- 572 Okunma
- 2 Yorum
- 3 Beğeni
Liyakat mı, Meslek mi Yoksa Adam mı ?
Dünyanın neresinde yaşarsanız yaşayın her yerde ve her şeyde bir hiyerarşik sistem vardır, bunlar ister kamu alanında ve özel sektörde olmazsa olmazlardandır işte ondandır ki liyakat sahibi olmak sistemin kaçınılmazlarındandır. Sevk ve idare yetkisine sahip olanların aynı zamanda sistemi koruyabilmek adına tercihlerini yaparken konumların ve makamların kimlere nasıl ve ne şekilde tahsis edileceği ülkelerin yönetim şekillerinde bellidir bunlar demokratik ülkelerde genellikle kanunlar ve yasalarla belirlenirken farklı yönetim şekillerini benimsemiş ülkelerde farklılıklar olsa da sistemlerin verimliliği katı bir yönetim şeklide olsa varlığını devam ettirir ancak liyakat sahipleri iş başında olduğunda sistemin kendi rutini içinde çalışması kaçınılmazdır. Ne zaman sistemin dışına çıkılmış ise işte o zaman sorunlar art arda gelmeye başlar ve artık önü alınmaz bir hale dönüşür sistem bir kere kendi dışına çıkmış ya da çıkarılmıştır.
Değişik zamanlarda bazen güven duyulan kişiler,bazen guruplar ve bazen de derneklerin yaptıkları yanlışlıklar düşünüldüğünde görülmektedir ki hak edilenleri hak sahiplerine vermek en doğru karardır, liyakat öyle kolay elde edilen bir kazanım değildir hiç de olmamıştır.
Bu sistem aynı zamanda görev ve yetkileri belirlemekle birlikte sistemin içinde kalındığında kazanımlar dışına çıkıldığında ise kayıplar kaçınılmaz olur. Meslekler ve onları icra edenler ait oldukları konu ve alanların uzmanları olduklarından ve hakimiyetlerinin dayandığı bilgi kaynağı onları mesleklerinde ayrıcalıklı kılar o da sadece o alan içinde kalmak koşuluyla, liyakat sahipleri tarafından kullanıldığında ancak istenilen sonuca kavuşulabilir aksi takdirde liyakatin ve mesleklerin hiç bir anlamı ve manası olmaz ve ne yazık ki günümüzde pek fazla önemsenmediği her nereye bakarsanız bakın orada görebilirsiniz.
Velhasılı kurtulamadık bu ahbap çavuş ilişkilerinden sağcısıaynı, solcusu aynı inançlısı inançsızı hepsi aynı, hamiline kartlı rezervasyonlu olanlardan kurtulamadık gitti en acısı da haksızlığı hakmış gibi avunup söyleyenlerin bunları aleni bir şekilde hak yiyerek yapması.
Hırsızı yakalamak için fazla çabaya gerek yok hırsızlığı ortadan kaldıracak tedbirleri alacak olursan hırsızlık ortadan kalkar ama kim ne kazanır, ne kaybeder orası muamma.
Ehliyet ve Liyakat yetkin kişilerin elinde oldukça yarınlarda umut vardır aksi takdirde her yer karanlık.
****
"Bir gün sultanın vezirlerinden biri, Behlül ile karşılaşır ona şaka yollu takılarak gözün aydın Behlül sultanımız sana yeni bir görev verdi der sonra devam eder artık senin yeni görevin himayemizde bulunan hayvanlara çobanlık yapmak der muzipçe..
E tabi Behlül bu hiç durur mu anında cevabı yapıştırır madem öyle sultanımız bana bu görevi layık gördü ise şimdi aç o kulaklarını ve benim emirlerimi yerine getirmeye hazırlan."
Anlaşılacağı üzere liyakat sahibi olmak ayrı, güç sahibi olmak ayrıdır güç her şey değildir ama akıl çok şeydir, akılsız,la yol yürünmez.
Mehmet Demir
30.03.2022 Ankara
YORUMLAR
Maalesef günümüz Türkiye'sinde bizden'midir sizden'midir anlayışı hakim olduğundan Liyakat denen Nitelik önemini kaybetmiştir;Bununla beraber Ülkemiz de kaybetmiştir!.
Sizin de yazınız da belirttiğiniz gibi Demokratik ülkelerde yasalarla yönetilen toplumları daha iyi ve sağlıklı hale getirebilmek için Liyakat hayati önem taşır.
Allah bu anlayışı da bizlere de nasip eder inşallah
Mehmet bey çok güzel bir yazı yazmışsınız Tebrikler
Hayırlı çalışmalar dilerim.