- 440 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
protest müzikte öncüler
kazım koyuncu aramızdan ayrıldığında unutulmayacak şarkılar bıraktı bize.gelevera deresi acıyla yüklü melodramlar içersede bir hüznün çağrışımlarıyla bilinecekti.haluk levent şarkılarında rock tarzı bir tını yakalamış olsada gülün bittiği yer şarkısı bir filmin çıkış adı olacaktı.grup yorumun gündoğdu şarkısı yurdumuza faşist dolmuş vurun gardaşlar vurun derken bir devrim marşının halkçılığa ve kardeşliğe duyulan inancı seslendirmesinde gizliydi acılarda..sen nerdeydin diyorya nazım hikmet ahmet kayanın bestelediği aynı daldaydık şiirinde.bu gibi şarkılar bilinmeli ve daima dudaklarda olmalı ki bir inançla büyüsün çocuklar.demiyormuydu edip akbayram bekle bizi istanbul şarkısında tophanenin karanlık sokaklarında koyun koyuna yatan çocuklarla.suavinin tükenme şarkısıda yaşama sevincine bir göndermedir karanlık evlerde dışardan gelecek bir umut için.onun için kapıyı aç bulutlar girsin diyordu sevgiyi bilmeyenlere.eşref ziya duvarları sabırdan yürek yıkılmaz kale gibi diyorsada şarkısında biz zincirleri kırma derdindeyiz ve güneşe özenen bir çöl olmak gibi gayemiz yok.ömer karaoğlu şehadet şarkılarını kime karşı yazıyordu.bunun bilincinde olmalı toplum.yeni çağın o erlerki şarkısı necip fazıldan alınmış.sol şarkılar yasaklanırken bunlara her türlü olanak tanınıyor.zühal olcayın seslendirdiği ayrılıkta sevdaya dahil şarkısı bir umut yitimi gibi ürpertiyor işkence korkusunu.şarkıcı şenay nostaljik bir hava kattı şarkılarına.yitik bir kuşağın heyecanıyla şarkılarına ilham olmuştu yitirişler.sev kardeşim şarkısında acıyla yoğrulmuş tınılar kendini belli ediyordu topluma bir utancı hatırlatmakla.cem karaca rock tarzıyla denedi protest müziği.tamirci çırağı en bilinen şarkılarından.ilhan irem büsbütün yok saymıyordu toplumun beklentisini.trajik bir yönü vardı müziğinin acıyla harmanlandığı.sezen aksunun bu tarzı benimsemesi tepkiyle karşılandı üzerine tartışma yaşandığı şarkı için.selda bağcan halen sosyalizme olan inancını koruduğundan medyanın ilgi duymadığı bir sanatçı.zülfü livaneli gözlerin şarkısında aşkla ideolojinin içiçe geçmiş halini tasvir eder.bir kitlenin sesi olmuş bir sanatçı.aynı tavrı göremeyiz ibrahim tatlıseste.yorumladığı türkülerinde bu toprağın çağıltısını yakalamak mümkün olsada bir davası olmamıştır sanat adına.hesabım var şarkısında bir davayı sahipleniş olsada bir türküden fazlası değildir düşenin dostu yokmuş gibi şarkılar.sadık gürbüz ve erkan oğur gibi sanatçılarla özgün müziğe bir soluk getirilmek istenmiş.halk müziği çıkış noktasıdır eski efsaneleri akla getirsede işlediği konular.orhan gencebay arabeskin isyan damarında bulur halkın acılarını aynı türde şarkı yapan diğer sanatçılar gibi.mahsun kırmızı gül için bir sakınca oluşturmamış protest müzik sanat hayatına bakınca.grup yürüyüş güzel müzik yapıyor olsada kendini islamcılıkla tarif ediyor şarkılarında.grup munzur ciddiye alınmayı bekleyen çalışmalarıyla müzik yapıyor.bir zamanlar ferhat tunç vardı özgün müzikte belli bir seviye yakalamış.şimdi yerini kıraç gibi şarkıcılar almış.grup abdal şarkılarıyla anadolunun sesi olmuş dinleyenleri mesteterken bin yıllık özlemiyle destanların.grup ekin de be aslan şarkısıyla bir devirde yaşanan kavganın serencamını anlatıyor yasını tutar gibi devrimcilerin.fikret kızılok için arayış demek emekle dünyayı güzelleştirmenin aracıydı sanat.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.