- 395 Okunma
- 1 Yorum
- 1 Beğeni
"SAĞ GÖZÜ, SOL GÖZE MUHTAÇ EYLEME!"
"SAĞ GÖZÜ, SOL GÖZE MUHTAÇ EYLEME!"
Yaşlılık da çocukluk gibi yaşamın en zorlu dönemidir.
Düşün ki yaşlılıkta da altına çocuk gibi bez bağlanacak günler gelecek! Elini kaldırıp ağzına lokma götüremeyeceksin!
İliğini ilikleyip, iğneye iplik takamayacaksın, düğmeni, söküğünü dikemeyeceksin!
Her genç yaşlanmadan önce, aklını başına toplayıp neler yapması gerektiğini, enine boyuna, uzun uzadıya ölçüp biçip, zamanını en verimli biçimde değerlendirmek zorunda. Yoksa yaşlılıkta çok acı çeker ve son pişmanlık fayda etmez!
Fotoğraftaki yaşlı bakım merkezinde 490 dolayında kadın ve erkek yaşlı var.
Görülen iç mekanlar ziyaret için görüşme yeridir..
Yeme, içme sağlık bakım hizmetleri eğitimli hemşirelerce sağlanmakta, psikolojik destek, doktor kontrolu dahil, kişi başına aylık yaşlı bakım ücreti 11.500.- TL dır.
Kimisi çok memnun, kimisi çok şikayetçi. Kişinin kendi evindeki huzuru başka bir yerde bulması olanaksız. Evinde dilediğin an, çay demler, kahve pişirebilir, canının istediği bir şeyi dilediğizln zaman hazırlayabilirsın.Bakımevlerinde bu rahatı ve huzuru ancak hâyâl edebilirsin
Fakat yaşlı bakım evleri de olmasa kimse elinden tutmuyorsa ne yapacak insan?! Zorunlu olarak bir bakımevine sığınacak ya da evinde kapanıp kalacak ve ölümünden kimsenin haberi olmayacak?!
Evlat işte bu zor günler için var. Her evlat, annesine babasına bakıp kendi yaşlılığını onlarda görmeli..
Sevenin yoksa "Karun kadar malın olsa ne fayda?!"
Şaban AKTAŞ
09.04.2022 - 15.10
Görseller:
07.04.2022