bir firavun sanan nefislerimizin bir damla sudan yaratılmış, salsalin kelfahhar olduğunu bizlere en incesine kadar öğret ve kavrat ki, kendimizi tanıyan kullardan olalım… Allah’ım bu dünya yaşamımızı serin ve esenlik eyle, zulmün karanlığında onlardan medet uman zavallı ateş ehlinden uzak kıl… Sadece senin razı olacağın eylemler içinde bulunmamızı sağla… Allah’ım kâinat kitabını okumaktan ve anlamaktan yoksun düştüğümüz için, hakikati idrak edemedik biz, bizleri hakikati idrak eden dertli ıstıraplı ve gönülden sana yönelen karşılıksız bir sevgiyle sana gönülden bağlanan kullardan eyle…
Tüm mahlûkatın var edeni Allah’ım; biz seni hakkı ile takdir edemedik, yüceliğini şanını her şeyden münezzeh olmanı anlamadık, dünya hayatında sahip olmak istediğimiz her şeyi sana denk ya da daha fazla bir sevgiyle tercih ettik, ancak konuşmaya geldiğinde her şeyin üzerinde sana bağlandığımızı iddia ettik, Rabbimiz sen bizim içimizi ve dışımızı çok iyi bilirsin… Senin bildiğin ancak bizim hala kendimizi keşfedemediğimiz bu olumsuz hallerimizi, hayırla değiştir ve sadece hayırda yarışan gösterişten uzak kullardan eyle bizleri!
Allah’ım bugünü bizim için bir kader günü eyle ve bugündeki kaderimizin kadrini bilenlerden kıl bizleri! Bin aydan hayırlı olan bu gecenin özelliğini bilmediğimiz için hep bir beklentiyle kapına geldik…364 gün yaptığımız melanetlerimizin bugünde sıfırlanacağını ve bizleri tertemiz yapacağının hesabını yaparak utanmadan yine çıkarlarımız için karşına geldik… Allah’ım biz seninle hasbihal etmek için bu gecede var olmak istiyoruz. Bu gecemizi aydınlat katından bize yardımcı gönder, tüm yolların karmaşıklaştığı bu dünya hayatımızda, yollarımızı ayırabilecek ve sadece hakka yönelecek ayırıcı yetileri bize bağışla…
Allah’ım biz aciz düştük… Yaşam evrenimizin her yanından mazlumların kanı gözyaşı su gibi akarken, zalimlerin zulmü zirve yaptı Allah’ım biz horul horul uyumaktan uyanıp kendimize gelemedik… Allah’ım sen bizleri uyandır, yoksa bu uyku ile helake biraz daha yaklaşmış olacağız… Allah’ım bizleri helak olan zümreler arasına katma… Biz hala içinde bir umut taşıyan bitap düşen senin günahkâr ama candan seni seven kullarınız, bizleri zalimlere yeryüzünün despot, işbirlikçi gaddar haydutlarına karşı muzaffer eyle…
Kâinatın mutlak hâkimi Allah’ım biz azdık, kendimizi unuttuk, içinde bulunduğumuz gaflet bizi hep oyaladı, oyalanmak nefsimizin hoşuna gitti ve haz aldık. Haz aldıklarımızı kaybetmek istemedik, ondan dolayı senden uzaklaştık, senden uzaklaşan bizler bir de hakikati temsil eden kullar olduğumuza inandık. Oysa bizler hakikati tepeleyerek batılın oyuncağı olmuşken, nasıl hakka şahitlik yapacağımızı da bilmez olduk… Allah’ım sen bize basiret izan, akıl idrak tefekkür tezekkür, teakkul, tefakkuh bağışla… Ki Hak ile batıl arasındaki ayrımı yapanlardan olalım…
Rabbimiz, içten yakarışlarımızla karşına gelip senden bir şey istemekten hayâ ediyoruz… Allah’ım bu kadar nimet ve rahmet içerisinde hala doymak bilmeyen bu doyumsuz nefislerimizin isteklerini senden alabilmek için bu gecemizi de istekleri için harcamayı düşünen nefislerimizin elinde bir paçavra olmaktan bizi kurtar ve koru… Rabbim bize, seni unutturma ki, kendimizi unutanlardan olmayalım… Rabbim sözü dinleyen onun en güzeline uyan ve Tağuta kulluktan kaçınan bu vasıflarından dolayı onları müjdelediğin kullar arasına bizleri de kat… Rabbim yönetenleri ve halkı zalim olanların zulmü altında inleyen, kadın çocuk ve yaşlılar uğruna senin rızan için kalkıp korkusuzca mücadele eden kullarından eyle bizleri… Rabbim sözlerimizi akdimiz eyle ve arkasında duracak dirayet ve metaneti bizlere bağışla…
Rabbim, Kâinatın bozulan dengesinin içinde dengesini kaybedenlerden eyleme bizleri… Allah’ım yeryüzündeki senin mazlum ve mahrum kullarını görüp gözeten ve onların ayağa kalkması için çırpınan kullardan kıl bizleri!
Allah’ım Dünya ve içindekiler bize çok sevimli geldi şavktımızı kaydırdı, sürekliliği olan cennet nimetlerinin bir provası olmasına rağmen, bizler provayla aldanıp hakikati unutanlardan olduk… Allah’ım, biz hakikate çağıran bir çağırıcı işittik ve ona tabi olduk diyen kulların gibi, bizi de işittik ve iman ettik diyecek mutmainlikle donat…
Allah’ım nankörlükte çağ atlarız, sana yaklaşmada kırk takla atarız, sonrasında senin rahmetinin neden gelmediğinin kritiğini yaparak, kendimizi unutur yine sorumluluğu başkasına yıkarız, kendimizi kurtardığımızı sanır manevi bir hazla kalkar dağılırız… Allah’ım bizler hakikaten dağıldık öyle bir dağıldık ki, toparlanacak mecalimiz kalmadı… Ey yerin ve Göklerin Rabbi, yere gireni yerden çıkanı, göğe yükseleni gökten ineni, sinelerde gizli ve saklı olanı, her şeyi sen bilirsin sana apaçık olanlar bize gaiptir.
Rabbim onların hepsini hayırla donat ve bizleri hayır sağanaklarınla ıslat…
Rabbim, katında karşılığı olmayan boş ameller peşinde bizi koşturma, katında anlamlı olan ve bizi karşına mahcup olmadan çıkaracak ameller yapmamızı sağla…
Allah’ım bizi yeryüzünde hayır elin eyle, önce bu hayrı kendi nefislerimize tattır, o tattırdığın hazın sarhoşluğundan herkese su taşıyan saki gibi, hayır ulaştıran kullardan eyle bizleri…
Ey gönüllerin sultanı, Mevla’mız mürebbimiz ilahımız tek hâkimimiz, bizi yeryüzü zalimlerinin hâkimlerinin insafına bırakma…
Allah’ım tüm dünyalıkların, yaşamak için gerekli olduğunun bilincini bize ver ve onlar uğruna onları kazanıp başımıza bir patron olmaları için çırpınan bir zavallı olmaktan bizleri arındır.
Rabbim, izzetin itibarın ancak senin katından olduğunu bizlerin bu köhnemiş şirkin kuşattığı beyinlerimize öğret ki, yeryüzü değerlerine sahip olarak itibar kazanacağımızı bize anlatan nefsin şeytanlığına aldanmayalım…
Allah’ım, yapmayacağımız sözleri bize verdirme, senin katında en sevilmeyen kötü şeyin, yapamayacağımız sözleri söylemek olduğunu bize öğrettiğin bu bilginin, yaşamımızda karşılığını oluştur. Bizlere bir genişlik ver, katından destekçiler ver, önce bize mücadele azmi ver ki, bu azmimizin tıkandığı yerde katından gelecek yardımlar bize ulaşsın…
Allah’ım sarp yokuşu çıkan kullardan eyle bizleri, kendi nefsini düşündüğü kadar başkalarını da düşünerek rızkını herkesle paylaşmanın hazını aldırdığın kullardan eyle bizleri…
Ey gönüllere huzur sükûnet indiren Doğmamış doğrulmamış, öncesi sonrası olmayan her zaman ve her yerde hazır olan şah damarımızdan bize yakın olan, hayat kaynağımız rabbimiz, biz yanıldıysak bizi sorumlu tutma, bilerek hainlik yapmaktan bizi uzaklaştır, farkında olmadan yaptığımız olumsuzluklarımızın bağışlanmasını senden talep ediyoruz… Sen kullarına karşı merhametli ve şefkatlisin bize de şefkat kanatların altında bir yer ver Allah’ım! Sen kullarına acıyansın biliyoruz bizi mahcup etme Allah’ım…
Allah’ım genişliği yer ve gökler kadar olan cennete koşan ve ben Müslümanlardanım dedikten sonra sana çağıran kullardan eyle bizleri… Onlardan daha doğru kimsenin olmadığını sen beyan ettin Allah’ım, senin beyanında asla bir hata olamaz… Allah’ım hesapların görüldüğü günde günah faturası kabarık olanlardan bizi beri kıl! Allah’ım biz seni dost olarak bildik ve sadece sana kulluk yaparak katına gelmek istiyoruz, bizleri yeryüzünde adaletin hakkın şahidi ve senin hayır elin eyle… Bize verdiklerin bizi senden uzaklaştıracaksa onların hepsini bizden al, yok eğer bize verdiğin nimetlerin hakka şahitlikte adaletin tecellisi olacaksa, Allah’ım Hz. Süleyman’a verdiklerinden daha fazlasına talibiz… Dualara icabet edensin biliyoruz, rabbim dualarımızı karşılıksız bırakma, sözle söylediklerimizi eylemlerimize dönüştüreceğimiz hayatı bize bağışla…
Rabbimiz bizi ve içimizdeki aşırılıklarımızı bağışla, bizden önce yaşamış mümin kardeşlerimiz için, içimizde kalbimizde bir kin bırakma… Boş olan her şeyden yüz çevirerek vakarlı bir duruşla sana gelen kullardan olmak itiyoruz Allah’ım, bizleri affet bizleri bağışla… İçimizden sadece zulmedenlere erişecek olmayan o azabından bizleri uzaklaştır ve koru… Rabbim zalimlerin ellerindekine bizleri meyil ettirme, yoksa ateş bize de dokunur, bizi ateşten uzak eyle Ey rabbim…
Allah’ım yaratan sen, rızık veren sen, yaşatan sen öldüren sen, hesaba çekecek olan sen, bu canı bize bağışlayan sen bizi senden başkasından medet umanlardan eyleme, bizi senden başkasına muhtaç etme Ey rabbim…
Rabbim, evlerimizi salatın ikame dildiği yer eyle, Nesillerimizi göz aydınlığı ve sadece sana kulluk yapanlardan eyle, rabbim biz Ümmet olarak aciz düştük aciz düştük Allah’ım, bu gecenin içinde inenin hatırı için bizleri uyandır kendimize getir, mazlum mahrum ve kimsesizlere ellerimizin ulaşmasını sağla…
Rabbim cimrilikten, acelecilikten, gafletten, kinden, boş sözden bizleri uzaklaştır… Sen merhametlilerin En merhametlisin, Sevdiğin kullarla bizleri haşret…
Rabbim, Allah’ı seviyorsanız bana uyunuz ki Allah’ta sizi sevsin diyerek Resulüne beyan ettiğin bu buyruğunun anlamını bilerek bizi yaşat, tevhit üzere canımızı al…
Rabbim Yeryüzü zalimlerinin yaptığı zulümleri gördükçe Hz. Nuh as duasını yapmak içimden geliyor, eğer hatalı bir söz ve eylemde bulunuyorsam sen affeyle…”Rabbim bunlar kendilerinden sonra ancak kâfir zürriyet türetirler onları yok et…”Ben de aynı duayı evrenimizi ifsat etmek isteyen zalimler için diliyorum ama en iyisini sen bilirsin Rabbim sen merhamet eyle, rahmeti daha çok sevensin… Onlara da hidayet ver ve hakka yönelt…
Bu yakarışları bize yaptıracak kadar kalbimize sükûnet indiren rabbim, tüm övgüler sanadır… Bizleri katına mahcup olmadan gelen ve hesapları kolay olan kullarından eyle…
Gecemizi hayır, gündüzümüzü rahmet, geleceğimizi aydınlık, nesillerimizi aklıselim ve hidayet üzere kıl… Yöneticilerimize adalet, dirayet ve basiret ver, öğretmenlerimize bilgi, ufuk ve merhamet ver, aydınlarımıza izan entelektüel donanım ve kalemdarlık ver, Hâkim ve savcılarımıza hakkaniyet, vicdani sorumluluk ve hesap verme duygusu, doktorlarımıza insan, can sevgisi ve merhamet, anne babalarımıza sorumluluk ve bilinç, tüm milletimize basiret sorumluluk ve bilerek yaşama bilinci ver…
Rabbim düşmanlarımıza karşı bize güç kuvvet ver… Yaşadığımız yeri koru, bizi vatanımızda yabancı olmaktan kurtar, vatanımızı her canlıya yaşamak için bir huzur adası kıl…
Duaları karşılıksız bırakmayan rabbim, Duanız olmasa rabbim sizi ne yapsın, dediğin yaşamın anlamlı yaşayanlarından eyle bizleri…
Rabbim, “Bilmediğin bir şeyin ardına düşme zira göz kulak ve kalp ondan sorumludur…”dediğin yaşama kavuşanlardan eyle bizleri! Biz ve bize uyanlar biz bilerek Allah’a çağırırız ayetinin muhatapları eyle bizleri… Âmin âmin…
Erol KEKEÇ/28.04.2022/00.30
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.