- 243 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Yetiş ya hızır...
Yetiş ya hızır...
Ukrayna yetiş ya NATO dedi...Nato da yetişir ama sadece Amerikaya...Amerikan menfaatlerine...
Yetiş ya hızır...
Eşkiya dünyaya hükümdan olmaz..."Yetiş ya hızır..."o güç sende var...Allah El-Hafızdır...kendini koruma gücü sende var...Her yaratılan NUR sıfatının sudurudur ve diğer esma ve sıfatlar onda mevcut...ama dereceleri farklı...
Yetiş ya hızır...
Kehanet sahibi olanlar var...Hz Yusuf gelecek kıtlığı görülen rüyayı yorumlayınca anladı..."Allah ile örtüşmek söz konusudur yaradılanda...ama aynadakinin sahibi ayna değil..."İnsanın içine de bir şeyler doğar" "Rüyada rüya gören bir varlık insan "Kur’an ekmel tanıttı insanı"...Metoroloji ile yağmurun geleceği belli" Yağmur yağmaz bazen gelen bulutlar dağılır...Tahmin yeteneklidir insan...Teknoloji bilmine erişme gücü var insanı ...insanı ekmel tanı...
İnsan esmadan farklı derecelerde pay emaneti taşıyan bir varlıktır...Fala inanmayız ama kehanet sahibleri de falcıdır sanma...sahtekar kehanetciye falcı denir...Her şeyin sahtekarı var...kehanet sahipliğinin sahtekarıdır falcı...Falcı sanma söylediğini tutturan falcıyı o kehanet ehlindendir...
Evet... Allahü teâlâ dilediğine gaybı bildirir ve o da gaybdan haber verir. (Avarif-ül-mearif) yani Kaynaklık verme yaradılana çünkü tektir kaynak ve Allahtır...yaradılan aynadır ...emanetçidir...hadimdir...görevinin gereği kadar esmadan pay verilmiştir ona da...Allah adına görevli çünkü ...
Evet...Gayb, duygu organları ile veya hesap ile, tecrübe ile anlaşılmayan şey demektir. Gaybı ancak Allah bilir. O, Âlim-ül-gayb (gaybı bilen)dir (Haşr/22) Allahın kendinde olanlara yaradılan ayna oluyor...insan GAYBA aynadır ...diye anla bu ayeti...Allah RAZZAKTIR bunu insan razzaka hadimdir kuldur köledir aynadır diye anla...
Evet... "Allâmül-guyûb (gaybları en iyi bilen)dir. (Sebe/48) evet bu ayeti... insana Gayb hakkediği ölçüde bildirilir...diye anla...işte ayet..."Allah size gaybı bildirmez; fakat dilediği Peygamberine gaybı bildirir." (Al-i imran/179)
Evet...Hazret-i Musa, ledün ilmine sahip, yani Allah’ın kendisine gaybları bildirdiği bir zata, "Rabbimizin sana öğrettiği doğruyu bulmama yardım edecek hayra götürecek bir ilmi bana da öğretmen için, sana tâbi olmak istiyorum" dediği Kur’an-ı kerimde bildiriliyor. (Kehf/ 66)
Evet...Hazret-i Ömer, Medine’den İran’daki ordusunu görüp, komutanı Sariye’ye, “Dağa yanaş” demiştir. (Ş. Nübüvve)
İnsanı ve yaradılanı ekmel tanımadık...ateş sadece yakar sandık ama hz İbrahimi yakmadı o memurdur görevlidir görev veren ise Allahtır...bağımsız değildir yani...biz ASA’yı baston sandık ama denizi ikiye yardı...ve bir müddet kapanmadı deniz...baston da denizi yarar gemi de yarar...Allah ne görev verirse ASA o görevdedir...Msa da o görevdedir...Allah dilediğine erişen bir güce sahiptir...Musaya Firavuna galip olma görevi verdi ve hz Musa galib geldi...Dileyen ekmel güce sahip çünkü...
Evet denilmiş ki" her kepenekliyi çoban sanma"...Allah ne görevler verirse onları başarır...
Tay-ı mekan tayyı zaman olmak mümkündür çünkü Allah zaman ve mekandan münezzeh...yani Allahın kendinde olan aynada görülür...Biz ne ASA’yı ne de Musayı ekmel tanımadık...her yaratılan görevlidir ve o görevler onda sudur eder...buna KADER denilir Külli irade denilir...cüz’i irademiz de Hadimdir Külli iradeye yani bağımsız değil ...Yaradılana verilenler onu bağımsızlaştırmaz...emanettir...ve kaynağı Allahtır...çünkü.
Bir ayete indirdiniz "GAYB"konusunu yani Kur’anı budadınız...azalttınız...kafese sığdırdınız...Irkçıdan farkınız ne...Mezheb oluşturdunuz...tarikat oluşturdunuz...Kur’an bir mezhebe sığmayacak kadar ekmeldir...ekmel tefsir hep aranmalıdır...
Evet...Resulullah efendimiz "Âhir zamanda sonra gelenler (türediler), önceki âlimleri cahillikle suçlayacaktır" buyurdu .cahillikle suçlamaktır yanlış olan ekmel tefsiri hep aramalıyız...Ortak tefsiri aramazsak kavga bitmez...cahillikle suçlamak da kavgadır...Kaç...
Bilen bildirir...vardı var etti ...biliyor bildirir...çünkü bilinmek Hikmetin sudurundandır...şu hadisi de bu nur ile anla...Yukardaki ayeti de...gizli kalmak istemedi Allah...ve Kalmadı da...bilindi.evet.."Cebrail aleyhisselam, kıyametin ne zaman kopacağını sorunca, Resulullah efendimiz, (Bu hususta, sorulan, sorandan daha bilgili değildir. Bunlar Allah’tan başka hiç kimsenin bilmediği beş husustur. Kıyametin ne zaman kopacağını ancak Allah bilir. Yağmuru o indirir, rahimlerde olanı O bilir. Hiçbir kimse yarın ne kazanacağını ve nerede öleceğini bilemez) buyurunca Cebrail aleyhisselam (Doğru söyledin) diye cevap verdi. " (Ebu Davud - Kurtubi).Yani bildirildiği kadar bilebilir...BAĞIMLIDIR...de.Yaradılanı bağımsızlaştırma...şirktir bu.Rakipleştirme şirktir bu...Ne kahine ne de falcıya tamı tamına inanma...Bağımsızlık verme ŞİRKTİR...Kaynak tek yani Allah...
Evet...ayetleri anlamak istediğimiz gibi anladık...bu halden kurtulalım...Kalpleri de okutur Allah dilerse...işte ayet..."İnsanı ben yarattım ve nefsinin kendisine fısıldadığını (ne düşündüğünü) bilirim ve ben ona şah damarından daha yakınım. "(Kaf /16) bu ayeti de ekmel ayna sadece suç yaradılanı bağımsızlaştırmaktır...Kalpleri okutur varlığı "OKU"emriyle okuttu hz Peygamberimize Allah...Kalpleri de okutur...
Ölüye de diriye de işittirir Allah..."Ölü işitmez "telkin şirktir deme...Hz İsa olanın hakkıdır telkin de...ayet de bunu söylüyor...mezarlıktaki de duyar hz İsa olanı...Hz İsa ol yeter ki...İsa olan okusun mezarlıklarda...işte ayet..."Allah, “Ey Meryem oğlu İsa! İnsanlara, beni ve annemi Allah’tan başka iki ilah edinin mi dedin?” diye sorduğu zaman, “Hâşâ, hak olmayan sözü söylemenin bana yaraşmayacağını elbette Sen bilirsin. Sen, benim içimde olanı da bilirsin. Ben Senin zatında olanı bilmem. Ancak sen Allâm-ül guyubsun [gaybları en iyi bilensin]. Ben onlara sadece, bana emrettiğin gibi, “Rabbim ve Rabbiniz olan Allah’a kulluk edin” diye söyledim. Aralarında bulunduğum müddetçe onlara şahittim. Beni aralarından aldıktan sonra, onları Sen gözlüyordun. Sen her şeye şahitsin..." (Maide 116, 117)
Evet...bir ayeti aldın diğerini attın...gaybı biliyorum demek şirk dedin...Kur’an sana cahil der...sus der...mezhebçi der...ekmel tefsire savaşın var senin...Kur’anın bir kısmına savaşın var...Kur’anla savaşın var...Kalptekini hz İsa da bilmez dedin...bildirilir ve bilir de...şefaat için de verilir ve kullandırılır ...de...mezarda ki telkini duyar de yeterki hz İsa olsun telkini veren...ekmel ve görevli olmayanlara o görevi vermektedir hata...suç...Suçlusun kendi mantığını ilah ettin...İki gaz birleşip ateşi söndürücü oluyor...her şey mümkün ...de...Ateşin de kimyasını biiz eksik biliyoruz onu da yakmak hale getirmek mümkündür...de...Asa’nın denizi yol kılması da mümkündür de...Kimyasal mantık sahibi ol...mantığın ekmel değil...Kusur sende eksiklik sende...ASA’ya Allah dilerse Firavunu mağlup etme gücü verir...bak nükler silah üretildi...işte...çünkü Yaratılan yaratanın gücüne aynadır emanetçidir...Hz İsa ol ölüleri dirilt...der Kur’an...Kur’an gaybı bilemezsin demedi...Aynaya görüntü düşer...görüntünün sahibiyim demesin yeter ki ayna...Kur’an bunu yani Rakiplik iddiasına karşı...Şirkin kapısını kapatıyor...sadece...
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.