- 497 Okunma
- 1 Yorum
- 3 Beğeni
İYİ Kİ DİYEBİLMEK İÇİN SANAT
Öyle zamanlar yaşıyoruz ki iyi ki sanat var demekten kendimizi alıkoyamıyoruz. Zira dünya her geçen gün derin bir dehlize doğru saplanırken o derin dehlizden dünyayı ancak sanat çıkaracıktır.
İçinde bulunduğumuz zaman öyle acımasız ki değil güzel kaliteli yaşamak, nefes almanın bile zor olduğu günleri birlikte yaşamaya çalışıyoruz. Güzelim dünyayı hep birlikte yok ettik. Doğayı tarumar ettik. İklimleri yeri değişti. İnsan da değişti , insanın değeri de değişti.
Dünyanın dengesi de değişince her şey daha da zor bir hal aldı. Bir yanda pandemi diğer yanda derin ekonomik darboğaz yetmiyormuş gibi her bir yanımızı acımasızca saran savaşlar.
İnsan doyumsuz bir varlık. Dünlerdeki yoksunluğunu düşünmüş olsaydı bugünler sanırım bu kadar acımasız şekilde kötü olabilir miydi ?
Keşkelerimiz o kadar çok ki! Hem yaşadığımız döneme yönelik hem de geçmiş dönemlere ait. Maalesef tarih tekerrür ediyor! Ve yine bir savaş.
Şimdi her yerde söyleniyor . " Savaşın kazananı olmaz" . Tüm sosyal medya platformlarında milyonlara yakın paylaşım.
Dünyayı yöneten iradeler " Savaşın kazananı olacağını " var sayıyorlar ki yüz yıllardır her yerde kan var. Her yerde çocuklar kadınlar ölüyor .
Ne acı ! Kan ve göz yaşları ile sınırları, kültürleri değiştirmek.
Niçin böyle oldu? Bu sorunun binlerce cevabı olabilir. Bence ne zaman ki toplumlar eğitim, sanat yerine silahlara yatırım yapmış o zaman dünya çekilmez bir hal almıştır. Dolayısıyla telafisi mümkün olmayan zararlar geleceğimizi esir almıştır. Esir almaktadır.
Peki her bir yanda acılar yükselirken, doğa yok edilirken, iklimler değişirken gelecek nesillerin keşke dememesi mümkün mü?
Bence mümkün. Toplumlar iyi olan şeylerin farkına varmak istiyorlarsa sanatı ve sanatçıyı koruma altına almaları gerekir. Sanatın hangi dalı olursa olsun tarih boyunca toplumlara her zaman değer katmıştır.
Sanatçı üretirse toplum kazanır. Sanatçı üretirse toplular bir biriyle kaynaşır. Sanatçı üretirse savaş yerine barış kazanır.
O halde hep birlikte ;
İyi ki şiir var!
İyi ki roman var!
İyi ki öyküler var!
İyi ki resim , müzik var! demeliyiz. Ki toplumlar çektiği acılardan bir nebze olsun arınsın.
YORUMLAR
Sanatın dünyayı kurtarma gücünü ne kadar güzel anlatmışsınız zevkle okudum.
Serkan BOL
Saygılarımla...