Eski Bir KGB'li Bir Komedyene Karşı
Putin eski bir KGB ajanı ve üst düzey yöneticisi. Bilgi toplamakta, işini ustaca görmekte mahirdir. Nice denemelerden sonra Boris Yeltsin tarafından Rusya’ nın başına getirilmiştir. Onu Yeltsin’ e özel kalem müdürü ve aynı zamanda sonraki süreçte kızı Tatyana ile evlenerek damadı da olan Yumaşev önermiştir. Putin belediye başkan yardımcılığından alınıyor ve 1997 de saraya yani Kremlin’ e getiriliyor. Bakılıyor ki adam meziyetli, yeni ve farklı fikirlerin sahibi, proje üzerine proje üretiyor. Adım adım tırmanıyor. Önce başbakan yardımcılığı sonra başbakanlık ve nihai noktada başkanlığa getiriliyor. Hem de Yeltsin’ in rızası ve onayıyla. Takriben çeyrek asırdır Rusya’ yı yönetiyor. Sorunlarla dolu aldığı ülkeyi bugün için bu noktaya getiriyor. Süpergüç olmasa da bir süpergüçün karşısına dikiliyor ve adeta Amerika’yı askeri alanda ve yayılma politikaları noktasında durduruyor.
...
Zelenski profesör baba ve bir mühendis annenin evladı. Hukuk eğitimli ve iktisat mastırlı ancak bir komedyen. Halkın Hizmetkarı adlı bir dizide yolsuzlukla mücadele eden bir başkan rolü üstleniyor ve her nedense bu rolü tutuyor ve siyasete giriyor. Ülkesine başkan seçiliyor. Komedyen diye küçümsense de adamda devlet adamı vasfı var. Kumaşı iyi bence. Hiç hafif durmuyor. Zor lokma gibi. Putin eski kurt ama Zelenski de sıradan biri değil. Biri eski bir tecrübe ancak diğeri tam bir muamma. Ne yapacağı belli olmaz. Şapkadan tavşan çıkarabilir. Ayı yani amblemi bu sevimli varlık olan Rusya ile mücadele edebilir. Bu mücadele cephede olmaktan öte Putin’ in yabancısı olduğu, henüz tecrübe edinmediği başka başka alanlarda vuku bulabilir.
...
Adına savaş denilir mi bilinmez ama zor bir hadise. İki akraba toplum. Her ikisi de Doğu Slavlar’ından. Beyaz Ruslar dahil bu üçü aynı kökten. Kardeş çocukları olarak düşünün bunları. Polonyalılar, Çekler ve Slovaklar Batı; Boşnaklar, Hırvatlar, Sırplar, Makedonlar Güney Slavları’dır. Cermenler’ den, Normanlar’dan, Anglo Sakson ve Vikinglerden farklıdırlar.
...
Komedyen Volodimir Zelenski ile Vladimir Putin arasındaki bilek güreşi merak konusu. Sonucu bugünden kestirmek zordur. Bekleyip görmek gerekir. Her lider gücünün zirvesindeyken yenilgi alır. Güçlüdür ancak altı incelmiştir. Kendisine olan aşırı güven yanlış yapmasına neden olabilir. Hem hep aynı kadroyla çalışmış olması gerçeği görmesine engel teşkil edebilir.
Kemal GÜL
27.02.2022
YORUMLAR
Hak ettiğinizi düşündüğüm puanı verdim tebrik ederim süper bir yazı olmuş gündem konulara branşım gereği zaten meraklıyım Tarih branşım benim. Hayırlı kandiller ayrıca.