- 322 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
Tilkinin Süslü Kuyruğu
Tilkinin Süslü Kuyruğu / 1950/Hikaye
Tilki başıboş dolanıyordu sokakları,canı süt içmek istemişti.
Yaşlı nine acaba evde miydi diye sordu kendi kendine?
Köyün en son evinde oturuyordu.Bazen kapısı açık olurdu,belki bu günde açık ise eve girebilirim diye düşündü.
Kuyruğu incik boncuk ile süslü oluğu için dans ederek ilerliyordu.Nihayet kapı göründü,açıktı,içeriye girdi,meydandaki sepeti kaldırdı,altında süt dolu bakır sitili kendine çekti ve sonuna kadar içti.
Of beee...mutlu olmuştu.Şimdi dönüş yolu başlamıştı,dans ederek sokakları geçti.Uyumak için güzel bir yer gözüne kestirerek uzandı.Karnı tok,güzel bir uyku uyumuştu.Sabah mahmurluğundan eser kalmamıştı.Bu günde süt içmek istiyordu canı,dans ederek yaşlı ninenin evine kadar geldi.Kapı açıktı,içeri girdi tam sepeti kaldıracakken;yaşlı nine elindeki satırla bir vuruşta incik boncuk ile süslü kuyruğu kopardı.
Tilki :- Nine nine kuyruğumu ver,takıp takıştırayım sokaklarda dans edeyim,der.
Nine :-Git bana içtiğin sütümü getir.
Tilki çare bulamayınca keçiye gider.
Tilki:-Keçi keçi bana süt ver,götürüp nineye vereyim.Nine bana kuyruğumu versin,takıp takıştırıp sokaklarda dans edeyim,der.
Keçi:-Git bana taze yaprak getir,der.
Tilki ağaca gider..
Tilki:-Ağaç ağaç bana yaprak ver götürüp keçiye vereyim,keçi bana süt versin ,sütü götürüp nineye vereyim,nine kuyruğumu versin takıp takıştırıp sokaklarda dans edeyim,der.
Ağaç :-Git bana su getir,der.
Tilki çeşmeye gider...
-Çeşme çeşme bana su ver,götürüp ağaca vereyim,bana yaprak versin,götürüp keçiye vereyim.Keçi bana süt versin götürüp nineye vereyim.Nine bana kuyruğumu versin takıp takıştırıp sokaklarda dans edeyim,der.
Çeşme:-Üç güzel üzerimde dans ederse olur,der.
Tilki köyün üç güzeline gider.
Tilki:-Güzeller güzeller çeşme başında dans edin,der.Çeşme bana su versin götürüp ağaca vereyim.Ağaç bana yaprak versin götürüp keçiye vereyim.Keçi süt versin,sütü götürüp nineye vereyim,nine bana kuyruğumu versin,takıp takıştırıp sokaklarda dans edeyim ,der.
Üç güzeller dans etmek için yeni kundura isterler.
Tilki kunduracıya gider.
Tilki:-Kunduracı kunduracı bana üç kundura yap,götürüp üç güzele vereyim.Üç güzel çeşme başında dans etsinler.Çeşme bana su versin götürüp ağaca vereyim.Ağaç bana yaprak versin götürüp keçiye vereyim.Keçi bana süt versin götürüp nineye vereyim,nine bana kuyruğumu versin takıp takıştırıp sokaklarda dans edeyim,der.
Kunduracı :-Git bana öküz derisi getir.der.
Tilki çaresiz öküze gider.
Tilki:-Öküz öküz bana deri ver,götürüp kunduracıya vereyim.Kunduracı bana kundura versin,götürüp üç güzele vereyim.Üç güzel çeşme başında dans etsin.Çeşme bana su versin götürüp ağaca vereyim.Ağaç bana yaprak versin götürüp keçiye vereyim.Keçi bana süt versin götürüp nineye vereyim.Nine bana kuyruğumu versin takıp takıştırıp sokaklarda dans edeyim,der.
Öküz :-Git bana saman getir,der.
Tilki çaresiz samanlığa gider.
Tilki:-Samanlık samanlık bana saman ver götürüp öküze vereyim.Öküz bana deri versin,deriyi götürüp kunduracıya vereyim.Kunduracı bana kundura versin götürüp üç güzele vereyim.Üç güzel çeşme başında dans etsin.Çeşme bana su versin,suyu götürüp ağaca vereyim.Ağaç bana yaprak versin,götürüp keçiye vereyim.Keçi bana süt versin götürüp nineye vereyim.Nine bana kuyruğumu versin takıp takıştırıp sokaklarda dans edeyim,der.
Samanlık:- Yağmur yağınca damımdan su akar,git luğla,der.
Tilki samanlığın damına çıkar,toprak damı luğlar.Samanlık saman verir,samanı götürüp öküze verir.Öküz deri verir,deriyi götürüp kunduracıya verir.Kunduracı üç kundura verir,üç kundurayı götürüp üç güzele verir.Üç güzel çeşme başında dans eder.Çeşme su verir,suyu götürüp ağaca verir.Ağaç yaprak verir,yaprakları keçiye götürür.Keçi süt verir,sütü götürüp nineye verir.Nine kuyruğunu vermeden derki:-Bak bu sana ders olsun.Sana ait olmayanı alma,müsaadesiz kimsenin özeline dokunma yoksa bu kadar yorulursun,der.Tilki söz verir bir daha açık kapılardan evlere girmeyeceğine yemin ederek,kuyruğunu takıp takıştırıp sokaklarda mutlu mutlu dans eder.Nine üç elma verir tilkiye ;biri yalan söylemeyene,biri haram lokma yemeyene,diğeri de akıllı çocuklara der.Masalımız böylece burada mutlu biter.
27 Eylül 2018 Almanya // Senem Hayriye Aygül
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.