- 256 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
Cami de ırkçı...
Cami de ırkçı...
Olsun ne olacak diyelim mi...
Cami de ırkçı...
Evet...Irkın mı ben mi imtihanı bütün ırkların tevbesini gerektiren bir imtihan...günümde...
Emevi camileri ırkçılaştırdı...haşimilere düşmanlık için medya görevi gördü cami...İran da aynı şeyi yaptı...şia mezhebi hz Aliyi ve ehli beyti benimsedi ve diğer sahabelere karşı düşmanlık için medya görevi gördü cami...Tek Osmanlı da camiye ırkçılık yükü yüklenmedi...Osmanlı İmparatorluk ruhu ile ırkları dışladı ulusculuğu dışladı ...ehl-i sünnet Allah ile örtüşen her kesi kucaklayan bir mezhep...
Kilise de Osmanlı gibi imparatorluk ruhu ile büyük çatı oluşturdu ama kısa zaman sonra mezhepler her bir ırkın dinin oldular Günümüzde Rusya ortadosk kilisesinin lierliğine de soyundu...rus dilini bölge dili rus parasını bölge parası yapma amaçlı girişimlerde...
Hz İsa hz İsa Allahın oğlu dedi havra da geri mi kalsın hz Zübeyr Allahın oğlu dedi...hz Mevlana timurcudur ve evliyalar Allahın oğlu dedi...desinler mi...mutlaka bir ırkın kabili de habili de vardır der Kur’an ve mutlaka ıerkların da hz Yusuf olanı var der...hz Yakubun evlatları eğitimli evlatlar müşrik değiller ama ırkçılık az da olsa var..der Kur’an Kur’anın değerlendirmeleri belli...
Hz Musa zamanında da firavunu destekleyen yahudiler vardı...hz Musayı destekliyen yahudiler de vardı...Hz Musaya asa nasip etti Allah ve hz Musa ırkının Allahla örtüşenlerini alıp mısırdan o asimile oluştan kurtardı...Allahla örtüşmeyen bir varlık yok...şeytanda örtüşür ama sınıfı geçmesine yetmez...cehennemden kurtarmaz yani...
Beşeri dinler denilen dinler de aslında Allahla örtüşür...ama bazısı az bazısı çok örtüşür...Hz Musayla mısırdan ayrılan yani Hz Musanın ashabı olan yahudiler ırkçıdır deme...çünkü ırkın mı ben mi dese Allah sen derlerdi...hani bize de sabah uykusu mu ben mi bana secde mi dediğinde bize bazımız horul horul uyuyoruz sorsalar da müslümanım diyoruz sabah uykuya teslim olan Allaha teslimim demiş oluyor...tevbe etmeliyiz bu halden .Irkın mı ben mi imtihanı çok çetin der tarihle aydınlanmış akıl...
Irkın mı ben mi imtihanı bütün ırkların tevbesini gerektiren bir imtihan...Tevbeden razı ol kaderinden razı ol der Kur’an...evet... Allahla örtüşmeden razı olunmalı sadece ...Kur’anın maksadı da belli.. bu ne mi...Külli iradeden razı ol yani işte bu...tek bu Allahla örtüşmektir...Allahla örtüş der Kur’an...cüz’i iradeden razı olma der bu Allahla ötüşmek değil der Kur’an ...benimle örtüş peygamberle örtüş ölçüsü belli Allahla örtüşmenin Allahta yok olmanın ...der Kur’an " kahrında hoş lütfunda hoş" şiirinden haram da hoş helalde hoş manası çıkaranlar var...amaçlanan şu haldir...külli kaderden külli iradeden razı ol Allahla örtüş...bu maksadı gör bu sözde...değilse Allahla örtüşme gerçekleşmez şirk gerçekleşir...batıl bir yol tasdiklenmiş itibar görmüş olur...ana ölçümüze bağımlıdır ayet hadis evliya sözü ekmel tefsire erişmesi için ve evet... kur’anı ve şehadeti kalp ile tasdiğin de ölçüsü belli...der Kur’an .ama bizler günde beş yüz kere tevbe etmesek inanın müşrikiz...Allahla örtüşmüyoruz beş yüz noktada eylemde halde fikirde duyguda...
Irkın mı ben mi imtihanı bütün ırkların tevbesini gerektiren bir imtihan...ATA dinlerini de eksik görmesinin delilidir... bir ayet var Kur’anda...çünkü ata var hz İbrahim ata var Nemrut...Ata var firavun ata var hz Musa...124 000 peygamber yıldız aydınlattı beşer aklını beşeri dinler de güzel ama cennete yeter mi yoksa o dinleri seçtik diye Allah kahrından amellerimizi sıfırla çarpar mı adl sıfatlıdır Allah...Hz Muhammedin peygamberliği reddederek amelimizi sıfırla çarptırmayalım...dinler diyaloğu uğruna amellerimizi sıfırla çarptırmatyalım...çünkü Allah HAKİm sıfatlı...hz Ademi bir zelesiyle dünyaya sürdü...meşakketlere...vay o meşakketten kaçanın haline...o meşakkat de tevbe işte...
Evet...Irkın mı ben mi imtihanı bütün ırkların tevbesini gerektiren bir imtihan...Kur’an belli ölçü belli Allahla örtüşmek isteyenin seçimi belli müşrikliği seçmişti Kabil vahdeti seçmişti Habil...Ne mi vahdeti seçmek...hz İbrahim gibi Allah için öldüremezsem ölürüm ...işte bu iradenin adıdır habillik ve halillik evliyalık...Allahla örtüşmeyene evliya demeye de bayılıyoruz nedeni ne mi medya...reklam...medyaya çıkan hocaları ilahiyatçıları ölçü tutmamalıyız..."Allahla örtüşen haller eyelemler fikirler duygula açık açık çok açık belli...
Irkınla imtihan var bitti mi..bitmedi...Taht kavgası hileleriyle imtihan da var...çetin imtihanları sayıyorum...evet Taht mı ben mi imtihanı da var ...bütün ırkların tevbesini gerektiren bir imtihan bu da...Hile üstüne hile üretildi taht yarışı üzerine Kilise dedi benim hakkım ben Allahın oğlunun temsilcisiyim...Havra da hz Zübeyr Allahın oğlu dedi hz Mevlana da timurcuydu...evliyalar Allahın çocuklarıdır dedi...Allahın oğlu Allahın habibi gibi ifadeler mezcazi anlamla yüklenmelidir...değilse inandırıcı olmuyor...tevbe gerekir...
Tarih nuruyla aydınlanmış akıl şunu der...evet...Yaratılan aynadır gölge varlıktır ancak çünkü esmanın sudurunun ürünüdür ve Rüyanda ki sen sen değilsin ama Rüyanda ki sen sen değilsin desem de yanlış sensin desem de sen değilsen neden kanter içindesin..evet...Tayrı mekan gibi miraç gibi bir şey rüya...rüya gibi bir şey bu gölge varlık bu ayna varlık da...hayal gibi bir varlık ama hayal değil daha somut...
Ve Kilise hz İsayı RABLIKTA yani esmada Allaha denk görür..ekmel tektir zatı da ekmel esması da ekmel tektir.Ezelidir diyenler de var
Evet...Rüyandaki varlıklar sen olmasaydın olmazdı...Allah olmasaydı ne sen olurdun ne de rüyan...esmanın suduru budur...zat sudur etmez...
Ve şunu anlamıştır tarikle aydınlanmış akıl matematiksel zeka ve mantık kimyacı akıl fizikçi akıl...Allahta yok olmak Allahın emir ve nehiylerinde yok olmaktır...Rakip olmamaktır...Bağımsız görme kendini ve yaratılanı...Sahib tek Kaynak tek...
Ah bir çok Hocanın vaazları sinekli çorba gibi..üç kaşık içsen bir kaşık dışarı dök...
Hakkettiysek ver Allahım Musanın ASAya muhtaç olduğu kadar nükler silahlara muhtacız ...evet...Şemsiyen yoksa göklerden taş da düşer uçak da yağmur da güneş de.sınırlar şemsiyeyle korunur.elinde şemsiyen olsun.Gök hiç tekin değil günümde.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.