- 333 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
yeşilçama dönüş
yeşilçam vefasızmı gerçekten.bu görüşte olanlar yeşilçama emek vermiş oyuncular.son kırk yılın bu görüşü desteklediği görülür yeşilçamın tarihine bakınca.yeni oyuncular ekonomik sıkıntı yaşamıyor maddi olanaklar açısından.yeşilçamı temsilde başarılı oyuncular var sinemada.osman sınavın dizisi yalnız kurtta yeni jönler deneniyor.alpaslan filmide sinemaya yeni teknikler kazandırdı anadolunun fethe çıkıldığı dönem açısından.cüneyt arkın oyunculuğuyla sinema tarihi kadar eski.bilal inciyle dostluğu eskilere dayanıyor.bu buluşma güzel günlerin habercisi.türk sineması hikaye geleneğini değiştirmeli bana göre.yeşilçama dönüş bunu gerekli kılıyor yeni sosyo-ekonomik şartlar açısından.senaristler edebiyata yabancı kalmamalı senaryo yazımı için yola çıktıklarında.ancak sinemanın görselliği aranılan bir vasıf.tümüyle toplum gerçeklerine yabancı değil yeşilçam.sanat niçindir sorusu tenkidi akla getiriyor topluma yöneltilmiş.perdeye yansıyan insan hikayeleri olmuştur her zaman.sanat dine alternatif bir olgumu gerçekten.laikliği savunurken burdan güç alıyor siyaset.dinsel terimlerde bir kesinlik söz konusu öğretilere bakınca.ritüeller değişkenlik arzetsede buna şans tanımıyor tarikatler.cemaatler oluşum açısından bir örgütlülük amaçlamış değil savunulan konularda bir eksilme yaşandığından.takva filminde işlenen konular beyzanın kadınlarındada vardı.cinsellik kullanılagelmiştir tarikatlerde.siyasette bu tür ilişkiler açığa çıkmayacak şekilde yaşanır.topluma nasıl ayna tutacak sinema sorusu için fazla bir seçenek yok.emanuella tarzı filmlerde ahlaki tartışmalar yaşanır ama,sex film furyası sinemaya çok şey kaybettirmiş.ideolojik filmler tıkanmaya uğramış sosyalizmin itirazları geçerliliğini yitirince.kapitalizme içerden bir bakış getirmenin zorluğu bir umutsuz hava yaşamanın bahanesi sayılmış kominizmin çöküşüyle birlikte.toplumsal sorunlar ekonomiden bağımsız ele alınmalı derken ne kadar sığlık yaşadığını görüyoruz düşüncelerin.getirilen eleştiri değişim açısından anlaşılmalı derken siyasetin bir çeşit yenilenme karşıtlığına yönelmesini çözmeli sinema yasaklı siyasi ortama rağmen.burda emperyalizm devreye giriyor faşizan baskılara neden arandığında.sinema bizim için ne anlama geliyor tematik filmlerle aydınlatılmak istenen barbarlıklara karşı.newyorkta beş minare filminde aksiyona konu olmuş radikal islam.mahsun kırmızıgül beyaz melek filminde daha fazla hümanizmin içindeydi.toplumda bir aksiyon merakı oluşmuşsa konu seçiminde popüler kültüre yakalanma riski var demektir.karaoğlan filmi yerini tarihsel anlama yakın filmlere bıraktı.bu nedenle seyirci için seçilmiş hikayelerde var savaş ve şiddet.geçmişte yoksulluğun nedeni olarak görülmüş inançlar.bu anlayış sanatıda etkilemiş.modernizmin başarısı hurafelere karşı değilmiydi.marksın felsefi görüşünde sınıf çelişkileri var savaşların nedeni sayıldığı.asıl din dışılığı mülkiyet düşmanlarında görmüştür tarih.kapitalizmin yeşil sermayeye bakışı sorunlu olmuştur burjuvanın düşüncesi ayrıksı düştüğünden dine.sistemle savaşın olanağı varmıdır sorusuna yanıttır cemaatların radikalleşmesi.bu konular işlenmeye başlamıştır türk sinemasında rejimi tehdit eder hale geldiğinden.15 temmuzu hangi güç finanse etmişse sonuçlarına yabancı değildi ortadoğuyu yönetme kriterleri açısından.asıl tehlikenin kabullenme olduğunu biliyordu emperyalizm.ama bir uyanış yaşanması bu tehlikeyi bertaraf etmiştir.tam bağımsız türkiye en yetkili ağızların sloganı olmuştur yakın dönemde.ekonomik kalkınma kültür devrimiyle orantılı yürür modern tecrübelerde.milli kültürün sanata bakışını samimi bulmaz türk aydını.onun için köyden kente yaşam felsefesini biçimlendirmiştir modern olgular.bu da yeşilçamın çıkış felsefesidir sinemada.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.