- 497 Okunma
- 1 Yorum
- 1 Beğeni
Emekçi Kadınlar Günü Kutlu olsun
8 Mart 1857 tarihinde ABD’nin New York kentinde 40.000 dokuma işçisi daha iyi çalışma koşulları istemiyle bir tekstil fabrikasında greve başladı. Ancak polisin işçilere saldırması ve işçilerin fabrikaya kilitlenmesi, arkasından da çıkan yangında işçilerin fabrika önünde kurulan barikatlardan kaçamaması sonucunda 129 kadın işçi can verdi.Bu elim olayın ardından dünyanın bir çok ülkesinde Dünya Kadınlar Günü ya da Dünya Emekçi Kadınlar Günü her yıl 8 Mart’ta kutlanan ve Birleşmiş Milletler tarafından tanımlanmış uluslararası bir gündür. İnsan hakları temelinde kadınların siyasi ve sosyal bilincinin geliştirilmesine, ekonomik, siyasi ve sosyal başarılarının kutlanmasına ayrılmaktadır.Türkiye’de ise 8 Mart Dünya Emekçi Kadınlar Günü ilk kez 1921 yılında "Emekçi Kadınlar Günü" olarak kutlanmaya başlamış olmasına rağmen siyasi,sosyal ve ekonomik başarıların anılacağı yerde töre cinayetlerine kurban olan,çocuk yaşta gelin olun,tecavüze uğrayan,tacize uğrayan,hayatına giren erkekler tarafından öldürülen veya şiddet gören, ağlayan analarımız ve en büyük hakkı olan yaşama hakkının elinden alındığı kadınlarımız aklımıza geliyor ne yazık ki!... Türkiye Cumhuriyeti’nde dünya kadınlar gününün anlamına en yakın durum ise toplumsal hayatta gerçekleşen Atatürk Devrimleri’nden birisi olan kadınların siyasi hayatta seçme ve seçilme hakkını elde etmesidir.Aslında elde etmede diyemeyiz çünkü biz kadınlar yerine Cumhuriyetimizin kurucusu Ulu Önder Atatürk’ün düşünmüş, istemiş ve bu hakkı vermiştir.Kadınlarımıza soruyorum: ’’bu hak verilmemiş olsa idi kaçımız hakkımız olanı isteyecektik?Hakkımızı savunacak ve arayacak mıydık acaba?’’ Ataerkil bir toplumda kadınlar için birey olmanın kapısını açan,erkeklerle aynı haklara sahip olma hakkını bizlere altın tepsi ile sunan Atatürk’e ve onun kurduğu Cumhuriyet’e bugün dil uzatanları görüp de şaşıp kalmamak içten değil?Hangi akıl ve mantık çerçevesinde düşündüklerini anlamak ise mümkün değil doğrusu. Allah sevindireceği kulun, önce eşeğini kaybettirir sonra buldururmuş.İnşallah haklarımızı kaybettirip bize tekrar buldurtmaması dileği, siyaseten daha çok temsil edildiği,son 20 yılda artan kadın cinayetlerinin sıfırlandığı,ekonomik olarak güçlenildiği,kadınlarımızın ağlamadığı,kadınlarımıza yönelik şiddetin bittiği,kadınlarımıza meta olarak değil de insan olarak bakıldığı bir Türkiye Cumhuriyeti özlemi ile kadınlarımızın Emekçi Kadınlar Günü kutlu olsun...
Z.Bahadır