- 219 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
ATİLLA İLHAN.
ATİLLA İLHAN KİMDİR?
Türk edebiyatının en üretken yazarlarından Atilla İlhan, 15 Haziran 1925 tarihinde İzmir’de dünyaya geldi. Babasının işinden dolayı eğitimini farklı okullarda devam ettirmek zorunda kaldı. İzmir Atatürk Lisesi’nde öğrenim gördüğü sırada Nazım Hikmet‘in şiirleriyle yakalanınca tutuklanarak iki ay hapis cezasına çarptırıldı. Öte yandan eğitim hakkı da elinden alındı, ancak 1944 yılında Danıştay’ın verdiği kararla birlikte eğitim hakkını geri kazandı. Liseden mezun olmasının ardından İstanbul Üniversitesi Hukuk Fakültesi‘ne kaydoldu.
Üniversite yıllarında çeşitli dergilerde şiirleri yayımlandı. “Duvar” isimli ilk şiir kitabını 1948 yılında çıkardı. Bu dönemde Paris’te “Nazım Hikmeti kurtarma hareketi” oluşturulmuştu. Atilla İlhan da bu harekete katılmak için Paris’in yolunu tuttu. Sık sık Paris ile Türkiye arasında gidip geldi. Fransa’da geçirdiği süreç boyunca yaptığı gözlemler, eserlerini önemli bir şekilde etkileyecekti.
Türkiye’ye dönüş yaptıktan sonra ilk çalıştığı kurum Vatan gazetesi oldu. Daha sonra Demokrat İzmir, Meydan, Cumhuriyet, Milliyet ve Güneş gazetelerinde çalıştı. 1974 yılında “Tutkunun Günlüğü” şiiri ile Türk Dil Kurumu Şiir Ödülü‘ne, “Sırtlan Payı” romanıyla da Yunus Nadi Roman Ödülü‘ne layık görüldü.
1991 ile 2001 yılları arasında “Kartallar Yüksek Uçar” başta olmak üzere 6 televizyon dizisinin senaristliğini yaptı. Atilla İlhan, 2005 yılında hayatını kaybetti.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.