- 2555 Okunma
- 24 Yorum
- 21 Beğeni
GÖZLERİNDE MAYIS İHTİLÂLİ
Bir elinde bereketlenirdi Nar
Ötekinden hibe olup taşardı
Kime sorsam
Derdi ki,
’’Serencamı hoş kokulu
Etrafında pervanedir karıncalar’’
Süt meyveli ağaçlar serçelerin gagasında
Yavruları ağlamaya başladığı zaman asmalar
Gönlünün katında hep mevsimdi bahar.
Gidişin hazan
Gidişin gün batışı
Gidişin güneşin kayboluşuydu.
Gidişin,
Gözündeki yaşın, alnındaki terin
Kevser suyuyla yıkanışıydı...
Anneme...
Sensiz kollarım hiç bu kadar güçsüz, omuzlarım bu denli yorgun olmamıştı. Her sabah sapından kırılmış çiçek gibi iki büklüm, etrafımda çağıran sesini, seni çok arıyorum. Burnumun direkleri sızlıyor, o an ’’tut elimden kaldır beni!’’ diye seslenişimi duyuyorsun, hissediyorum.
Hangi sevgide anlatmaya kalkışsam seni, kalbim hep cennet bahçelerinin içinden geçer. Bana öğrettiğin en güzel kelimeleri dualarımla karışık okurken, ruhum göğün en yüksek tepesindeki makama ulaşır, hislerimle o an dayanamam, gözlerim bulutlanır, şehrin sokaklarına iri iri yağmurları düşürürüm...
Ve, yan yana geldiklerimde arandığım ruhundan yüzüne yansıyan o nurlu gül güzelliğini hiç kimsenin yüzünde bulamadım.
```
Şimdi, okul yolunda yürüyen çocuklara bakıyorum üstlerinde sıkı sıkı giyindikleri paltoları var. Onları soğuktan donacaklar diye karşılayan anneleri yok. Kar yağdığında sırtına iple bağladığın, çay bahçelerimiz daha verimli osun diye organik gübre yerine satın aldığımız suni Avrupa gübresinden geriye kalan naylon çuvallar yok. Kalın olduğu için palto şeklinde keser saklardın. Çocuklarını üşümekten koruyamazsan da yağmurun yüreklerini ıslatmasını önlerdin. Kolay değildi dokuz çocuğun annesi olmak.
Köyünüzdeki bütün çocuklar okula giderdi. Baban kız çocuğu okula gönderilmez düşüncesiyle seni okutmadı. Gururuna yediremezdin. Uzaktan arkadaşlarının okula gidişlerini seyredip gizli gizli ağladığını uzun uzun anlatırdın. Sonra da ’’okuyun’’ derdin, ’’okuyun, ben okuyamadım siz okuyun.’’
Hiç çocuk olmadın. Bir ömür boğazına takılmış yutkunup da yutamadığın masum hayallerin vardı. Sustun. Baş eğişin güçsüzlüğünden değildi, saygıdandı. Gece gündüz çalışıp gerçekleşmeyen hayallerinle çocuklarının yaşaması için havaya, suya ve toprağa düşen cemrelere benzerdin. Bir kez sesinde sitem, oflama ibaresi duymazdık.
Yaz geçer, güz gelir eylül bahçelerinde yalnız kalırdın. Dokuz çocuğun aynı anda okula giderdi. Denizler soğur, kış olur, sen yine bahçelerimizde, bağlarımızda, ahırda hayvanların, evde çocuklarının karnını doyurur mutlu olurdun.
Yağmurlar sessizce yağmaya başlar bahar olurdu. Seslerin boşaldığı, kimsesizliğin düştüğü etrafına yine yıldızların doluşurken mutlulukta coşar senin deyiminle iş gücü olarak ’’elin, ayağın olurduk’’. Hepsinin arasında iki yaş fark olan dokuz çocuğuna bakmaya doyamazdın.
Gözlerinin solduğunu görmedim annem, o gözlerin ki; mayıs ihtilaline benzerdi, çocuklarına zümrüt kuşu gibi hep yeşil bakardın.
Ojeli olmadı ellerin, kınalı da. Krem nedir bilmezdin, tereyağı ellerine krem oldu, parmaklarına çiçek oldu çocukların. Okuttun, en baş öğüdün ’’vatanınıza hayırlı, etrafınıza uğurlu’’ olun dedin. Elimizden geldiğince olduk. Nereye dönsek senin sözlerin bize pusula oluyor.
O kadar çok çalışırdın ki, o küçücük bedenin her gece yorgunlukların üstünü örter, mavi minelerle birlikte daha sabahın ilk ışıkları doğmadan sesinle uyanırdık. Öyle kurulu saatimiz olup uyandırmadı hiç birimizi. Baş ucumuzda hep sen vardın. Her zerrenden sevgi ruhumuza aşılanırdı...
Annemizdin sonrasında arkadaşımız, dostumuz, sırdaşımız, eğitmenimiz, öğretmenimiz, aşçımız, ustamız, rençperimizdin. Sen aslında bizim ruhumuzla beraber yüzümüze toz düşse onu tüm gücüyle temizleyen rüzgârımızdın...
Aynamızdın... ’’Büyük ağaçların büyük gövdeleri olur, daha çok insan gölgesine sığınır’’ derdin. Hepimiz fidanken adım adım yükselirken ağaçlara benzememizi sağladın. Seninle sorguladık merhametli, cesur oluşu, çalışkan ve dürüstlüğü.
Şimdi tüm evlatların olarak dönüp geriye baktığımızda bir kadın olarak annelik duygusunu bütün duyguların en üstünde tutan muazzam güçlü kadına ’’o, bizim en kıymetli hazinemiz, annemizdi’’ diyerek gururla anlatıyoruz.
Üzerime eğil yorganımı üstüme ört, öp beni alnımdan. Ellerimi bırakma...
’’Benim annem
güzel annem
Beni al kollarına
Kucağında uyut beni
Ninniler söyle bana’’
YORUMLAR
Maşallah, Sübhanallah...
Yüz insanın aynası, içini dışına taşıyandır.
Nurlu yüzü Rabbim cennetine nail eylesin, doyamadığı evlatlarını yarın o günde cennetine bile koysun inşallah...
Yüreğim sızladı, sizinle ağladı Ümmühan Hanım. Benim de annemi bir çok hatıralarıyla anımsattınız. Güzel kaleminizin çoğalması temennisiyle gönlünüze esenlik diliyorum.
Sevgi ve selamla.
https://www.youtube.com/watch?v=_BU7AY7k-QM&ab_channel=MevlanKurtishi
Not: Tam da bunu dinliyordum bir yandan da. Siz de benimle dinlerseniz sevinirim. Belki size iyi gelecektir.
Ümmühan Yıldız
elim ayağın boşalıyor o an tek bir şey istiyorum anneme sımsıkı sarılmak.
Yaylada Köylük sırtı diye bir arazimiz var tepelerin üstünde.
Çalışmaktan yorulunca nefeslenmek için otururduk, elimizde fırında sıcacık pişirdiğimiz ekmeğimiz, babamın gönderdiği Üçel helvası. Yemyeşil tepelere, lacivert dağlara bakarak, doğanın sesinde sessizce dinlenirdik. O an aldığım lezzetin tadını hatırlattınız.
Çok teşekkür ederim güzel gelen varlığınıza.
bazen bazen
ahh
hüzün sarmalında saklı bizim sevgimiz
analarımız
babalarımız
yitenler
yitimler.
sözün bittiği yer sevgili arkadaşım vee.
duaların çağladığı rahmetin ölülerimize yağdığı
mekanı cennet olsun İnşallah İnşallah
seni seviyorum
Ümmühan Yıldız
Çok teşekkür ederim, ben de sizi seviyorum
Sevgilerimle selamlar
Of can damarımdan en hassas yerimden etkilendim herkes diyor ki anneni merak ediyoruz nasıl bir aşk bu çok etkiledi yazı beni çok. Yüreğinize sağlık. Vatanına hayırlı, etrafına uğurlu evlat yetiştirmiş işte ne mutlu sevgiler benden.
Ümmühan Yıldız
Bunu çok yazmak istemiyorum, annemin en son halini on beş yaşında, pembe yanaklı gülümseyen genç kızı hatırlıyorum.
Kolu, komşu, duyan, duymayan, Harbiye yengem annemin yüzüne bakıp bakıp bizlere dönüp,
‘Anneniz bu eve gelin geldiği yaşa döndü’’ deyişlerini hiç unutmuyorum
Ağladım şimdi
GAYE DİLEK GEZER
Ümmühan Yıldız
Kızlarından da torunlarına dünyanın en güzel mirası olan senin sevgin geçti.
Ben bir sürü anne yarısı teyzeye sahibim çok şükür.
Anneannem hepinizin boynuna paha biçilmez “insan olmak” kolyesi asmış. Canım anneannem, seni rahmetle bir kez daha anarken, yüzüne sinen o duru güzellikten bize de pay düşsün.
Seni çok seviyorum teyzeciğim…❤🌼
Ümmühan Yıldız
Ben daha çok seviyorum seni⭐️🎶🙏❤🥰😘
Ümmühan Yıldız
Çok teşekkür ederim yüreği güzel Aygün DENİZ.
Sevgilerimle selamlar
Ümmühan Yıldız
Çok teşekkür ederim yüreği güzel Aygün DENİZ.
Sevgilerimle selamlar
Nur lar içinde Uyusun…
Anne ve evlat sevgisi ne özel şey… tarifi imkansız olan.
Çok etkiledi beni bu yazı, boğazım düğüm düğüm ayrılıyorum beğenilerimi bırakarak .
Güzel yüreğinize sevgiler 🙏❤🙏
YediYıldız tarafından 9.3.2022 20:34:01 zamanında düzenlenmiştir.
Ümmühan Yıldız
İnsan sevdiklerini özleyince engel olamıyor kendine. Yer mekân hiç fark etmiyor o an içinden anıların dökülüyor ellerinle tutmak istiyorsun ellerin boşlukta.
Yanımda olduğun için çok teşekkür ederim
Varlığın çok çok çok güzel
Sevgilerimle selamlar
Canım Ümmühan, ne kadar içten yazmışsın.
Elleri öpülesi anne ile yüreği öpülesi evlat.
Annene rahmet,
Güzel gönlüne sağlık diliyorum
Sevgilerimle çok
Ümmühan Yıldız
Sen de cansın, o kadar güzel pozitif enerji alıyorum ki duruşundan. Güvenle insanın sana sarılası geliyor.
Çok sağ ol
Sevgilerimle selamlar
üçrenk (Italia)
Ben de sımsıcak sarılıverdim sana
Sevgiyle canım
biliyorsun çok uzun kelimeler edemem. etsem de bir türlü toparlayamam. hislerim alt eder beni. yüreklenirim. düğümlenirim. dayanamam. aynı burada olduğu gibi Ümmühan. öyle bir "anneme" diyişin var ki beni benden aldı.
ağlattın beni. çok
Allah gani gani rahmet eylesin
sevgilerimi bırakıyorum o güzel. naif yüreğine
..
Ümmühan Yıldız
O ellerin her gün sevgiye hizmet ediyor. Kalbin sızlasa da, sızıyı kendine saklayarak yüreğinden mutluluk dağıtmaya devam ediyorsun.
Benim için dost kavramında, defterde burada olman huzurlu ve çok kıymetli.
Teşekkür ederim.
Sevgiyle selamlar.
Annemi hatırladım, gerçi hiç unutmuyorum ki..
Annenize benziyordu annemin de hayatı.
Biz dört çocuktuk.
O çok çalışkan bir insandı.
Evde inek sağar, çocukları doyurur okula gönderir.
Sonra bahçede çalışırdı.
Neyse bir öykü de ben yazmayayım,
tebrikler,
çok duygulandım.
Sevgilerimle..
Ümmühan Yıldız
Çok teşekkür ederim.
Varlığınız huzurla geldi
Sevgilerimle.
Anneler bu dünyanın ve ahiretin belki de meleklerden sonraki en değerli ve kutsal değerlerı,ancak bizler bunun kıymetini malesef kaybettikten sonra anlıyoruz......
Yaşarken her öf dememiz,karşı durmalarımız onlar uçup gittikten sonra her sözü bir ders gibi suratımıza çarpıyor, o zaman arıyoruz onları......
Kalemine sağlık anaları çok güzel anlatmışsın... Tüm ölmüş analarımızın ruhu şad olsun....
Ümmühan Yıldız
Cümlemizin geçmişine dualarla, binlerce kez âmin,
Biliyorum ki, senin de benim de ofiste çok işimiz var.
Kar İstanbul’a doğru geliyor.
Erkenden hazırlıklara başlayıp pisti temiz tutmak için uğraş verirken ne ara deftere girdin yanıma gelerek ellerimi tuttun. İşte dostluğun güzelliği burada.
Seni kocaman seviyorum
Kolay gelsin
Anneler bu dünyanın ve ahiretin belki de meleklerden sonraki en değerli ve kutsal değerlerı,ancak bizler bunun kıymetini malesef kaybettikten sonra anlıyoruz......
Yaşarken her öf dememiz,karşı durmalarımız onlar uçup gittikten sonra her sözü bir ders gibi suratımıza çarpıyor, o zaman arıyoruz onları......
Kalemine sağlık anaları çok güzel anlatmışsın... Tüm ölmüş analarımızın ruhu şad olsun....
Gözlerimin yaşla dolmasına yetti yine satırların. Annenin cennete senin satırlarını hissettiğine yürekten inanıyorum. Sevgiler.
Ümmühan Yıldız
Yaşın çok küçük, yüreğin o kadar ulu ki, seni okuduğumda umutlarım yarınlara daha güçlü çoğalıyor.
Teyzen seni çok çok seviyor.
Orhan’ımın emanetisin bana.
Öperim yanaklarından.
Merhaba Ümmühan hanımefendi, şiirsel bir anlatım. Memleketimin ak köpüklü çayları gibi duru ve berrak.
Ah bölgemiz, benim annem de 7 çocuk büyütmüş. Hazindir ikinci erkek çocuğu yaylada 4 yaşında toprağa vermiş. Öyküsü uzun ve hazin.
ilginçtir. İzmit'in köylerinde manav kadınları 2 ya da 3 çocuk doğurmuş.
7 Çocuğu,9 çocuğu büyütmek emek ster, özveri ister. Annem ummiydi,Kur'nı Kerim okudu. Fakat feylosoftu tıpkı övülei niteliklerini betimlediğiniz elleri öpünesi anneniz gibi. Yıllar sonra hıçkırarak ağladım annemi kaybettiğimde.
Kadın duyarlılığının en üst düzeyde işlendiği güzel bir yazı okudum.
Gönül sesiniz hiç susmasın.
İBRAHİM YILMAZ tarafından 9.3.2022 15:29:43 zamanında düzenlenmiştir.
Ümmühan Yıldız
Ben de Kuranıkerim’i hatim eden anneye sahip olduğumu gururla söylüyorum. Onlar Kuranıkerim’i doğru okumayı bildiklerinden bu dünyada kendilerine cennet kılacakta ruh güzelliğinde termeniz yaşadılar. Meşakkatleri olsa da dillerinden sabır kelimesini eksik etmediler.
Kaleminizden annenizin okumayı diliyorum.
Saygılarımla selamlar
Ümmühan Yıldız
Saygılarımla selamlar
‘’Benim annem
güzel annem
Beni al kollarına
Kucağında uyut beni
Ninniler söyle bana’’
Çok uzun zaman oldu
Ne sesimizi duyan var ne de ninniler söyleyen
Ah Ümmühan ne yaptın sen :(
Birileri üzünce direk arardım ne oldu kızım dediğin de beni üzdüler anne diyemezdim de seni özlüyorum der idim...
Gurbet kuşum narin kızım üzülme dualarım seninle diye avutuyordu uzaktan gelen sesi ile...
Mekanları cennet olsun inşallah
Bir siyah geceye hapsetti beni
Çok kayıp verdim de annesizlik kadar acımamıştı çocuk yanım
Sarıl birlikte dökelim hüzün yağmurlarını gözlerimizden eteklerimize
Sevgiler
Ümmühan Yıldız
Sımsıkı sarılarak derim ki: yüzün yüzüme benziyor. Ahde vefasızlık yok, her daim samimi her daim içten.
En içten sevgilerimi gönderiyorum
İnsan annesinin yanında hiç korkmaz kendini güçlü hisseder anneler aynı zamanda kadındır , Çok anlamlı bir çalışma okudum kutluyorum
Ümmühan Yıldız
Annemin korkusuzluğunu yaptığı her işte kul hakkına asla ve asla girmemesinden kaynaklanıyor. Bu yüzden ellerinden merhamet, bereket ve dua akardı.
Saygılarımla selamlar.
’’Okuyun’’ derdin, ’’okuyun, ben okuyamadım siz okuyun.’’
Bu güzel sözü söyleyen Anne bir kahramandır devrimcidir.
saygıyla selamlıyorum, ruhları şad olsun böylesi annelerin
mekanları cennet olsun
ne güzel anlatmışsınız
işte vefalı evlattan annesine yazılan enfes bir yazı daha sayfada
ne güzel.
nice tebrikler
nice saygılarımla...
Ümmühan Yıldız
Bugün mesleğimde başarı olmamda tek etkendirler.
Sadece mesleğimde değil, insan olmada da yol gösterenim olmuşlar, olmaya devam ediyorlar.
Saygideger kisiliginizle, varlığınızla mutlu kılıyorsunuz
beni bilesiniz.
Sevdiklerinizle birlikte çok mutlu olun dileğiyle.
Saygılarımla selamlar.
Aslında Anneyi anlatmaya kelimeler her zaman kifayetsiz kalıyor. Kelimeleri yerinde kullanıyor olsak bile anneyi tam anlamıyla ifade edermi bilmem ama Allah ahirete göçmüş olanlarını cennetine koysun kalanlara ise sağlık ve huzur dolu günler nasip etsin. Ümmühan hanım kaleminiz daim olsun saygılarımla
Ümmühan Yıldız
Ellerim kuvvetli değildi aslında yazarken…
Kendine sımsıkı bağlayan çok güzel öğütleri vardı, dua ettim ağladım yazdım.
Sevgimdesiniz her daim, saygılarımla selamlar
Annemin koynundayım bugünlerde yatağımdan gidip beni bırakacak diye gizli gizli saklanıp ağlıyorum polyanna gibi gülücük dağıtıp duruyorum
Bende anneme Hatuncum diyorum fedakâr cefakar annenizi çok güzel anlatmış ve evlat olmanın verdiği gururu yansıtmışsınız
Bu benim Annem diyen , yazınızı gözleri Mayıs ihtilali yeşil gözlü annenimizi saygıyla yad ediyor yüreğinizi kutluyorum
Rabbim sabır versin size ve kardeşlerinize
Mekanı cennet olsun inşallah
Sevgilerimle 🌹🌹🌹
Ümmühan Yıldız
Onlar bu dünyanın kanatsız melekleri. Yüreklerini bir an olsun kirletmediler. Her basamakta kat kat çağıldayarak dökülen perrak su oldular.
Yürekten âmin, tüm geçmişlerimizin mekânı cennet olsun
Sevgilerimle selamlar.
Nur yüzlü annenize Allahtan rahmet diliyorum.Dokuz tane güzel evlat yetiştirmenin huzuruyla nurlar içinde uyuduğunu hissediyorum.Allah geride kalan başta siz olmak üzere tüm evlatlarına sabır versin.
Ümmühan Yıldız
Oysa çok şeyler yazman istiyorum, kelimeler beynimde uçuşuyor hüzünlü bir nağme bırakıyor geriye…
Sevgilerimle selamlar
Yüreği güzel sevgi dolu annemiz mekanı cennet olsun.
Okudukça daha derine düşüp tekrar okuyorum.
Yüreğine kalemine sağlık olsun Ümmühan Ablam
Saygı ve selamla...
Ümmühan Yıldız
Ablasının yakışıklısı, burada olman o kadar güzel ki, beni çok mutlu ettin.
Teşekkür ederim
Yaptınız yine yapacağınızı bu muhteşem yazıyla..Anılan güzel , anan güzel..Ders niteliğinde cümleler ve izdüşümünde hüzün...Evlatları için kendini feda etmiş bir anne..Mekanı cennet olsun..Rabbim gani gani rahmet eylesin.En güzel cennetleri ayakları altına sersin.Cennet işte böyle annelerin ayaklar altında..Güzel yüreğinize hüzün uğramasın.Yazı güne ışık tutacak derecede ışıl ışıl.Kaleminiz daim olsun.Sağlıcakla..Saygıyla..
Ümmühan Yıldız
Kelimelerim sustu yutkunmaktan, sen diye hitap ediyorum siz değil, birbirimizi yüz yüze hiç tanımıyoruz oysa.
Bir değil binlerce kez teşekkür ederim varlığına, duygularının güzelliğine.
Allah cennetinde Hatice Anamıza komşu eylesin annemizi rahmeti ve merhameti üzerine olsun inşallah....
Has Bacım,
Sen mayıs ihtilâli dedin ben de ona başkomutanım diyorum o hâlde.
Annemin kokusu sinmiş buralara, gözlerinin şefkati sürünmüş kalemine.
Aklımdaki bildiklerim silinmiş halde koydun beni yazdıklarınla.
Allah sabır ve metanet ihsan eylesin diyor o hisli yüreğinden öpüyor kocaman kucaklıyorum.
Ümmühan Yıldız
Annemi anlatmak onun büyük mü büyük merhametli dünyasını bir sayfaya sığdırabilir miydim?
Gözleri önünde, unutmadığım eşi emsali olmayan güzel bir yüz var. Ümmühan diyen sesi var şu an yine ağlıyorum ve işteyim, herkes iyi misin diye soruyor.
Ablam sana binlerce teşekkür ederim, annemin bıraktığı yerde ellerimizi tutup bırakmadığın için.
Seni seviyorum...