- 367 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
Oruç uruç ile güzel olur!.
❤Merhabalar❤
Sevgi değer dostlar. Bu gece sahur var. Onbir ayın sultanı musafir geliyor evlerimize. Sultanı
İyi ağırlayalım. Ve dahi biraz oruçtan yazalım.
Dostlar. Oruç aslında aç kalma değil. Oruçlu anlarda manalı anlamlar bulmaktır. Ki Allahımıza uruç (yükselme)etmektir, iman edenler için.
Bu gece sahur var. Sahurun adetinde kalmayalım, düşünelim ki, gönlümüzde gün ağarsın. Niyet hayırdır. Niyet hayır ise akibet hayr olur demiş eski kâmil insanlar. Düşünelim ki, edepli olmayı, gurur ve kibirden kurtulmayı. Ve dahi sağlığımıza, verilen nimetlere teşükkür etmeyi, ve düşünelim ki gönlümüzde karanlıklar var ise gitsin, gönlümüz ağarsın ve bu güzel düşünceler ile oruca, uruca niyet edelim!.
Dostlar. Bu niyet ile güne devam, imanlıların niyeti hayır ise, akıbeti iftara kadar hayr olur. Çünkü oruç, Allah katına uruç etmek olmalı. O bize şah damarımızdan daha yakın. Ayettir bu kelime, ben size şah damarınızdan dah yakınım der. Yani uruç ( yükselmek)O ötelerde bir yerde değil çünkü, O özümüzde, ona yükselmek kolay..
Aslında kişi kendi özüne can tenine yükseliyor, düşüncesiyle seyrü sülük ediyor, gözlüyor ve dahi anlamlar buluyoruz!.
Dostlar. Hep korkutulduk. Çocukluktan beri, beynimize ekilen, Allah yukarıda görüyor, Allah taş yapar, cehenneme gidersin, çin şeytan çarpar vs. nice korkulu laflar ile beynimiz kilitlendi. Korkular yenilemedikçe uruç edemezsiniz. Allah özümüzde olduğunu, kaf süresi 16. Ayette söylüyor. O halde tefekkür ederken, korkulardan sıyrılarak oruç ve uruç edeceğiz ki, gönlümüz ağarsın, sahurda ve iftarda gönlümüzde çiçekler açsın, güzel anlamlar bulup aktaralım derim..
Haşir süre 13. Ayette Allahtan korku duyanlar Allahı anlayamaz buyurulmuştur. O halde korku değil, sevgi duyacağız bize kuranda söylenenler, emir değil, teklif olarak kabul edeceğiz ve tekliflere uyacağız dedi bu fakir.
Dostlar. Oruç ile uruç edenler, kendini kendine döndürür, ve dahi benlik ateşini söndürür, sonra, içindeki Hakk’ı sana bildirir. Nice makam ve anlamlar gördürür. Ve dahi, Hakk ile Hakk’a erdirir. Oruçluyken uruç yolculuğu, kendi vücûd Kur’ân’ını okuma yolculuğudur!. Ayrıca,
uruç yolculuğu, kendinde Hakk’a şahit olma yolculuğudur!. Uruç yolculuğu, nice ulvî makamı kendinde bulma yolculuğudur diyebilirim!.
Dostlar. On bir ayın sultanını sevelim. Bu ayda vücut fıtratımızın fitresini garip gurabaya ikram edelim der ve teklif eder bu fakir. Tecrübe ile sabittir iyi olur derim.
Bu vesileyle..
🤲 Herkese selâm, SEVGİ ve dualar yolladım🤲
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.