- 381 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Torunlarıma; 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı Mektubum
Günaydın güzellerden en güzel bir güne dostlarım…
Sevgili dostlarım aşağıda okuyacağınız ya da okumadan şöyle bir bakıp geçeceğiniz satırları ben torunlarıma bırakılmak üzere kaleme almış bulunmaktayım.
Ve bunu ilk torunum Mehmet Efe Kurşun ve hemen ardından ikinci torunum Alya Ilgın Kurşun ‘un 2007 yılında yaşamıma girdikleri günden sonra hep aynı tarihte yani 2007 yılının 23 Nisan tarihinden itibaren her 23 Nisan’da için onlara bu mektup yazarım... 2014 yılında üçüncü torunum Eliz Kurşun ’da yaşamıma katıldı. Bu nedenle artık onunda adı o tarihten itibaren bu mektupta anılmakta… Torunlarıma yazdığım mektubu burada o yıldan buyana yayımlarım... Benden bir anı kalsın diye. E artık yaş kemali geçti... Rabbim bilir ya; son köprüde bitmek üzere belki, sevabıyla günahıyla diye düşünüyorum... Kim bilir!!!...
Bu arada her birinizin ayrı ayrı 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramını tüm kalbi duygularımla kutluyorum...
MEHMET EFE, ALYA ILGIN VE ELİZ KURŞUN...
Sevgili torunlarım, canlarım, hayat kaynaklarım torunlarım...
Siz; size verilmek üzere yazdığım ve size miras olarak bıktığım bu mektubu okuduğunuzda “TÜRKİYE CUMHURİYETİ’ nin” kurucusu büyük ve dahi liderin TÜRKİYE CUMHURİYETİNİN Banisi “MUSTAFA KEMAL ATATÜRK’ÜN” çocuklara armağan ettiği, dünya uluslarının bile kabul edip kutladığı bu bayramın kaçıncısını kutluyor, kaç yaşında olacaksın bilmiyorum. Kaç bayramınız da birlikte olacağız, gelecek yıl bayramınıza bu mektubu gönderen olacak mı? Bilmiyorum canım torunlarım. Ama bakın ben hala yazıyorum ve diyorum ki Rabbim bana bu bayramı seneye de nasip edecek mi?..
Bugün sevinçle, coşkuyla ve bir o kadar da gururla idrak ettiğimiz Ulusal Egemenlik ve Çocuk bayramı size, tüm milletimize ve milletimizin soluklarına muhtaç insanlık için iyiliklere, esenliklere, güzelliklere vesile olması adına bir kez daha kutlu olsun.
Türkiye Büyük Millet meclisinin açılış tarihi ile beraber egemenliğin milletin kalbine verildiği mutlu bir an olan bugüne gelinen süreçte, milletimizin ne gibi badireler atlattığını, ne gibi yıkılışların ve tarih sahnesinden silinmenin eşiğinden döndüğünü bugün hepimiz bilmekteyiz.
Ama daha ileriki yıllarda ne olur, bilinir mi bilinmez mi inan olsun ki tahmin edemiyorum canlarım. Ama ikinize güveniyorum, dedenizi mahcup etmez gözünü açık bırakmazsınız...
Yüzyılların geleneklerinden gelen bağlılıkla, türlü alışkanlık ve çağ dışı düşüncelerin esiri olduğumuz o yıllarda, kutsal Anadolu toprakları üzerinde esen sert rüzgârları ve bu rüzgârların bize bıraktığı hüzünlü sonuçları unutmayacağız. Unutma hatasını tekrarlamayacağımızın derin huzuru içerisinde, bugün Cumhuriyet ve onun temel ilkelerinin bekçileri olarak, muasır medeniyetler hedefindeki yolculuğumuza emniyet ve güven içerisinde devam etmekteyiz şimdilik…
Bütün şehitlerimizi, gazilerimizi, o acılı günlerin ardından, o sefaletin, o viraneliğin içinden ilelebet payidar kalacak, mevcudiyetimizin teminatı kıldığımız Türkiye Cumhuriyetini kuranları, onun aziz meclisinin gök kubbemiz altında açılışına şahit olanları şükranla ve saygıyla anıyoruz... Ve bu şükran, saygı, minnet duygularını ileride sizin de yâd edeceğinizden eminim sevgili torunlarım...
23 Nisan 1920’de Anadolu’nun kalbinde yeşeren, Milli Egemenliğin sonsuzluğa kadar yaşayacak olan eşsiz sembolü Türkiye Büyük Millet Meclisinin açılışı ile birlikte ulus olarak az zamanda çok büyük işler başardık. Bugün başlangıç şartlarına ve içerisinde yer aldığımız mukaddes ülkülere baktığımızda, Mustafa Kemal Atatürk’ün büyüklüğü ve dehası göz kamaştırmaktadır. Onun batan bir imparatorluğun külleri arasından, milletinin eşsiz kabiliyetlerine güvenerek, irfanla kurduğu Türkiye Büyük Millet Meclisi sayesindedir ki, bugün ülkemizin dört bir yanında meydanlar haklı bir gururla, geleceğimizin eşsiz teminatı siz sevgili çocuklara armağan edilen bu kutsal günü, Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramını büyük bir şan ve şerefle kutlamaktadır.
19 Mayıs 1919’da Atatürk’ün güneşimizin doğduğu şehir olan Samsun’a çıkarak Milli Mücadeleyi başlatıp,23 Nisan 1923’te de “Hâkimiyet kayıtsız şartsız milletindir.” diyerek ilan ettiği bu yüce bayram, Türk milletine bırakılmış en büyük miras ve vazgeçilmez bir değerdir. Bu değerleri koruyacağınıza ve muhafaza edeceğinize olan güvencim sağlam temellere dayanmaktadır.
Bu temellerden birisi; benim babamın bizlere bıraktığı, benimde sizlere bırakıp gideceğim miras olan şerefli soyadımızdır…
Tertemiz kalplerinizde ulusumuzun vazgeçilmez değerlerinden biri olarak yaşayan Milli Egemenlik öyle bir ışıktır ki, onun karşısında zincirler erir, taç ve tahtlar yanar, yok olur.
Ve işte ben bir dede olarak bu ışığı o küçücük kalplerinizde şimdiden yaktığıma eminin. Çünkü benim babamda, dedemde, ben sizlerin yaşındayken benim kalbimde o ışığı yakmışlardı. Hala yanıyor sönmedi. Şimdi sıra bende, görevimi yapıyor olmanın hazzını yaşıyorum sevgili torunlarım…
Biliyorum ki elimde size kadar taşıyıp getirdiğim atalarımdan bana devredilen Mustafa Kemal ATATÜRK’ün yaktığı bu Egemenlik ışığını sizde çocuklarınıza, torunlarına daha güçlü bir egemenlik ateşiyle güçlendirip yanık olarak bırakacaksınız. Ve dedenizin size bu mektubu miras bıraktığını anlatıp onlara okuyup okutacaksınız...
Bu ışık hiç sönmesin dilerim… Bu ışığın sönmeyeceğinden eminim ve mutluyum, gururluyum bunu bilmekle… Çünkü kanımı taşıyor, soyumu temsil ediyorsunuz.
Türkiye Büyük Millet Meclisi, Türk milletinin asırlar süren aramalarının özeti ve onun bizzat kendisini idare etmek şuurunun canlı bir timsalidir. Türk milleti mukadderatını Büyük Millet Meclisinin kifayetli ve vatanperver eline verdiği günden itibaren karanlıkları sıyırıp kaldırmış ve ümitleri boğan felaketlerden milletin gözlerini kamaştıran güneşler ve zaferler çıkarmıştır Ve böylede devam edeceğine sizler sayesinde tüm kalbimle inanmaktayım…
Şunu da unutmayınız canlarım biz bu Cumhuriyetin emanetçisiyiz.
Onu sizler için biz emanet aldık sahipleri sizlersiniz. Günü geldiğinde emaneti gözümüz arkada kalmadan size teslim edeceğimizden eminim… Ve sizlerde bu emaneti sizden sonra gelecek nesillere teslim edeceksiniz şerefle bundan da eminim...
Türkiye Büyük Millet Meclisi’nin kuruluş yıldönümü olan bu anlamlı gün, Türkiye Cumhuriyeti’nin en parlak sayfalarından birisi olarak tarihteki yerini almıştır. 23 Nisan 1920’de yakılan Hürriyet ve Demokrasi meşalesi ile bağımsızlığın kayıtsız şartsız Türk Milletinde olduğu tüm dünyaya duyurulmuştur. Meclisin kurulmasıyla demokrasiye geçişte büyük bir adım atılırken Gazi Mustafa Kemal’in bu anlamlı günü Dünya çocuklarına bayram olarak hediye etmesi ayrı bir kıvanç kaynağı olmuştur.
Evet, sevgili torunlarım, bu onurlu, şerefli, kutsal bayrak dedenize, sizlere verilmek üzere, dedesi tarafından emanet verilmiştir... Günü gelip bayrağı devraldığınız da bilesiniz ki; Özgürlüğün de, eşitliğin de, adaletin de dayanağı ulusal egemenliktir. Ulusal Egemenlik, ulusun namusudur, onurudur, şerefidir. Bunu hiç unutmayın...
23 Nisan Ulusal Egemenlik Bayramı egemenliğin ulusta olduğu düşüncesinin kabul edildiği gündür. Çocuk bayramımızdır. Yarının büyükleri olan siz çocukların bayramıdır. İsterdim ki daha daha müreffeh, daha güzel bir vatan bırakalım sizlere amma imkanların el verdiği kadar mücadele ettik elimizden geleni yaptık bizler... Sizler bu bayrağı daha ileri daha müreffeh zirvelere taşıyacaksınız...
Siz ve sizin akranlarınız, sizler, hepiniz, atalarımızın kanları ve canları pahasına alınmış bu vatanın geleceği, bir gülü, yıldızı, bir mutluluk parıltısısınız!..
Memleketi asıl aydınlığa boğacak olan sizlersiniz. Kendinizin ne kadar mühim, kıymetli olduğunu düşünerek ona göre çalışınız. Sizlerden çok şeyler bekliyoruz…
Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı, öncelikle geleceğimizin teminatı olan çocuklarımıza ve tüm Ulusumuza kutlu olsun…
Ve bu vesileyle bu günleri sizlere TÜRK çocuklarına bilahare bu güzelliğin içine daha sonradan katılan Tüm dünya çocuklarına armağan eden, miras bırakan Türkiye Cumhuriyetinin banisi, Büyük Önderimizi, bu uğurda canlarını Vatan için vermiş şehitlerimizi bir kez daha saygı ve rahmetle ile anıyorum…
Baharın mutlu günü/ Yurdumun kutlu günü/ Neşelerin düğünü/ Güzel 23 Nisan…
İnanarak yürekten/ Hız aldık Atatürk’ten/ Bizi ona yükselten/ Bir el 23 Nisan…
Sizi çok ama çok seven dedeniz
Ömer Sabri Kurşun
23.04.2022
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.