Kaymaklı Tadında Hayırlı Ramazanlar
Küçüklükten beri ebeveynlerim tüm kardeşlerimi ve beni Allah’a şükrümüzü niyaz etmemiz için oruç tutmaya teşvik etmiştir. Allah onlardan razı olsun. Tabii ebeveynlerim açlığa Allah’ın rızası için sabretmeyi öğretirken kendilerince bir metod geliştirmişler. Bu söyleceğim metodu çoğu ebeveyn evlatlarına uygulamıştır. O metod şu şekildeydi :Önce birkaç saat sonra öğleye kadar derken oruç tutmayı başarabilmiştim.
Artık oruç tutmayı başarabilen bir Müslüman olunca Allah adına ibadet ettiğim için kendimi kuş gibi hafif hissediyordum.
İftar vakti yaklaşınca bir amca sürekli bizim mahallede dolaşıp "Kaymaklı , kaymaklı" diye vurgulu bir şekilde bağırırdı. Kaymaklının tadını bildiğim için hemen pencereye koşardım. İftara yakın bir zamanda aldığım o kaymaklının tadını hâlâ unutamam.
Bizim mahallede her çocuk benim gibi pencereye koşup kaymaklı satın alamazdı. Çocuk aklı işte ben de onlarla paylaşabilirdim ama iftar heyecanı hep ağır basar unuturdum.
Yıl 2022 ve yine Ramazan ayındayız. Bu yıl iftar vaktine az bir süre kala eski mahalleme gidip oradaki çocuklara kaymaklı dağıtacağım. Çocuklardan kaymaklı karşılığında bir ricam olacak. O da :İftar vaktine kadar sabredip tıpkı oruçluymuş gibi kaymaklılarıyla oruç açmaları...
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.