- 345 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
İdealist Bir Öğretmen
Sizlere varını yoğunu minik öğrencilerine adamış , idealist bir öğretmenden bahsedeceğim.
Öğretmenimiz küçük bir ilçenin ortaokulunda görev yapıyor. Burası öyle bir yerki 1980’lerden kalma gibi, tamamen yokluk ve imkansızlıklar içerisinde.
Neyse konumuza dönelim, öğretmenimizin branşı görsel sanatlar, yani oradaki çocukların en ihtiyacı olan bölümün öğretmeni.
Hocamızın okulunda bir atölyesi bile yok ama o kadar hevesli ki onun için okulun her yeri atölye , hatta kazan dairesinin önü bile...
Öğrencileri ile arasında muazzam bir bağ var, minikler onun sayesinde çok meraklı ve hevesliler, yüzlerce eser ortaya çıkarmışlar. Hatta yazıya eklediğim resim yüzlerce eserlerinden sadece biri.
Bu yazının amacı şuydu: Bugün öğretmenimizin görev yaptığı okulda "Tübitak" organizasyonu vardı ve öğrencileri ile yaptıkları o muazzam eserler sergi şansı bulmuştu, fazlası ile bu organizasyona hazırladı.
Miniklerin eserleri hocamızın çabası ile okulun tüm duvarlarına asıldı , bunları tek tek birkaç öğrencisi ile saatlerce uğraşarak yapabildi ve sıra diğer aşamaya geldi ve evden getirdiği malzemeleri ile minikleri birer ressam kılığına bürüdü. Çocuklar kılıklarına girdikleri ressamların tüm hayatına hakimdi. Gelen ziyaretçilere "ben kimim" diye soracak ve onlara hangi ressam olduklarını anlatacaklardı.
Ama yüzlerce eser, bir sürü minik ve hocamız saatlerce bekledi, doğru düzgün ne gelen oldu ne giden.
İşte böyle bir hikaye bu, öğrencilere tüm malzemelerini maaşından alan, onlara sanatı sevdiren, hayaller kurduran, hayatlarına dokunan idealist bir
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.