- 401 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
İslam dini rahatlık değildir...Ağulu aştır...
İslam dini rahatlık değildir...Ağulu aştır...
İslam dini rahatlığı seçmemektedir... İslamda cihad var...
İslam dini rahatlık değildir...
İslam dünya huzuru cihad derecesindedir der...İslam ahiret huzuru için iman ve ihlası yeterli görür...ibadetler ekmel iman ekmel ihlas amaçlıdır...Allahın ibadete ihtiyacı yok der...iman ihlas muhabbet aşk...marifetullahtır amaç ahiret huzuru ve kurtuluşu için...
İslam dini rahatlık değildir...
İslam dini rahatlığı seçmemektedir...Can güvenliği namus güvenliği amaçlıdır İslam...Faizciliğe sömürüye asimile olmaya savaşı var..."en büyük tavizi "senin dinin sana benim dinim banadır..." müşrike dünya idareciliğini haram görür..İslam...Siyaseti makamı müşrike şiddetini sergilemek için vasıta görür...İslam.
İslam dini rahatlık değildir...
"On dönüm bostan Yan gel Osman" felsefesi haramdır İslamda...Milyon dönüm bostanın olsa da yan gel demez İslam...Hz Osman bütün ticaret kervanını fakirlere tasadduk etti İslam işte bu...
İslam dini rahatlık değildir...
İslam dini rahatlığı seçmemektedir...Evet...“kurtuluşa ermek, boyun eğmek, teslim olmak; teslim etmek, vermek; barış yapmak” anlamlarındaki silm (selm) kökünden türemiştir İslâm... asimile olmak mı sömürülmek mi barış...ve kurtuluş...Sadece secdeye layık Allahtır der İslam...
İslam dini rahatlık değildir...
Yoruldum"demek de yok İslamda ekmel şükürdedir İslam ve kurtulmak...Yoruldum demek nankörlüktür ...kibirdir...asiliktir...
Evet...Câhiliye döneminin hâkim telakkisi olan şirk inancının aksine Kur’an’ın mesajıyla Allah kâinatın mutlak hâkimi ve tek rabbi olarak kabul edilir; O’na yapılan kulluk ise itaat, teslimiyet ve tevazu diye ifade edilir...
İslam dini rahatlığı seçmemektedir...
Sabah uykuyu seçme der İslam...
Ramazanda yemeyi-içmeyi seçme der...
Evet...Tek boyun eğilecek Allahtır İslamda...otorite karşısında eğilmeme gibi Kur’an’da “câhiliye karakteri olan taassup (hamiyyete’l-câhiliyye)” (el-Feth/26) şeklinde nitelendi ve insanı Allah’a teslim olmaktan alıkoyan özellikler diye tanıtıldı...
İslam yolu rahatlığı seçmemektedir...
İslam ne mi der...İnsanlığın derdini dert bil der...corona mı oldu insanlık aşı bul der...aç mı kaldı aş bul der...İlmi ulaştır der..."yani yan gelip yatmamalısın der..."’İslam dini’ ile ’çalışma’ arasındaki ilişki ne mi...Allah için çalış der ve de ekmelliği seç der İslam...Müşrike şedid ol der...Allahın dinini yaşa ve yaşat der...Hicrete katlan der savaşa katlan der...hz İbrahim gibi ateşe bile katlan der...asimile olma der...
Evet...Müslümanlar ’insanca’ bir hayat sürdürebilmesi için zorunlu olarak çalışmak mecburiyetindedir. Bu mecburiyeti Mehmet Akif şu şekilde formüle eder:
"Bekaayı hak tanıyan sa ’yi bir vazife bilir;
ÇalıŞ ÇalıŞki bekaa sa’y olursa hakedilir. "
Evet...Bu harb işinde kazanmaktadır çalışmış olan;
Çalışmayıp oturandır gebertilen, boğulan.
Nedir muradı, bilinmez, fakat Hakim-i Eıeı,
Cihanı mar’eke halk eylemiş, hayatı cedeI.
Kimin kolunda mesai denen vefalı silah.
Görülmüyorsa, ümid etmesin sonunda felatı.( Safahat,228)
Şairden öğren İslam nedir...
Ne dinlenir, ne de atıl kalır, velev bir an,
Şu’un-ı hilkati ıeksif edip yaratmaktan. (Safahat, 220)
Evet...Şu madde yok mu ki almakta birçok eşk3li,
Onun da varmadadır sa’ye asl-ı seyyali.
Neden mi? Çünkü bülün kudretin tekasüfüdür.
Zaman da sa’ye çıkar: Çünkü hep onunla yürür.
Mekan da sa’ye varır: Sa’yi sıfıra indiriniz,
Mekan tasavvur edilmez, muhal olur hayyiz.
Evet...Kamer çalışmadadır, gökle yer çalışmadadır;
Güneş çalışmada, seyyareler çalışmadadır.
Didinmeden geri durmaz nücum.i gisu-dar;
Bütün alın teridir durmadan yağan envari (Safahat, 220-221)
Nücum-ı na-mütenahi bütün çalışmakta ...
Sükun tasavvum kaabil mi bu ’d-i mutlakta?(Safahat,223.)
8. Zevil-i hayata bakın ... Koşmuyor mu hakk-ı hayat
Peşinde cümle nebatat, cümle hayvanat?
Müessirat-ı tabiatle daim uğraşarak;
Bütün cihan gibi onlar da istiyor yaşamak;
Avamilin kimi te’yid eder bekaalarmı;
Hücum eder kimi ta’cil için fenalarm!.
Zavallılar, hani, bir an içinde bin kerre,
Kaçıp ikinci takımdan koşar birincilere.
Hayatı hak tanıyanlar yorulmuyor ... Heyhat!
Sükun nedir, onu görmüş müdür ki uzviyyat? (Safahat, 227)
Değil mi ceng-i hayatın zebunu adem de?
Mücahedeyle yaşar çaresiz bu alemde.
Evet, mücahede mahsulüdür hayat-I beşer,
O olmadıkça ne efriid olur, ne aileler,
Görün birer birer efradı: Muttasıl çalışır;
Bakın ki aileler durmayıp nasıl çalışır.
Alın sıraya cemaati, sonra akvamı;
Aceb cidal-i maişetten ayrılan var mı?
Nizam-ı kevne nigehban o sermedi kaanun,
Bütün cihanı tutarken tahakkümünde zebun,
Garib olur beşeriyyet çıkarsa müstesna.
Hayır! Adalet.i fıtratta yoktur istisna.
Hayata hakkı olan kimdir anlıyor, görüyor;
Çalışmayanları bir bir eliyle öldürüyor! (Safahat, 228-229)
Ecdad bunca cami yaptı köprü yaptı ...su için çeşmeler yaptı...Çalışmayanın medeniyete de katkısı olmaz...
Evet...Cibillidir taharri-i hakikat hırsı adernde,
Onun mahsülüdür meşhiıd olan asar alemde.
Allilet fıtratın ahkamına madem ki isyandır;
Çalışsın, durmasın her kim ki da’vasında insandır. (Safahat, 131)
İslam dini rahatlığı seçmemektedir...
İşte gayri meşru yollara muhtaç olduk çalışmadığımız için yıllar yılı...vede sömürüldüğümüz için köle gibi kalışmaya mahkum olduk...Cihaddan kaçtık köleleştik...
İslam dini rahatlığı seçmemektedir...
Şefkat verilmeseydi annelere evlatları için çalışmazlardı...fıtrata çalışma koyulmuş işte ayet..."Sen yüzünü hanif olarak dine, yani Allah insanları hangi fıtrat
üzere yaratmış ise o fıtrata çevir. İşte dosdoğru din budur,jakat insanların çoğu bilmezler"(Rum/30)
İslam dini rahatlığı seçmemektedir...
Ve işte ayet..."Hakikaten insan için kendi çalışmasından başkası yok. Onun çalışması değerlendirilecek. Bu çalışmasından dolayı en değerli ücret ile mükafatlandırılacak" (Nccm/37-42)
İslam dini rahatlığı seçmemektedir...
Nefsinle kavgan kadar müslümansın...ve nefis ehliyle...Müşrike şer ol...sert ol şedid ol...Çin seddi yaptır...
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.