- 304 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
ziyan olmamak için
üniversite ve toplum hayatında türlü tuzaklar var menfaatperestlerin kurduğu.bunlar islamın yaşanmasını engellemek için çalışan fasitler topluluğudur.tek gayesi islamı yaşamak olan gençleri tuzağına çekerek onları iman noktasında zarara uğratmak için ahlaksızlığın batağında yaşarlar yalnışlığını bilselerde bu türlü melanetlerin.içki kumar ve fuhşiyyat içinde insanın özünü kemiren bir günah var kuşkusuz.gençler bu bataklık güllerine aldanmasınlar.bunlar insanın hayatını mahveden bir küfür yoludur.kendine güvenmekle kurtulacaklarını sananlar için bir aldanıştır kötü alışkanlıklar.karanlık bir yolun yolcusu olmakla bir fayda umulmaz çirkinliklerden.toplumun selameti hak için çalışmakla mümkün olduğu kadar bir vicdan muhasebesini gerekli kılar sapkınlıklar.ifsat şebekeleri kültür sanat adına sizlere sokulur ve hayatınıza kasteder farkına varmadan.peki dünyada güç kazanma savaşı nasıldır.bu ulusların kaderiyle oynamaktır çeşitli hilelerle.en çok siyonizmin ve bu konuda aktif olduğu görülür.siyasete yakındann bakınca savaşın nedenleri anlaşılır.islamın dünyaya hakim olması batının tek korkusudur belkide.sömürgeciliğin iç yüzünde maddi ve manevi sömürünün gerçekleştiği görülür.dünyada az gelişmişlik faktörü emperyalizmin araçlarından biridir.bunun diğer bir yüzü kültür emperyalizmidir adnan hocanın çokça bahsettiği.bunlar dirençleri kırmanın bir aracı olduğundan ideolojilere karşı kapitalizmin silahını kullanır.kapitalizmin yaşadığı krizler bu tür oyunlarla aşılır.islamın ideolojik yönü eşitliği akla getirir.bu bir bakıma halkın alınyazısıdır devrimci ruhu gerekli görmekle.vatan söz konusu olunca istiklal akla gelir hükümranlık için.peki nasıl bir inancın adaleti gerekli gördüğü gerçeğini hatırlatır bize.ehl-i sünnet akaidi.dil ile ikrar ve kap ile tasdikle bir sorumluluk yükler bize.bu kötülüğe engel olmak için dosdoğru olmaktır kurana göre.insan için arayış beşikten mezara kadar sürmektedir islama göre.işte sanat bu arayışta bir araçtır hakikatı kavramak açısından.insan boşluğa düştüğü anda bir gafleti yaşamakta olduğu gerçeğini anlamalı ideolojilere bakınca.kurana imanın bir zillet olduğunu hatırlatsada tağut tefekkürün derinliğinde bulur hakkın tecellilrerini mümin.kemmiyet ve keyfiyet bir ölçüdür toplum hayatında.bir bahar havasına vasıl olmayla direnir hazana tabiatı.işte bu noktada yollar allaha çıkar çileli yollarda.tabiki çilenin çekilmesi insan ruhunu incitir bazı kez.ancak çaresizlik yaşamak inancı sorgulatır insana.aklın bu noktada rehber olduğu görülür.antikite orta çağda hüküm sürmüş doğu ve batıda.ulusal kimlik devlet kitabında tartışıldığından yol gösterici olmuş insana.ayrıca vahyin dışında olması bilim için bir kılavuz olarak görülmesinde etkili olmuş düşüncelerin.islam tasavvuftan dini öğretilere kadar mağara metaforundan faydalanır.kültürün hars olarak görüldüğü ilimde halk kavramı ilk kez islamda kullanılmış medeniyet kavramı gibi.bilimsel yöntemi geliştiren müslümanlar için evren bilinmez değildir batıda olduğu gibi.ancak bu zenginliği yitirmiştir islam dünyası bilimin yasaklarla ve kutsal dışı görülmesiyle.peki inançta uhreviyat nasıldır.bu konuya mucizeler açıklık getirir miraç mucizesinde olduğu gibi.her peygamberin mucizesi kendi döneminde insanların inanmasına aracı olmuş.kuran peygamberin en büyük mucizesi kabul edilir.bunun için kurandan alınan feyzi uhreviyatta görürüz.ayrıca tabiaatta ayetler var kurana göre.bunlar bizi zenginleştiren mucizelerdir uhreviyat açısından.bir dava adamı olmakla toplumda rol üstlenmenin kazandıracağı şahsiyette bu konunun diğer bir yönüdür.mana alemi uhreviyat için bir pencere.orda insan kabir alemini ve mahşeri görür.maneviyatı kuşanmak ruh dünyamızla alakalı bir konu.kuran söze hamdle başladığından bir ipucu verir bize teslim olmak.bir nevi duygusallığın aranmasıdır merhamette.insanın maddi ve manevi yönü var.bunlar uhreviyatı anlamaya vesiledir.çünkü maneviyattaki basirette gizlidir insan aklının maverası.bunun gibi vasıflarda ince ruhlu yapar mümini.haset ve riya gibi vasıflardan temizler bizi maneviyat.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.