- 295 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Temizlenmenin yolu tevbe...
Temizlenmenin yolu tevbe...
Evet...Hz Adem derin derin düşüncelere saplanmadı tevbeyi hemen seçti...işte başımızda bir saldıran var hz Ademede şeytan saldırmıştı...1.Dünya harbi bitmedi artçıları devam ediyor...yani şeytan saldırıyor hala sağımıza geçip solumuza geçip bizi savaşa çekmeye çalışıyor..."BARIŞ"de ısrarla... tevbesi bu 1.dünya harbinin bize yaşattığı acılara tekrar düşmemenin...
Temizlenmenin yolu tevbe...
Esma ile en örtüşen eylemi hali fikri duyguyu yakalamaktır tevbe...İlkelerin yoksa tevbeni bozdun demektir...İlkeler öğretisidir tevbe...acılar ilkeler öğretir bize...işte tevbe bu ilkelerdir...Esma sadece adl sıfatı değil ki...adalet mi bu diyen hz Ademin cennette olması Adalet miydi şeytan geldi vesvesesini yaptı aşısını yaptı hz Adem Allahın gözünden düştü...çünkü eksikti...çünkü ebed arzuluydu...insan hendekten atlarken hendeğe düşer...konfüsyüç...atlama da düşme de der...isteklerden vaz geç...ama bu da hikmetsiz hendeğin karşısı çok şahane...ava git ama avlanmamak şartıyla başarı buna denir ancak der HAKİm sıfatı...yani sadece Adl sıfatına hadim olacağım diye kendini felaketlere sürükleme...der Hakim sıfatına da hadim ol...örtüş iki sıfatla birine yüzde yüz diğerine sıfır örtüşürsen...yüz eder toplam ama diğerinden de sıfır değilde on bile alsan başarı başlar...eğer yüzün üzeri başarı sayılır diye bir kural varsa çünkü...var...her esmadan bir şeyler kazan "DENGELEMEDEDİR"diğer puanlar...dengeyi unutursan yüz puandan ileri gidemezsin ...sadece adalete hadimliğinle anılırsın...Habilin yaptığı bu hz Hüseyinin yaptığı bu...yani onlar sadece ahireti kurtardılar dünyevi alanda kayıp yaşattılar ve yaşadılar...dünya-Ahiret dengesi sağlamamışsan yani taşı Kabile kaptırmışsan habilliğe mahkumsun...sünnetullah böyle...Sünnetullahtan habil de hz Hüseyin de sorumlu ama onların ameli 30 000 ile çarpılacak ve de affedilecek diğer sorumlulukları...Allah onları seviyor çünkü...İnananları sevdiğini belirtiyor Kur’anında Allah...
Temizlenmenin yolu tevbe...
Eksiklerini görmeyen ilkeler edinmeyen tevbe etmemiştir kıssadan hisse almamıştır..ister Kur’an kıssalarını okusun kurtarmaz onu tevbesiz okumalar...
Temizlenmenin yolu tevbe...
Nelerden temizlenelim hatalardan...eksikliklerden korkaklıkta bir eksikliktir...
Temizlenmenin yolu tevbe...
Nelerden temizlenelim hastalıktan hz Eyyup hasta olunca şafi sıfatına hadim oldu...ekmelleşti...acılar ekmelleşmemiz için gelirler...
Nelerden temizlenelim esmayla savaşı olan her eylemle her halle her fikirle her duyguyla...adam dünyaya şeytan diyor...şeytan belli...esmayla dünya örtüşüyor...ama eylemlerimiz fikirlerimiz örtüşmüyor...NÜKLER silah üretenler köleleştiriyor...bu Allahla örtüşen bir vasıf değil...cehennemi de var Allahın ama...her vasfımız eylemimiz fikrimi< duygumuz esmadan sudur etmeli "ESMA AĞACIDIR "örtüşmemiz istenen.
Nelerden temizlenelim kilise temiz olsaydı işte kilisenin dünya...ama acılar dinmiyor...havra da temiz değil ...ibrahimi değerlere sahibim deseler de değiller sahteler...Sahteliklerden temizlenelim...Allahın halifesi olalım...bu acılar olur muydu dünyada kilise tevbeye muhtaç olmasaydı...
Nelerden temizlenelim mi...sabah namazı...sabah uykusu düşkünlüğünden temizlen der...Oruç uçkurculuktan temizlen der...Midecilikten temizlen ...der...Hac ümmet ol der...ayrılıklardan mezhebçilikten ırkçılıktan temizlen der...zekat iç geçiriyor senin sofrana fakirler kötü nazardan kurtul temizlen der...yani namaz duasıdır zekat vermek...nazar değdi dükkanına sanma...
Nelerden temizlenelim her kirden temizlenmeyi emreder Allah mesela vefsızlıktan temizlen..."annene öf deme"der...Kur’an...
Temizlen diyor ayet ..."(Ey insanlar!) Kulluğunuz ve niyazınız olmasa Allah size ne diye değer versin! … "(Furkân/77)temizlenmezsen orucunu sıfırla çarpar...ekmelleşirsen 30 000 ile çarpar...çünkü adil...her oruca aynı kıymeti vermez...adl sıfatlıdır Allah ondan beklenilecekler belli...
Evet...Oruç, sadece yemeyi içmeyi bırakmak değil, aynı zamanda kötülüklerden de uzaklaşmaktır. Midemiz, yiyecek ve içeceklerden uzak kaldığı gibi, dilimiz yalandan, ellerimiz haram işlerden, gözlerimiz harama bakmaktan, kulaklarımız yalan ve dedikodu dinlemekten, ayaklarımız kötü işler peşinde koşmaktan uzaklaşarak oruçtan nasibimizi alalım... oruçtan nasibini al...Allah hakimdir sıfırla çarpılacak orucu 30 000 ile çarpmaz...
İşte hadis..."Rabbim! Hatalarımı, yaptığım cahillikleri, işlerimde yaptığım bütün aşırılıklarımı ve benden daha iyi bildiğin her şeyi bağışla. (Buhârî, Deavât, 60) zekat vermek bu hadisin eyleme dönüşmüşüdür...öz aynı...zekat ver ki teraziyi eksik tuttun kazanırken onlardan da temizlenmen gerekir...ruhun Allah katına ekmelleşmeden temizlenmeden tevbe edemez miraç edemez...
Temizlenmenin yolu tevbe...Esmaya ters eylemlerden hallerden fikirlerden duygulardan temizlendiğin ölçüde orucun kıymetlidir...sıfırla çarpılır bak orucun da hacın da zekatın da önce temizlen önce euzunu çek yani önce tevbe et...Namazda iftitah tekbirinden öncedir temizlik ...ekmelleşme ülküsü...
Temizlenmenin yolu tevbe...
Necasetten su ile temizlen...gusul abdesti de tevbedir temizlenmedir ama biz manevi gusule manevi abdete tevbe demişiz...temizlen ki Allah temiz temizlenirsen Allaha...mirac edersin ancak
Temizlenmenin yolu tevbe...
Temizlen miraç et...
Ara alametlerini ...gökte ve yerde...miraç Allahı arama işidir...Miraca çıkmadı peygamber deme...algı operesyonuna uğramadıysan eğer...Müşride de müşrik deme...algı operesyonuna uğramadıysan eğer...
Esma ile örtüşmektir tevbe rabıtaya da renkkörlüğü ile bakma...algı operesyonuna uğramadıysan eğer...
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.