- 365 Okunma
- 1 Yorum
- 1 Beğeni
Renkli Düşler Dükkânı 10. Bölüm
10
Renkli Düşler Dükkânı
Yılın son günü için her şey hazırdı. Bay Baki Kalır yeleğinin cebinden köstekli saatini çıkardı ve saatini kontrol etti. Her şey planladığı gibi gitmişti. Diğer hatırlamadığı sayısız maceraların da olduğu gibi… Eski tahta valizine son kez baktı. Bütün her şey istediği titizlikle dizilmişti. Herkese yetecek kadar hediye vardı. Sonra dükkânın camından arabasına baktı. Sabırsız sesler geliyordu arabasından.
Mine Pehlivan haftalardır devam eden evdeki huzursuzluktan artık sıkılmıştı. Bir çıkış yolu arıyordu. İstemsizce yılbaşı için mezeler, yemekler, meyve tabakları vs.… hazırlamıştı. Güzel bir gün geçirmek için ne gerekiyorsa yapmak istiyordu. Kendince bu kötü günler için pay çıkarıyordu. Eşi adına umutluydu. Bir şeyler akışın değişeceğini hissettiriyordu.
Hamit Pehlivan odadan çıkmanın zamanın geldiğini düşünüyordu. Uzun bir süre Dupont marka çakmağa bakmıştı. Arturo Fuente logolusunu her ayrıntısına kadar incelemişti. O çakmakla ilgili Bay Baki Kalır’ın emin olamadığı hikâyeyi düşünüyordu. ‘Her el değiştiğinde altının değeri artar ve yeni sahibinin karakteri üzerinde tesiri olur.’
Çakmağın üzerine eğilmiş duruyordu. Bütün gün o çakmağı hissetmiş ve üzerindeki tesirini anlamaya başlamıştı. On dakika sonra Hamit Pehlivan çakmağını cebine koymuş ve eşinin yanına gitmeye karar vermişti. Değiştiğini ona göstermek istiyordu. Aralarındaki sorunların hiçte büyütülecek şeyler olmadığı üzerine konuşmak istiyordu. Ona bu hayatta ondan daha değerli başka bir şeyin olmadığını haykırmak istiyordu. İşi ile ilgili yaptığı yanlışları ona anlatmak istiyordu. Söz vermek istiyordu. Bir daha asla böyle kötü şeyler yapmayacağının söylemek istiyordu. Eşiyle yeni yıla güzel girmek için elinden gelen her şeyi yapacaktı.
YORUMLAR
Güzel bir yazı dizisiydi kaleminize sağlık...yeni taşındığım semtte boş dükkanlar vardı.Geçenlerde çıktım dışarıya , birinin vitrinine eski model ev vitrinleri, içerisine sarı altın kaplamalı fincanlar , içeride işçiler çalışıyordu..Kapı kapalıydı soramadım..sanırım RENKLİ DÜŞLER DÜKKANI açılıyor...En azından vitrini öyle olacak...Gülümsedim gayri ihtiyari...Açılırsa resmini çekerim, bir yazıma ekleyip görmenizi sağlarım...
Timur KOHEN
Çok memnun kalırım.
Renkli Düşler Dükkânını baştan sona okuyan bir tek siz varsanız sanırım.
Çok teşekkürler.