- 225 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Kadir gecesinden başka gece kutlanmaya değmez mi...Değer...
Kadir gecesinden başka gece kutlanmaya değmez mi...Değer...
Berat kandilimiz kutlu olsun...
Evet bu gece önemli bir gecedir...
Amellerin binlerle çarpıldığı gecelerden biri de BERAT gecesidir...
Kadir gecesi seksen üç yıllık ömre denk der Kur’an...yani Allah o gecede yapılan iyilikleri binle çarpma vaadidinde bulunuyor...Allah Vehhabdır...hediye eder...Kur’an der...İnanarak o gecede namaz mı kılalım veya savaş zamanıysa savaş mı edelim o bizim irademize bırakılmış...Kutlama hangi amelle olmalı o bize kalmış...Şu Ukrayna -rusya savaşını durdurmaya gayret eden idarecilerimiz belki bu gayretlerinden dolayı beratını alacak bu gece ve cenneti kazanacaklar...Biz de dua edelim belki Allahın en hoşuna gidecek en uyumlu en anlamlı ibadetimiz bu olacaktır...ABD aklı Ukraynayı süslü semerle tav etti savaşa...Ukraynadan sonra AB de yıkılsa yok olsa ABD bana dokunmayan yılan bin yaşasın diyor...Ülkemize ise Rusya da yılan ABD de yılan...Nükler silah üreten mühendislerimiz sayesinde namusumuz korunacak ancak...Pakistan da fakirleşsin diye ABD hindistanı süslü semere tav etme gayretinde...Ülkeleri demokrasi denilen süslü semerle tav ediyor ama sonra ihtilal üstüne ihtilallerle bizim çocuklar dediklerine mahkum ediyor ülkeleri...Rusya da farklı değil ana amaçta ama farkları sadece vasıtada...biri demokrasi diğeri silah kullanıyor...İkisi de sonuçta asimile ediyor...fakirleştiriyor...Fakirlik zillettir...Ölüm daha ehvendir...Dünyaya bir kere geliyoruz Allahın dediği gibi ya yaşayacağız ya öleceğiz demeliyiz...bunu demezsek kandil kutlamalarımızla cennet bize verilmez...
Amellerin binlerle çarpıldığı gecelerden biri de BERAT gecesidir...
Berat gecesinin duası belli...yapacağımız dua belli...Ne mi o tevbe...Nelerden mi tevbe edelim öncelikli tevbemiz ne mi olmalı benim fikrime göre öncelikli tevbemiz şehitliği seçmek olsun zaman şehitlik zamanı...midecilerden farkımız bu...asimile olduk kıyam etmeliyiz tevbemiz bu...sömürüldük semirenlerden korkmayı terk edelim bu tevbedir veöncelikli tevbe bu olmalı günüm şartlarında ...bölgemizde savaş varsa silah üretenlere dua edelim ...değilse Allah bizi affetmez...
Evet...ya amellerimiz sıfırla çarpılırsa...demeliyiz...bu gecede şehitliği seçmeliyiz...Korkaklıktan tevbe etmeliyiz önce...İlk amelimiz bu tevbe olsun...Şehitliğe susayanlara dua olsun ikinci amelimiz...Mide için değil gönül için yaşamaya tevbe edelim...Kadirde kazandıklarını da sıfırla çarpar Allah Berat gecesinde yaptıklarını da ülkün Allah için yaşayamazsam Allah için ölürüm olsun...kadir gecesi o zaman sana kadir olacak berat gecesi de değilse Korkaklara kadir gecesi yok...sıfırla çarsın Allah korkakların amellerini...
Evet...Hiç şüphesiz ki Beratın en derin anlamı af ve bağışlanmadır. ama Allah neden bağışlasın canını malını ömrünü kendisine adamayana ve adayanlara dua etmeyenlere...Birlik ve beraberliğimizi pekiştirelim...affı hak etmek için...Muradı ilahi ve hikmet bunu gerektiriyor bence...adet olan dualardan ziyade savaşla ilgili dualara öncülük vermeliyiz...
Evet bu gece önemli bir gecedir...Ben bu gece öncelikle şöyle dua edeceğim...S-400 lerden üstün füze üretecek müslüman mühendislerin sevabını Allah milyarla çarpsın her gecesi Kadir olsun Soyunun,Sülalesinin...her gecesi Berat olsun...onların...ve onlara destek olanların...Kur’an yaşanamaz oldu asimile olduk...Güçlü caydırıcı silahlarımız yok çünkü...Putine hepsi saygılı çünkü Nükler silahı var...Efeleniyor...silahı göster yeter diyor...öldürmesen de olur...diyor...
Evet bu gece önemli bir gecedir...Türkiye Diyanet Vakfı İslam Ansiklopedisi içerisinde yer alan bilgilere göre, Duhan suresinde (44/3) Kur’an’ın “mübarek bir gecede” nazil olduğu ifade edilmektedir. İslam âlimlerinin çoğunluğuna göre burada işaret edilen gece Kadir gecesidir. Çünkü diğer âyetlerde Kur’an’ın ramazan ayında (el-Bakara 2/185) ve Kadir gecesinde (el-Kadr 97/1) indirildiği belirtilmektedir. Tâbiîn âlimlerinden İkrime’nin de dahil olduğu bir grup âlim ise Duhan suresindeki ayetle Berat gecesine işaret edildiği kanaatindedirler. Bu takdirde Kur’an’ın tamamının Berat gecesi levh-i mahfuzdan dünya semasına indiği, Kadir gecesinde de ayetlerin peyderpey inmeye başladığı şeklinde bir yorum ortaya çıkmaktadır. Nitekim bazı müfessirler bu görüşü benimsemişlerdir (bk. Elmalılı, V, 4293-4295).
Evet bu gece önemli bir gecedir...Bir kısım âlimlerin, kıblenin Kudüs’teki Mescid-i Aksâ’dan Mekke’deki Kâbe istikametine çevrilmesinin hicretin ikinci yılında Berat gecesinde vuku bulduğunu kabul etmeleri de geceye ayrı bir önem kazandırmaktadır.
Evet bu gece önemli bir gecedir...Hz. Peygamber’in şâban ayına ve özellikle bu ayın on beşinci gecesine ayrı bir önem vererek onu ihya ettiğine dair diğer rivayetleri göz önüne alan bazı âlimler bu geceyi namaz kılarak, Kur’an okuyarak ve dua ederek geçirmenin sevaba vesile olacağını, bu geceye mahsus olmak üzere belli bazı ibadet ve kutlama şekilleri ihdas edip âdet haline getirmenin ise dinde yeri bulunmadığını söylemişlerdir. Kaynakların belirttiğine göre Berat gecesine ait özel bir namaz yoktur. Gazzâlî, bu gece her rek‘atında Fâtiha sûresinden sonra on bir İhlâs sûresi okunmak suretiyle kılınacak yüz rek‘at veya her rek‘atında Fâtiha’dan sonra yüz İhlâs okunan on rek‘at namazın çok sevap olduğuna dair bir rivayet nakletti (İḥyâʾ, I, 203)
Evet bu gece önemli bir gecedir...Öncelikli dualarımız olsun öncelikli uyarılarımız olsun mideci mi gönülcü mü karar verelim...Hendek savaşında karnına taş bağlayarak hendek kazdı efendimiz bir füze üreteceksek varsın kemerleri sıkalım...ekmel aklın gereği budur...asimile oluşa son diyelim ...
Evet öncelikli dualarımız ve fikirlerimiz olmalı...Afganistan işgal edilmeden önce alimler "yemeğe düşen sinekği konu etmişlerdi...ama Allah Hakimdir...Hikmetten istifade edelim...dualarla uyanalım...öncelikli dualarımızı zaman ve şartlar belirlesin...Bu gece asimile olmamak için kıyam edelim dualarımız kıyam olsun işlerimi< fikirlerimiz duygularımız kıyam olsun...
Osmanlı Padişahı II. Selim döneminde (1566-1574) camiler aydınlatılıp minarelerde kandiller yakılarak kutlandığı için bu gecelere kandil geceleri denilmiştir. Bunlar Mevlid, Regaib, Mi‘rac, Berat ve Kadir geceleridir...
Atalarımız sadece kadir gecesini kutlamakla yetinmediler...biz de yetinmeyelim...zaten kadir gecesi ve hızır gizlenmiştir...her geceyi kadir bil...
Kadir gecesinden başka gece kutlanmaya değmez mi...Değer ama atalarımızın muaradı ilahiyle örtüşen kur’anla örtüşen peygamberle örtüşen seçimlerini eleştiren Osmanlıcılığa düşman olan bizi nurlu o yoldan koparmak isteyenlere inat kutla bu geceyi de...O çınarın dalı ol...O kutsal çınarın...
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.