- 275 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Birden bir çıkar de ama İşte adl sıfatının etkinliği her şeyde görülür...
Birden bir çıkar de ama İşte adl sıfatının etkinliği her şeyde görülür...
Birden bir çıkar dedi...felsefe...İşte adl sıfatının etkinliği her şeyde görülür...
İşte adl sıfatının etkinliği her şeyde görülür...Birden bir çıkar dedi...felsefe ama hadislerden Nur sıfatından yokluğun yaratıldığını yokluktan da varlığın yaratıldığını anlıyoruz...Allah bu tefsiri kainat kitabına da koymuş...elma ağacı çekirdeğinden... hem elma hem erik ağacı oluşmuyor...ama elma ağacının güneşe dönük dalı daha ekmel ürün verirken diğer dallarda aynı ekmel meyveleri göremiyoruz...yani adl sıfatı "Hakkeden dala hakkettiği sonucu veriyor...
İşte adl sıfatının etkinliği bir ağaçta bile seyrettirildi bize Kur’anda da yani hz Adem en ekmel cenneti hakketmişti fıtratıyla...ama kabil cehennemlikti fıtratı gereği...eksikti cennet sevgisi...Habillik de eksiklikti çünkü dünyayı amacına secde ettiremedi...adl sıfatı da hz Ademe verdiği cenneti vermeyecektir...
İşte adl sıfatının etkinliği her şeyde görülür...Şirkle tevhid bire hizmet eder...aynı esmanın sudurudur...Nur sıfatından yokluk ve varlık sudur etti.Bir eksi artı diye ikili olur sudur edince...Matematik ilminin kaynağı olan mantık bir sayısını eksi -artı diye ikiye ayırdı adl sıfatının etkisibu...adl sıfatı her şeyde etkin çünkü...
Lam-elif hz ademin iki oğlu.biri dünyacı biri cennetçi.hz adem gövde.Kahrı Kabili oluşturdu...Birden bir sudur eder ama iki birdir
Aynalı baba olma ayna baba ol...Hz Adem iki dallı ağaç biri dünyacı biri cennetçi ikisi de eksik ademlik daha ekmel.Habillik eksik
İşte adl sıfatının etkinliği her şeyde görülür...Sevgi eksi ve artı diye ikidir hz İsayı kilisenin secgisi eksi mü’minin duası artı değerlidir...Kilise sevdi şirk oluştu...Rakipleştirdi...Mü’min sevdi Tevhid oluştu evet sevgi güzel deme eksisi var artısı var şükretme sevgi sahibiyim diye eksiye mi artıya mı hadim ona bak tevhide hadimse sevgi de güzel ahlak da güzel dünyacılık da güzel cennetçilikde çirkin huricilikse...uçkurculuksa midecilikse...Vatan perverlik de kötüdür...Amerikaya kölelikse...Allaha kuluğa hadim ise o vatan perverlik güzeldir tek...
İşte adl sıfatının etkinliği her şeyde görülür...Aleviyim diyor hz Ebubekir düşmanı...hz Ali sadece hz Muaviyeye ters düştü ...ama ters düştü ...sadece ters düştü...içtihad farkı ...düşman olmadı...Düşman üretme...Irkçısın sen şia değilsin...Fetva farkı...ırk farkı ile eklenince düşmanlık oluştu çünkü...İctihat farkı vardı aralarında hz Muaviye ile...İkisinin de düşmanı vardı Arab ırkçıları...hz Aliyi şehit ettiler hz Muaviyeyi yaraladılar ırkımızı bu zararlılardan kurtaralım dediler...
İşte adl sıfatının etkinliği her şeyde görülür...Aracı var aracı var...Yalana aldanışla şirk gerçekleşir...Allahla örtüşmektir Allahla örtüşen ise aracı kullandığın...Put üretme
İşte adl sıfatının etkinliği her şeyde görülür...zor görev yapana mucize verir...hz Musaya ASA zor göreve talip olunca verildi "dünya beşten büyüktür" de yani zor görevi seç sana da verilsin...Allah sadece peygamberine değil zor görevi seçen müşrike bile asa verir...ADL sıafatı etkisi gereği...Peygamberin şefaatini inkar esmanın suduru ile örtüşmez.Hakimdir Allah tebliğciye mucize vererek işini kolaylaştırır.Şefaat ile de
İşte adl sıfatının etkinliği her şeyde görülür...diyaloğ amacını yanıltıcı kılar adl sıfatı...Adam peygamber düşmanı şefaati ve miracı inkara mecbur...ama dinler arası diyaloğ istemeyen peygamberinden geçemez...dünya çıkarı dinler arası diyaloğda olanlar bu amaçlarını gizleseler de iddiaları esma ilmince muteber olmaz ve esma ilmiyle düşmanlaşır ve sonuçta matematik mantığına kimya mantığına da düşman olur...eksikliği ortaya dökülür böylece...Evet...matematik esma ilmini seçtirir insana...mantığı Peygambere şefaat makamının verilmesi HAKİM sıfatının gereğidir ve VEHHAB sıfatının da.İnkarı cehalettendir...yani esma ilmine ekmel ilme terstir...eksik ilimliliği seçmektir...çünkü şefaat inancı Külli iradenin ürünü ...
İşte adl sıfatının etkinliği her şeyde görülür...uçkurcunun orucu eşit mi muttekinin orucuna...Adam uçkurdan gelecek zararlara razı olmuş...Müşrik nefis ve müşriklerden savunma adına helallerden geçmektir ORUÇ...helallerden de geç...müşrik nefisten-müşrikten zarar görme...zarar görme midecilikten uçkurculuktan...ilahlaştırma onları yani tevbe et onlardan diye emredildi farz kılındı Ramazan orucu...
İşte adl sıfatının etkinliği her şeyde görülür...dünyayı secde etirmedik kölesi olduk işte müşriklerin ve asilile olduk yani müşrik nefse sahibiz...Dünyada her mekan güçlünün ahirette ise imanlının hakkıdır...Adl sıfatının ürünüdür bu kural...Güce tapma ama sahibi ol...
İşte adl sıfatının etkinliği her şeyde görülür...Matematikte de etkin adl sıfatı...Kimyada da iki yanıcıdan su oluşuyor...hidrojen ve oksijen yakıcı ama ateşi harareti söndürücüdür su...Hz İbrahimin de ateşi serin olmuştu...ikiliyi bir yap su olsun berekt olsun...der bu kimya bilgisi bize...İkili bir olur...artı bir eksi birle toplansa sonuç sıfır olur...ümmet oluştururken eksi savaştan anlamayan insanları uzaklaştır değilse nötr olur sonuç mürtedi öldür veya kov şeytan kovuldu değilse ümmet sıfır kıymette olur sayıca artış değildir ümmet...kalite ve ekmellik getirsin ...yani ayıkla pirinçten taşları .değilse o pilav dişini kırar yerken...Uhutta münafıklar vardı savaş kaybediliyordu...evet...Artı niyet var eksi niyet var...Allahın rızasını kaybettiren niyet var...ekmelliğe götüren niyet var ekmelliğe düşmanlığa sebeb olan niyet var...ilk niyetini düzel...Nefis müşrikse niyeti şirke hadim olur...namazı da seçse...şöhret için dünya içindir ahiret ve dünya bir bütündür eksik niyetli olma şeytan da hem hz Ademden kinimi alayım hem Allaha yakın olayım istedi ama adl sıfatı hakkettiğimizi verir...şeytan Allahtan uzaklaştırıldı der Kur’an...iyilere kin şeytanın hali...niyetin rıza olsun...Rızanın gerektirdiği mantığı çiğnedi şeytan...ama matematik ilmi kimya ilmi mantık bozuk olursa elde edilemiyor...şeytani mantıkla da rızaya erişilmez...eksik mantık ekmelliğe engeldir...yani mantığını ve niyetini düzelt öncelikle bunu müşrik nefisten kurtulmak için öncelikle bunu...Müşrik nefis de sadece dünya çıkarı var...mü’min nefisde dünya ahiret ikilisi bir amaca secdelidir...dünya ahiret ayrımı yapma şirktir bu...şirke hadimdir...Ekmel tevhid iki alemi bir amaca hadim kılmadadır...ruhban olma...iki alemi secdeli kıl...ikisinden de geçme...ekmel mantık birinden geçmeyi gerektirise hz Habil gibi cennetten geçmemeyi seç...ama habillik de kesikliktir Kabillikte hz Adem ikisinden de ekmeldi...masumdu...masumluk yok habillikte eksiklik çünkü habillik yani dünyayı secde ettir bu görevin de var...geçme dünyayı amacına secdeden...Tevhide ekmel hadimlik ikiyi bire secdededir...
Birden bir çıkar de ama İşte adl sıfatının etkinliği her şeyde görülür...o biri tanıtır bize...o birde Kah sıfatı da var latif sıfatı da var ama lam -elif gibidirler bu ikili Rahman sıfatında denizde yok olan dereler gibi kesretten kurtulurlar tevhide dönüşürler...Tevbe günahın nötür zararlı hale getirmendir...günahın aynı yılan aynı delikten iki kere ısırıyorsa sen tevbe etmedin Kerbela iki değil bin kere yaşandıysa cami bozuk...ekmel bilgiden mahrum cami...kiliseye denktir her bir bozuk camide...İşte adl sıfatının etkinliği burda da görülür...Irkçı caminin zararı havranın zararına denktir...Irkçılardan oluşan ümmet nötür etkilidir...adl sıfatı insan kayırmaz...Irkçılığı uzaklaştıralım camiden ..ümmetten
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.