- 296 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Çirkinliğin Arkasındaki Sempatiklik
Konuya doğrudan gireyim, size baştan sona gelişmeleri özetleyeyim. Merakımdan izliyorum. Etçi Nusret nereden nereye gelmiş bir bakayım diyorum ve bu konuya biraz zaman ayırıyorum, izlediğim için de sonunda hoşnut oluyorum.
……………………
Adam çirkin mi çirkin, sevimsiz mi sevimsiz ancak özünde o kadar sempatik ki. Esas Nusret’i öne çıkaran iş meslek değil, onu öne çıkaran, tanınır hale getiren, onun o yüz ifadesi. O ifadenin gerisindeki sempatik görünüm ki işte insanı o alıp götürüyor, Nusret’e hayran bırakıyor.
…………………….
Bence on numara Nusret. Eti tekniği ayrı bir konu ama duruşu, işleyişi, ürünü sunuşu bir başka şey cidden.
……………………….
Çok çalışılmış Nusret üzerinde. Ortaya bir eser çıkarılmış. Hemen herkesin beğenisi kazanılmış ve Nusret hiç bilinmez tanınmazken, beş parasızken dünyanın en popüler ve zengin adamı olmuş.
……………………..
Her nedense yakın dönemde dönüyor Nusret’in talihi. Esas ustası, bana göre etin gerçek ustası Cüneyt Asan anlatıyor. Benim yanımdaydı diyor Nusret. Sadece kendisi de değil dört kardeşi ve babasıyla birlikte, en az çalışanı üç dört, en fazla çalışan yirmi bir sene diyor.
…………………….
Eti ben öğrettim ona, gece gündüz iş verdim çalıştırdım, hep eğittim geliştirdim; adam kabiliyet, gördüğünü anlıyor, seni fazla yormuyor, istediğinizden fazlasını yapıyor, bellediğinin üzerine kendisi bir şeyler katıyor ve Nusret doğuyor diyor.
……………………
Nusret önce İstanbul’da sonra Türkiye’de tanınıyor. Arkasından büyük patronlar elinden tutuyor, onu isim yaparak hem kendisi kazanıyor hem ona kazandırıyor, Arjantin Amerika İngiltere derken dünyanın en meşhur kasabı ortaya çıkıyor. Esas usta Cüneyt yerel kalırken Nusret küresel hale geliyor.
…………………….
Erzurumlu yoksul bir ailenin çocuğu olarak dünyaya teşrif eden Nusret bugün için bir şöhret, şöhreti geçelim bir fenomen, bir dünya starı.
…………………….
Dünyada Nusret tarzı çalışılmış iyi projeler vardır. Bunların bazısı tutuyor bazısı unutulup gidiyor. Nusret kalıcı olanlardan. Michael Jackson, Elon Musk, Muhammed Ali, Jennifer Lopez ve sayılabilecek başka ünlüler çalışılmış kişilerdir. Alain Delon. Maradona, Pele de yetenekleri olmakla birlikte üzerinde durulmuş ve piyasaya sunulmuş kişilerdir.
Kemal SEYFİ
30.03.2022
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.