- 166 Okunma
- 0 Yorum
- 2 Beğeni
Allahla örtüşmek ne mi....Esmasıyla örtüş veya örtüşenler yetiştir...
Allahla örtüşmek ne mi...Esmasıyla örtüş veya örtüşenler yetiştir...
Adaletli ol adl sfatıyla örtüş...Hikmtli eylemlere hallere fikirlere duygulara sahip ol HAKİM sıftıyla örtüş...
Helvadan put yapıp acıkınca yiyen Arabın cahilliği her ırkta var...Yahudiler de Allah yoruldu demişler...çünkü canları tatil istemiş...Pazar günüyle başlayan haftanın 7. günü olan Cumartesi, mutlak bir iş görmezlik günü olarak saptanmış ve bu güne "Şabat" adı verilmiştir...
Biz çok daha yorucu işlerde çalışıyoruz gibi pazarı da ekledik tatile...mantığa bak...Allahla örtüş ama esmasında örtüş...kafana göre yorulan Allah üretme ...dinleneceksen HAKİM sıfatının ŞAFİ sıfatının gereği gör ve dinlen...veya o günü ibadet günü ilan et dinlen...
Peygamberle örtüşmek ne mi...
Peygamber sakal bıraktı de örtüş...ama savaştı peygamber ...Hendek de kazdı...
Her gördüğün sakallıyı deden sanma" diye uyarmış dedelerimiz sakal sünnetine tabi olma artınca...Mine etek giyen bayanlarımızın batılıyız deme mantığı gibi bir şey bu sakal sünneti...ama batı teknolojide de ileride...mini etek yetiyor mu...
Peygamberlerle örtüşmek...
Hikmet ve şartlar mü’mini gün olur asır olur...Habilliği seçmesini gerektirir gün olur Habilin neslinden gelen peygamberlerle örtüşmeyi gerektirir...ve gerektirdi...günümde de hz Yusuf gibi olmalı gençlerimiz hz Meryem gibi olmalı kızlarımız...Yunus diyor ki "İlyas nebihulle biçer biçer Allah deyu deyu"...terzilik bile hz İdrisle örtüştürmeli bizi biz de onun gibi hulleyi Allah diye diye biçelim...hastalanınca Allah diye diye şifa arayalım...Hendek kazan peygambere benzetmeli bizi şu nükler asrı...karnımıza taş bağlamaya bile razı olmalıyız bir nükler silah uğruna...
Hz Nuhla örtüşmeliyiz Allah demeyen ateist evlada evladım dememeliyiz...
Sahabeyle örtüşmek ne mi...
Evet...peygamberimizin ashabı yani yardımcıları her bir esmanın anahtarına erişti sahib oldu...Vakıf oldular her bir esmaya...mesela savunma vakfı...tıp vakfı...Kur’an vakfı...Fakir vakfı...evlilik vakfı...veya bakanlığı...
Peygamberimizin sahabesinde istihbarat kuruluşuna denk olanı da var...İç işleri bakanlığına denk olanı da var
Mürşitle örtüşmek nemi...
türbe ziyareti adet olmuş ama o ziyaret edilenin bir kitabını okumuyoruz...bir eylemimiz bir halimiz bir fikrimiz bir dugumuz onunla örtüşsün diye bir derdimiz yok...tembeliz yani...eksikliğe razıyız yani...
Hacca gidiyoruz binlerce mürşitle örtüşmek olsun amacımız...Şeytanımızla gidiyoruz...Hz Ömer gibi adil olmak mı derdimiz...hz Osmanın cömerliğiyle örtüşmek mi...
Turizm de örtüşme amaçlı ise Allah deyu deyu seyahat ise ibadettir ekmelliktir kulluktur ama biz nefsi tatminle yetindik neden...camiye gittik seccadede kılınmaz mı namaz...farkı olmalı camiye gidişimizin...değilse neden 27 kat fazla ecir versin ki Allah...Namazın 27 ile çarpılacak bir duygu yaşa bir fikir üret veya dinle veya bir hal bir eylem sahibi ol...Allah Vehhabtır...amellerimizi 27 veya 30 binle çarpmayı görevi bilmiş...bir kadın çöl köpeğini sulamak için ayakkaplarını kova etmiş...30 000 le belki yüz binle çarpmış binlerce günahına keffaret kılmış ve cennetine erdirmiş...denilir.bu denilen uydurmadır ...belki yaşanmadı de...ama Allaha VEHHAB değil deme...
Hayırda yarışalım...İyi insanlarla örtüşelim...Akılla ve akıllı tecrübe ehli insanlarla örtüşelim...şeytanla ve nefisle savaşmak ne mi işte bu...
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.