Strateji Geliştirilmeden Taktik Belirlenemez
Strateji ve taktik birbirinden farklı şeylerdir. Birisi daha geneldir, diğeri özeldir. Yani birisi nişan almaksa diğeri hedefi vurmak, tutturmaktır. Stratejiler organizasyonun genel amaçlarını belirler ve tüm kaynaklarını göz önüne alarak organize eder. Taktik ise bu genel amaçlara yönelik, belirlenmiş alt hedeflere ulaşmak ve görevleri yerine getirmek için ayrılmış kaynakları kullanır.
……………………
Strateji, bir ulusun veya uluslar topluluğunun, barış ve savaşta benimsenen politikalara destek vermek amacıyla politik, ekonomik, psikolojik ve askerî güçleri bir arada kullanma bilimi ve sanatıdır. Taktik ise kısa vadeli bir hedefe ulaşmak amacıyla izlenen yol ve kullanılan yöntemlerin tümüdür. Bu yöntem, bir veya daha fazla özel görev olarak uygulanabilir. Terim genellikle iş, protesto ve askeri bağlamlarda ve ayrıca satranç, spor veya diğer rekabet içeren faaliyetler için kullanılır.
……………………
Strateji ve taktik sadece belirtilen hususlara ilişkin olmayıp bir çok hususla ilişkili olarak düşünülebilir ve geliştirilebilir. Bunu münferit bir hadiseye veya genel mevzulara ilişkin olarak düşünmek mümkündür. Bu bakımdan strateji; işletmeye yön vermek ve rekabet üstünlüğü sağlamak amacıyla, işletme ve çevresini sürekli analiz ederek uyum sağlayacak amaçların belirlenmesi, faaliyetlerin planlanması ve gerekli araç ve kaynakların yeniden düzenlenmesi sürecidir. Strateji büyüme küçülme, çeşitlendirme, tasarruf ve tasfiyeye yönelik olarak geliştirilebilir. Stratejinin tasarlama planlama ve belirleme süreci vardır.
……………………..
Taktik nokta görevdir. Farklı stratejiler geliştirilmiş ve masaya konulmuştur. Siz size uygun olanı, uygun zamanda ve etkili bir biçimde uygulama durumundasınız. Elinizdeki cephaneye göre hedef pozisyonundasınız ve hedefi on ikiden vurup vuramama, ıskalama mevzusu taktikle ilgili meseledir.
……………………...
Tüm bu belirlemelerden sonra önce strateji sonra taktik demek gerekmektedir. Başarılı sonuçlar iyi geliştirilmiş stratejiler ve uygun taktiklerle alınabilir. Bu bakımdan stratejistler ve taktisyenler her hususça önemli kişilerdir.
Kemal GÜL
25.03.2023
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.